Pagina 1 van 1

KPN mobiel: slechte (klacht)afhandeling en service

Geplaatst: 02 dec 2016 19:18
door km2016
Al vanaf maart dit jaar ben ik bezig met een behandeling van mijn 'çase' bij KPN-mobiel. Deze case is aangemaakt - notabene op initiatief van KPN-medewerkers zelf - in een telefoongesprek over verlengingsmogelijkheden. Zelf had ik aan het begin van het contract een fout in het maandbedrag opgemerkt, de kpn-medewerkers kwamen hier bij het verlengingsgesprek nu zelf mee. Sindsdien ben ik van het kastje naar de muur gestuurd en vooral: niet geholpen!
KPN gaf aan dat de case eerder werd afgesloten omdat ze na 1 keer telefonisch contact te zoeken geen gehoor zouden hebben gekregen (hier wordt geen email ter bevestiging over gestuurd blijkbaar). Sindsdien ben ik, steeds met telefonisch toegezegd begrip van de kpn-medewerkers, bezig dit te laten heropenen en echt te laten afhandelen.

Mijn 2-jarig contract is inmiddels in april afgelopen, ik heb nu een (kapotte) telefoon waar ik nog steeds voor betaal, wil dus graag dit abonnement afronden. Maar omdat de case niet wordt afgehandeld/ nog in behandeling is, ik steeds teruggebeld zou worden door KPN-medewerkers die dit zouden uitzoeken (op verschillende afdelingen is dit uitgezet geweest), loopt mijn abonnement dus nog steeds door! Ik moet wel, anders wordt het niet opgelost! Minimaal 8-10 medewerkers heb ik hierover gesproken, die allemaal hebben beloofd terug te laten bellen/ zaken te laten uitzoeken!! (Daarbij zijn eerder ook toezeggingen gedaan dat ik gecompenseerd moet worden in het maandbedrag). Ik betaal nu inmiddels dus al maanden voor een abonnement met telefoon die al is afbetaald en met een te hoog/foutief maandbedrag!!

Vandaag (nadat ik weeeer niet was teruggebeld!) een KPN-medewerker klachtenbehandeling gesproken, die nu doodleuk zegt: 'als ik het zo lees lijkt het allemaal te kloppen wat betreft het contract...' 'Klachten over maandbetalingen langer dan 2 maanden terug worden eigenlijk ook niet meer in behandeling genomen..". En: 'rekeningoverzichten met maandbedragen van het begin van uw abonnement mag ik niet meer naar u doorsturen..' En: "u had het abonnement met alleen simonly kunnen verlengen hoor"...

Kortom: geen begrip en de bal wordt dus bij mij gelegd!! Ongelooflijk! Dit had ook veel eerder aangegeven kunnen worden!! Niks wordt er gezegd over de maaaanden dat ik steeds zou worden teruggebeld en zaken niet zijn afgehandeld. Klachten die bij KPN niet kunnen worden gemeld (online), waar je dan na een week pas een bericht over ontvangt dat het niet online in behandeling wordt genomen. Om nog te zwijgen over de eigenlijke zaak mbt het te hoge maanbedrag t.o.v. het oorspronkelijke maandbedrag. Dat mag ik nu aan het eind van het liedje (nu wel) via email zelf gaan aantonen. Ik mag nog meer (werk)tijd hieraan gaan besteden om tot een oplossing te komen. Goede oplossing KPN! Bedankt!

Mijn advies: nooit meer KPN! Er zijn veel betere maatschappijen die klantenservice wel hoog in het vaandel hebben. Waar begrip voor de klant wordt opgebracht. Waar je een normale klachtenafhandeling, ook online hebt. Waar je binnen een bepaalde termijn wel wordt teruggebeld en waar wel een goed werkend CRM systeem (met vastgelegde contactmomenten) wordt bijgehouden.

Re: KPN mobiel: slechte (klacht)afhandeling en service

Geplaatst: 10 feb 2017 13:19
door Angel1980
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met KPN.

Probleem 1: Ik sloot een tweede abonnement af op mijn adres. Dan zou je KPN compleet kunnen aanvragen. Voordat het daadwerkelijk geregeld was, natuurlijk heb ik daar met regelmaat heen moeten bellen, van kastje naar de muur ben gestuurd heeft het mij bijna 3/4 jaar geduurd voordat het eindelijk echt voor elkaar was. Intussen hadden zij mij al aangemeld en weer afgemeld etc.. en zo ging het een tijdje door. Ik heb er uren werk aan gehad.

