Onterecht bericht over openstaand abonnementsgeld Basic Fit
Geplaatst: 01 dec 2016 19:56
Hallo,
Ik heb onlangs een erg vervelende ervaring achter de rug met Basic-Fit.
Ik was in 2014 en 2015 lid van de sportschool Puur Fitness in Tilburg.
Deze werd halverwege 2015 overgenomen door Basic-Fit.
Omdat ik mensen wil behoeden van het betalen van een abonnement waar hij of zij geen lid van is meld ik dit nu op Radar. Omdat ze blijven pushen en pushen begin je erg aan jezelf te twijfelen, ondanks dat je weet dat je gelijk hebt.
Je wilt geen deurwaarders aan je deur hebben natuurlijk dus je voelt je door zulke mails behoorlijk onder druk gezet.
Wat ik in ieder geval wil meegeven: mensen, trap er niet in. Als je geen contract hebt getekend kunnen ze geen eisen stellen. Laat je niet pushen!
Ik ben hier uiteindelijk uren mee bezig geweest en het heeft ook een aantal stressvolle weken geduurd maar uiteindelijk had ik gelijk, en hadden zij geen poot om op te staan.
Onderstaand als eerst een tijdlijn.
Verderop vind je een mailwisseling die ik heb gehad met Basic-Fit.
Tijdlijn
28 oktober - e-mail van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€39.40).
28 oktober - e-mail naar Basic-Fit gestuurd met de vraag waarvoor ik moet betalen.
2 november - e-mail van Basic-Fit dat mijn mail in behandeling is genomen.
16 november - eindelijk reactie van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€59.10).
16 november - e-mail naar Basic-Fit met de vraag waarvoor ik moet betalen.
23 november - reactie Basic-Fit openstaande lidgelden sept-dec (€78.80).
23 november - e-mail naar Basic-Fit opzeggen fictief abonnement, en dat ik binnen 2 dagen reactie wil op mijn mail.
1 december - eindelijk reactie Basic-Fit dat e-mail is doorgestuurd.
1 december - mail gestuurd naar Basic-Fit dat ik mijn contract dat ik zogenaamd via hun heb lopen toegestuurd wil krijgen.
1 december - excuses gekregen van Basic-Fit met de melding dat de volledige kosten verwijderd zijn.
28 oktober - e-mail van Basic-Fit
Lidgelden niet voldaan. Bedrag van € 39.40 binnen 14 dagen op je club te komen betalen.
28 oktober - e-mail naar Basic-Fit
De eerdere mail heb ik verwijderd gezien ik niet klakkeloos geld over ga maken als ik niet weet waarom ik dit moet betalen. In jullie mail wordt geld gevraagd, maar verder geen uitleg gegeven waarom ik dit aan jullie verschuldigd bent.
2 november - reactie van Basic-Fit
Puur Fitness is overgenomen per 01-07-2015 door Basic Fit, je hebt kunnen opzeggen in verband met de overname. Dit heb je niet gedaan. Het lidmaatschap wat aangegaan is, is een jaarbetaling. Volgens de algemene voorwaarden dient het Lid zijn lidmaatschap uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice op te zeggen, gebeurt dit niet dan wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Maar we hebben je email doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling voor navraag.
16 november - reactie van Basic-Fit
Naar aanleiding van de doorgestuurde email hebben wij de volgende reactie ontvangen: Voormalige leden van PUUR hadden destijds de mogelijkheid om te kiezen of zij meegingen met de overgang naar Basic-Fit. Voor hun golden dan ook de voorwaarden van Basic-Fit.
Echter is er tijdens die moeizame overgang geen lidgeld betaald en die dienen zij nu alsnog gefaseerd te betalen. Als leden aangeven dat zij hebben opgezegd voor de overname dan willen wij daar graag de opzegbevestiging van zien. Op dit moment staat er een bedrag van €59,10 open.
16 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik wil als eerst weten welk lidgeld nog open staatwelk lidgeld nog open staat. Waar gaan deze bedragen over?
23 november - reactie van Basic-Fit
Door dat Puur is overgenomen zijn die algemene voorwaarden, gewijzigd naar de algemene voorwaarden van basic fit. Elke maand komt er een bedrag van €19,70 bij, vandaar dat het bedrag hoger wordt. Als jij een kopie kan sturen van je contract waar in staat dat het lidmaatschap direct wordt beëindigd bij de eind datum, ontvangen wij deze graag. Indien je dit niet hebt, zo ik graag vernemen of je het lidmaatschap wilt opzeggen. Op dit moment staat er een bedrag van €78,80 open. Dit betreft de lidmaatschapsgelden van september tot en met december.
23 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik zeg bij deze mijn fictieve abonnement per direct op. Ik wil hiervan binnen 2 dagen een bevestiging.
1 november - e-mail naar Basic-Fit
Contract mondeling opgezegd bij baliemedewerker. Aangegeven dat ik een kopie wil ontvangen van Basic-Fit.
1 november - reactie van Basic-Fit
Ik heb per direct je lidmaatschap beeindigd wegens de fouten die gemaakt zijn tijdens de conversie en de volledige kosten verwijderd. Onze excuses voor het ongemak.
Zo zie je dat Basic-Fit dus geen gelijk had, en ze het makkelijk afdoen met een Excuses voor het ongemak.
Schandalig vind ik het dat dit zomaar kan en er uiteindelijk niet eens toegegeven wordt dat ze fout bezig zijn.
