Pagina 1 van 1

Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 05 dec 2016 16:23
door strawz4747
Ruim 6 jaar lid geweest van Zeker & mobiel; nooit gebruik van hoeven te maken.
Opzegtermijn volgens hun website is 1 maand.
Maar bij kwartaalbetaling blijkt deze termijn per saldo 3 maanden te zijn. Zeker & Mobiel beschouwt verschil van 2 maanden als administratiekosten. Uiterst gladde manier van zaken doen.

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 05 dec 2016 18:11
door olaf79
Zeer dubieuze en onwettig redenering van de dit louche bedrijf dat vooral het papier verstopt met kleine lettertjes die ze niet eens op hun website afdrukken.

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 05 dec 2016 19:08
door Meester M
Heb hun website eens bekeken en hier staat het volgende:
Abonnement na 1 jaar, per maand op te zeggen.
Dit wil zeggen dat er geen extra kosten in rekening mogen worden gebracht na opzegging van de eerstvolgende maand.
Ik neem aan dat u het onderstaande standaard opzegformulier heeft gebruikt?

U kunt gewoon per brief opzeggen. Een standaard opzegformulier is op deze site te vinden. Vergeet niet uw handtekening te zetten. We zijn er namelijk graag zeker van dat u als servicecontracthouder ook degene bent die opzegt. Dit om misverstanden te voorkomen, bij eventuele schades die bij een verstopping kunnen ontstaan, na de beƫindiging van het servicecontract.
Het opzegformulier is bij veel gestelde vragen te vinden.

Mocht je een automatische incasso hebben dan kun je deze altijd storneren.

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 06 dec 2016 16:10
door Zeker en Mobiel
Wij betreuren het dat de opzegging niet loopt zoals u had verwacht. De administratiekosten worden, zoals in de algemene voorwaarden staat, berekend op het moment dat er extra administratieve kosten gemaakt moeten worden voor het berekenen en terugstorten van de eerdere betaling. Hiervoor is gekozen om onze service, zonder voorrijkosten, arbeidsloon en de kosten voor kleinnmateriaal zo goedkoop mogelijk te kunnen blijven aanbieden. Bij een kwartaal betaling is het dan ook veelal voordeliger om het resterende gedeelte van het kwartaal gebruik te blijven maken van de service. Wij zetten het contract dan ook altijd na het betaalde kwartaal stop. Dit omdat wij de klant liever nog de tijd geven om een eventuele verstopping te kunnen melden, dan dat wij administratiekosten willen zien.
De algemene voorwaarden staan op onze website: https://www.zekerenmobiel.nl/algemene-voorwaarden/

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 06 dec 2016 16:30
door berndv
Zeker en Mobiel schreef:Wij betreuren het dat de opzegging niet loopt zoals u had verwacht. De administratiekosten worden, zoals in de algemene voorwaarden staat, berekend op het moment dat er extra administratieve kosten gemaakt moeten worden voor het berekenen en terugstorten van de eerdere betaling. Hiervoor is gekozen om onze service, zonder voorrijkosten, arbeidsloon en de kosten voor kleinnmateriaal zo goedkoop mogelijk te kunnen blijven aanbieden. Bij een kwartaal betaling is het dan ook veelal voordeliger om het resterende gedeelte van het kwartaal gebruik te blijven maken van de service. Wij zetten het contract dan ook altijd na het betaalde kwartaal stop. Dit omdat wij de klant liever nog de tijd geven om een eventuele verstopping te kunnen melden, dan dat wij administratiekosten willen zien.
De algemene voorwaarden staan op onze website: https://www.zekerenmobiel.nl/algemene-voorwaarden/
leuk zo'n link naar de algemene voorwaarden. Nu nog even een link naar de geldende wetgeving:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005289/2 ... Artikel237
dan zul je zien dat die administratiekosten, hoe leuk zo ook onderbouwd zijn, niet zijn toegestaan. Maar even een melding richting de ACM doen via consuwijzer.

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 07 dec 2016 11:20
door Zeker en Mobiel
Hallo Berndv,

Dank voor de link. We hebben dit altijd gedaan omdat wij de klant liever nog de tijd geven om een eventuele verstopping te kunnen melden, dan dat wij kosten maken voor extra administratieve handelingen en deze kosten in het servicecontract moeten verwerken. Nogmaals dank voor de link. We gaan dit uitzoeken.

Groet,
Zeker en Mobiel

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 08 dec 2016 15:18
door strawz4747
Berekenen van te verrekenen bedrag en terugstorten zijn niet aan de orde. Ook adm. kosten zijn niet van toepassing; zie mijn gemailde brief van 7-12-2016. Op grond van uw reactie zal ik nader besluiten om voornoemde brief geanonimiseerd op dit forum te plaatsen.
Strawz

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 08 dec 2016 15:22
door Zeker en Mobiel
Hallo Strawz4747

Wanneer u naar [email protected] mailt met u gegevens en in het onderwerp Strawz4747 zet dan ga ik er van uit dat het opgelost wordt.

Groet,
Zeker en Mobiel

Re: Zeer onvriendelijke voorwaarden Zeker & Mobiel

Geplaatst: 08 dec 2016 16:08
door strawz4747
Zojuist betreffende brief naar vermelde e-mailadres gestuurd.