Probleem 2: Vlak voordat mijn abonnement zou aflopen werd ik gebeld door een medewerkster van KPN. Zij bood mij een leuk abonnement aan ( ik was van plan over te stappen naar een ander provider door probleem 1. Mij zij overtuigde mij om voor € 20 euro per maand inclusief 2000 MB internet tegoed, mijn abonnement te verlengen. Toen ik het internet tegoed wilde delen met mijn andere abonnement bleek dat ik maar 1000 MB kreeg.
Ik trok gelijk aan de bel en diegene zei dat ik binnen 5 werkdagen zou worden teruggebeld. Na ruim een week was ik nog niet gebeld en besloot via de chat een klacht in te dienen. Die man vroeg of hij mij mocht bellen. Hij belde, ja binnen 10 minuten. Ook beloofde hij de klacht bij de klacht afdeling neer te leggen en zei binnen 5 werkdagen wordt u teruggebeld.
Ruim een maand later besloot ik nog een keer te bellen. Kreeg een vrouw aan telefoon en die stuurde mij naar de website om een klacht in te dienen.
Moeilijk te vinden natuurlijk hoe je dat moet doen. Vervolgens belde ik nog een keer en stelde mijn vraag: een klacht indienen. Gelijk een wachttijd langer dan 5 minuten.
Toen kreeg ik een man aan de telefoon en ik legde mijn verhaal uit. En dat ik inmiddels behoorlijk gefrustreerd ben door hun. Van kastje naar muur te worden gestuurd, maar ook voel ik mij in de maling genomen door hen. Ik vind het gewoon misleidend wat zij hebben gedaan. Je een contract aanbieden en vervolgens het niet krijgen. Anders had ik allang bij een andere provider gezeten. Maar nu kan ik ook mijn contract niet opzeggen.

Daarnaast verhogen ze ook gewoon zonder wat te zeggen de maandbedragen.

Ook mijn advies: NOOIT MEER KPN

Re: KPN mobiel: slechte (klacht)afhandeling en service

Geplaatst: 12 feb 2017 15:45
door alexD
Bij ons was het niet veel beter. Ik kreeg een 'aanbieding': KPN mobiel voor tablet, mobiel of wat dan ook. Eenmalig €25, maandelijks €5. Helaas bleek die €5 twee keer duurder. Ik direct opgezegd. Bevestiging gekregen. Toch vertrouwde ik het niet helemaal. Ik zou binnen enkele dagen een reactie krijgen, die bleef uit. Na twee weken nog eens online opgezegd, wat opnieuw bevestigd werd. Maar helaas! KPN luistert vooral naar geld, want een reactie bleef uit. De rekening niet... Weer gereageerd. Deze keer via chat. Dat duurde bijna twee uur en leverde niets op, behalve een adres. Bevestigingen uitgeprint en een opzegbrief gestuurd. Reactie? Welnee! Wel een schriftelijke rekening deze keer. Nu eens via Facebook gereageerd. Weer kulpraat, maar geen opzegging of bevestiging hiervan. Oei! Ik een brief opgesteld. Misschien dan maar zo. Ik waagde nog één poging om van KPN af te komen en stapte over. Opeens kon de opzegging van KPN Mobiel wel doorgang vinden.

In de weken die volgden, probeerde een anonieme beller mij dagelijks (soms meerdere keren per dag) te bellen. KPN maar ingeseind: bel mij niet, het heeft geen zin. Mijn telefoon staat op stil, op mijn werk neem ik al niet op, enz. KPN kon weer niet veel meer doen dan een standaard nietszeggend antwoord sturen. Tja, wat kan ik daar mee? Ook niets. Uiteindelijk nam ik maar eens op. Hoera! KPN aan de lijn. Meteen gezegd dat ik niet gediend ben van KPN, niet gebeld wilde worden door KPN en eigenlijk allang al opgezegd heb, vanwege die trieste service van KPN.

Gelukkig volgde al snel de opzeggingen, vandaag ook weer eentje! KPN vond dat ik Eredivisie Live ook niet meer wilde. Het zat in een pakket, was gratis en dus vervallen. Eeeehhh... Nee. Ik wilde Eredivisie Live en had dat al. Kulpraat over 'pakket', 'korting' of wat dan ook geloof ik ook niet. Ik sloot daar een abonnement voor af, KPN zegde het op eigen initiatief op.

Nog twee weken! En dan ben ik ook verlost van dat belachelijke telecombedrijf dat KPN heet... Dat bedrijf dat alleen in voorgedrukte antwoorden denkt en praat, niet luistert en niet normaal kan doen.