XS4ALL wil niet helpen bij verkeerde factuur
Geplaatst: 01 dec 2016 22:34
Na veel twijfel schrijf ik toch over mijn ervaring met XS4ALL. Ik verwacht geen oplossing meer. Ik hoop dat door dat mijn ervaring deel ook maar iemand behoed van mijn fout: ga nooit mee in het zoeken van oplossingen met dit bedrijf!
Mijn verhaal:
Ik zat al sinds 2006 bij XS4ALL met Internet & TV, en had zeer goede ervaringen. De provider is relatief duur, maar geeft toegevoegde waarde door te vechten voor o.a. internet rechten en de technische stabiliteit.
Ik ging verhuizen en gaf dit netjes in juni door. Ik zat op een glasvezel lijn en mijn nieuwe adres kon alleen een VDSL lijn aan. De medewerker gaf aan dat dit administratief een nieuwe verbinding moest worden, en dat de medewerker dit in orde ging maken.
Een maand later werd ik gebeld door XS4ALL en bleek dat mijn voorwaarden van o.a. Spotify Premium en Internet Onderweg kwamen te vervallen door de nieuwe lijn. Dit zou alleen nog van toepassing zijn met een triple play abonnement (internet, TV & bellen).
Ik gaf aan dat ik hier niet mee akkoord ging en dat dit een verhuizing betreft onder dezelfde voorwaarden. Na een aantal telefoontjes en e-mailtjes kwam er een oplossing: er zou een bel abonnement worden toegevoegd en één op één met korting worden verwerkt. Hier moest echter een jaarabonnement aan worden toegevoegd. Blij met een administratieve oplossing gaf ik akkoord.
Bij uitvoer bleek echter dat de facturatie verkeerd ging en was tevens de bel korting maar voor 1 jaar geldig. Ik werd bij de maandelijkse facturen teveel doorgerekend door het toegevoegde bel abonnement zonder de afgesproken korting. Op 14 september had ik weer telefonisch contact na dat de tweede factuur verkeerd was gegaan. Er bleek ook geen oplossing te zijn voor de 12 maanden korting. Na overleg heb ik besloten om te stoppen en mijn volledige abonnement zou eindigen op 14 oktober. Dit werd netjes geconformeerd.
Wat XS4ALL mij toen niet vertelde was dat zij mij aan dit jaarcontract van het belabonnement zouden houden. Tevens bleek een Pack abonnement (email adres voor 30 euro / kwartaal) bestaan die niet is opgezegd. Bij herhaaldelijke navraag bij XS4ALL voor een eindfactuur (die ik niet kreeg), en continuerende verkeerde facturering kwam er opeens op 31 oktober een rekening van 573.68 euro bij.
Mijn rechtsbijstand gaf aan dat ik juridisch helaas niet de juiste stappen heb ondernomen. Ik had alleen per e-mail een klacht ingediend, en geen aangetekende brief verstuurd om hun in gebreken te stellen. Doordat ik een bel abonnement had afgesloten (die ik dus nooit had gebruikt) stond XS4ALL juridisch in zijn recht. Omdat ik telefonisch mee ging om een oplossing te zoeken, waar zij niet de afspraken nakwamen met het bel abonnement en de afgesproken korting moest ik dus een jaar betalen terwijl ik er niet van gebruik maak. Ondertussen was ik al overgestapt naar een andere provider en kon ik niet terug.
XS4ALL heeft in mijn mening na opzegging weinig oplossingsgerichtheid getoond, en wou niet afwijken van de afspraken ook al konden zij die niet waarmaken. Er is geen coulance getoond in het proces.
Naar mijn mening heeft XS4ALL met trucjes en verzwijging van bepaalde informatie mij om de tuin geleid, waardoor ik zeer hoge kosten heb die ik liever spendeer aan bv een vakantie. Voor een klant die 10 jaar lid is geweest vind ik dit ongehoord, en een voorbeeld voor elk bedrijf hoe je niet met klanten moet om gaan. Ik zal met dit bedrijf niet meer zaken doen en aanbevelen aan anderen.
Mijn verhaal:
Ik zat al sinds 2006 bij XS4ALL met Internet & TV, en had zeer goede ervaringen. De provider is relatief duur, maar geeft toegevoegde waarde door te vechten voor o.a. internet rechten en de technische stabiliteit.
Ik ging verhuizen en gaf dit netjes in juni door. Ik zat op een glasvezel lijn en mijn nieuwe adres kon alleen een VDSL lijn aan. De medewerker gaf aan dat dit administratief een nieuwe verbinding moest worden, en dat de medewerker dit in orde ging maken.
Een maand later werd ik gebeld door XS4ALL en bleek dat mijn voorwaarden van o.a. Spotify Premium en Internet Onderweg kwamen te vervallen door de nieuwe lijn. Dit zou alleen nog van toepassing zijn met een triple play abonnement (internet, TV & bellen).
Ik gaf aan dat ik hier niet mee akkoord ging en dat dit een verhuizing betreft onder dezelfde voorwaarden. Na een aantal telefoontjes en e-mailtjes kwam er een oplossing: er zou een bel abonnement worden toegevoegd en één op één met korting worden verwerkt. Hier moest echter een jaarabonnement aan worden toegevoegd. Blij met een administratieve oplossing gaf ik akkoord.
Bij uitvoer bleek echter dat de facturatie verkeerd ging en was tevens de bel korting maar voor 1 jaar geldig. Ik werd bij de maandelijkse facturen teveel doorgerekend door het toegevoegde bel abonnement zonder de afgesproken korting. Op 14 september had ik weer telefonisch contact na dat de tweede factuur verkeerd was gegaan. Er bleek ook geen oplossing te zijn voor de 12 maanden korting. Na overleg heb ik besloten om te stoppen en mijn volledige abonnement zou eindigen op 14 oktober. Dit werd netjes geconformeerd.
Wat XS4ALL mij toen niet vertelde was dat zij mij aan dit jaarcontract van het belabonnement zouden houden. Tevens bleek een Pack abonnement (email adres voor 30 euro / kwartaal) bestaan die niet is opgezegd. Bij herhaaldelijke navraag bij XS4ALL voor een eindfactuur (die ik niet kreeg), en continuerende verkeerde facturering kwam er opeens op 31 oktober een rekening van 573.68 euro bij.
Mijn rechtsbijstand gaf aan dat ik juridisch helaas niet de juiste stappen heb ondernomen. Ik had alleen per e-mail een klacht ingediend, en geen aangetekende brief verstuurd om hun in gebreken te stellen. Doordat ik een bel abonnement had afgesloten (die ik dus nooit had gebruikt) stond XS4ALL juridisch in zijn recht. Omdat ik telefonisch mee ging om een oplossing te zoeken, waar zij niet de afspraken nakwamen met het bel abonnement en de afgesproken korting moest ik dus een jaar betalen terwijl ik er niet van gebruik maak. Ondertussen was ik al overgestapt naar een andere provider en kon ik niet terug.
XS4ALL heeft in mijn mening na opzegging weinig oplossingsgerichtheid getoond, en wou niet afwijken van de afspraken ook al konden zij die niet waarmaken. Er is geen coulance getoond in het proces.
Naar mijn mening heeft XS4ALL met trucjes en verzwijging van bepaalde informatie mij om de tuin geleid, waardoor ik zeer hoge kosten heb die ik liever spendeer aan bv een vakantie. Voor een klant die 10 jaar lid is geweest vind ik dit ongehoord, en een voorbeeld voor elk bedrijf hoe je niet met klanten moet om gaan. Ik zal met dit bedrijf niet meer zaken doen en aanbevelen aan anderen.