Met vriendelijke groet,
Tessa
Ik heb onlangs een erg vervelende ervaring achter de rug met Basic-Fit.
Ik was in 2014 en 2015 lid van de sportschool Puur Fitness in Tilburg.
Deze werd halverwege 2015 overgenomen door Basic-Fit.
Omdat ik mensen wil behoeden van het betalen van een abonnement waar hij of zij geen lid van is meld ik dit nu op Radar. Omdat ze blijven pushen en pushen begin je erg aan jezelf te twijfelen, ondanks dat je weet dat je gelijk hebt.
Je wilt geen deurwaarders aan je deur hebben natuurlijk dus je voelt je door zulke mails behoorlijk onder druk gezet.
Wat ik in ieder geval wil meegeven: mensen, trap er niet in. Als je geen contract hebt getekend kunnen ze geen eisen stellen. Laat je niet pushen!
Ik ben hier uiteindelijk uren mee bezig geweest en het heeft ook een aantal stressvolle weken geduurd maar uiteindelijk had ik gelijk, en hadden zij geen poot om op te staan.
Onderstaand als eerst een tijdlijn.
Verderop vind je een mailwisseling die ik heb gehad met Basic-Fit.
Tijdlijn
28 oktober - e-mail van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€39.40).
28 oktober - e-mail naar Basic-Fit gestuurd met de vraag waarvoor ik moet betalen.
2 november - e-mail van Basic-Fit dat mijn mail in behandeling is genomen.
16 november - eindelijk reactie van Basic-Fit ivm openstaande lidgelden (€59.10).
16 november - e-mail naar Basic-Fit met de vraag waarvoor ik moet betalen.
23 november - reactie Basic-Fit openstaande lidgelden sept-dec (€78.80).
23 november - e-mail naar Basic-Fit opzeggen fictief abonnement, en dat ik binnen 2 dagen reactie wil op mijn mail.
1 december - eindelijk reactie Basic-Fit dat e-mail is doorgestuurd.
1 december - mail gestuurd naar Basic-Fit dat ik mijn contract dat ik zogenaamd via hun heb lopen toegestuurd wil krijgen.
1 december - excuses gekregen van Basic-Fit met de melding dat de volledige kosten verwijderd zijn.
28 oktober - e-mail van Basic-Fit
Lidgelden niet voldaan. Bedrag van € 39.40 binnen 14 dagen op je club te komen betalen.
28 oktober - e-mail naar Basic-Fit
De eerdere mail heb ik verwijderd gezien ik niet klakkeloos geld over ga maken als ik niet weet waarom ik dit moet betalen. In jullie mail wordt geld gevraagd, maar verder geen uitleg gegeven waarom ik dit aan jullie verschuldigd bent.
2 november - reactie van Basic-Fit
Puur Fitness is overgenomen per 01-07-2015 door Basic Fit, je hebt kunnen opzeggen in verband met de overname. Dit heb je niet gedaan. Het lidmaatschap wat aangegaan is, is een jaarbetaling. Volgens de algemene voorwaarden dient het Lid zijn lidmaatschap uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice op te zeggen, gebeurt dit niet dan wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Maar we hebben je email doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling voor navraag.
16 november - reactie van Basic-Fit
Naar aanleiding van de doorgestuurde email hebben wij de volgende reactie ontvangen: Voormalige leden van PUUR hadden destijds de mogelijkheid om te kiezen of zij meegingen met de overgang naar Basic-Fit. Voor hun golden dan ook de voorwaarden van Basic-Fit.
Echter is er tijdens die moeizame overgang geen lidgeld betaald en die dienen zij nu alsnog gefaseerd te betalen. Als leden aangeven dat zij hebben opgezegd voor de overname dan willen wij daar graag de opzegbevestiging van zien. Op dit moment staat er een bedrag van €59,10 open.
16 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik wil als eerst weten welk lidgeld nog open staatwelk lidgeld nog open staat. Waar gaan deze bedragen over?
23 november - reactie van Basic-Fit
Door dat Puur is overgenomen zijn die algemene voorwaarden, gewijzigd naar de algemene voorwaarden van basic fit. Elke maand komt er een bedrag van €19,70 bij, vandaar dat het bedrag hoger wordt. Als jij een kopie kan sturen van je contract waar in staat dat het lidmaatschap direct wordt beëindigd bij de eind datum, ontvangen wij deze graag. Indien je dit niet hebt, zo ik graag vernemen of je het lidmaatschap wilt opzeggen. Op dit moment staat er een bedrag van €78,80 open. Dit betreft de lidmaatschapsgelden van september tot en met december.
23 november - e-mail naar Basic-Fit
Ik zeg bij deze mijn fictieve abonnement per direct op. Ik wil hiervan binnen 2 dagen een bevestiging.
1 november - e-mail naar Basic-Fit
Contract mondeling opgezegd bij baliemedewerker. Aangegeven dat ik een kopie wil ontvangen van Basic-Fit.
1 november - reactie van Basic-Fit
Ik heb per direct je lidmaatschap beeindigd wegens de fouten die gemaakt zijn tijdens de conversie en de volledige kosten verwijderd. Onze excuses voor het ongemak.
Zo zie je dat Basic-Fit dus geen gelijk had, en ze het makkelijk afdoen met een Excuses voor het ongemak.
Schandalig vind ik het dat dit zomaar kan en er uiteindelijk niet eens toegegeven wordt dat ze fout bezig zijn.
Met vriendelijke groet,
Tessa