Defecte laptop gekocht bij Alternate
Geplaatst: 07 dec 2016 14:11
Op 02 september 2016 koopt mijn zoon een notebook bij Alternate, een MSI GE62 6QD-Apache PRO-232NL, Heroes edition. Helaas bleek op dezelfde dag dat de notebook defect was.
De notebook wilde niet altijd aan en gaf Blue Screen Off Dead (BSOD) aan. Mijn zoon is naar Alternate in Ridderkerk gereden en heeft de problemen uitgelegd. Hij kon kiezen tussen zijn geld terug of voor reparatie. Hij koos voor het laatste omdat het de laatste notebook was die nog maar te verkrijgen was.
Hij heeft zijn notebook daar achtergelaten.
Daar is hij nagekeken en ze konden het probleem niet vinden. Zij belde hem dat hij de notebook op kon halen en dat het probleem verholpen zou zijn als hij Windows opnieuw zou downloaden.
Bij thuiskomst heeft hij de Windows opnieuw gedownload, maar het probleem bleef bestaan.
Wederom naar Ridderkerk. Zij hebben toen zijn notebook naar de fabrikant gestuurd en het probleem zou liggen aan het moederbord. De fabrikant heeft het moederbord gerepareerd en na ruim 3 weken kon hij zijn notebook weer ophalen.
Bij thuiskomst bleek de notebook gewoon hetzelfde aan te geven: BSOD.
Mijn zoon is voor de derde keer naar Ridderkerk gereden.Hij wilde nu zijn geld terug omdat hij het vertrouwen inmiddels kwijt was.
Helaas ging Alternate daar niet mee akkoord en zijn notebook moest hij voor de 3de keer daar achter laten. De notebook ging weer terug naar de fabrikant.
Toen heb ik Alternate een brief geschreven en gevraagd of hij zijn notebook kon ruilen voor een andere. Inmiddels was hij al 3 maanden verder zonder notebook en wel €1000 armer plus de benzinekosten van continu van Maarssen naar Ridderkerk. Ik vroeg ook om een vergoeding om de lasten en extra reiskosten te compenseren, maar Alternate laat via een mail weten dat dit niet mogelijk is.
Dus er zat niks anders op dan weer naar Alternate om een anderenotebook te kopen. Hij kocht de MSI Apache Pro Heroes met een bijbetaling van €300.
Eind goed, al goed zou u zeggen...................maar helaas.
Ook deze notebook heeft een defect, het geluid en beeld valt vaak weg. Mijn zoon heeft het nog even aangekeken en een vriend er naar laten kijken omdat hij geen zin had om weer een tijd zijn notebook te moeten missen en om terug te gaan naar Alternate. Maar helaas bleven de problemen bestaan.
Dus er zat niks anders op dan weer voor de 7de keer naar Alternate te gaan. Ja, hij kon hem ruilen, maar dan moest wel de orginele verpakking erom heen zitten. Dus hij werd weer terug gestuurd om de verpakking op te halen en om voor de 8ste keer naar Alternate te gaan.
Hierbij werd ik zo ontzettend boos dat ik de klantenservice van Alternate heb opgebeld. De medewerker vertelde mij dat het verplicht was om de originele verpakking erbij te hebben. Ik zei dat dit niet volgens de regels was, maar hij vertelde mij wel dat het om een DOA regeling ging en dat dit wel onder de voorwaarden valt.
Ik vroeg hem waar ik die voorwaarden kon vinden, waar mijn zoon dit had kunnen lezen. De medewerker zette mij voor geruime tijd in de wacht om dit op te zoeken. Na geruime tijd vertelde hij mij dat dit de voorwaarden zijn en dat de originele doos nodig was. Ik zei dat ik dit al gehoord had, maar waar mijn zoon deze voorwaarden had kunnen lezen. De medewerker zei dat dit nergens stond maar dat het zonder doos echt niet omgeruild kon worden.
Nou prima zei ik dan, dan gaat hij de verpakking halen, maar is er van jullie kant nog een vergoeding voor die 3,5 maand zonder notebook, wel €1300 armer + 8 x €30 = €240 aan benzinegeld plus de frustraties die hij ervan ondervind. Ik heb hem gezegd dat het hun verantwoording is dat hij 2x toe een defecte nieuwe notebook bij hun heeft gekocht, maar dat alleen hij daar de lasten en kosten van moet dragen en Alternate daar totaal niks aan tegenover stelt.
Maar de medewerker vertelde dat ik al een "nee" had gekregen dus was er niks mogelijk. Ik zei dat ik inderdaad een "nee" had gekregen maar dat er nu weer een nieuw probleem was ontstaan. De medewerker vertelde mij dat hij niets voor mijn zoon kon beteken.
Ik vind het zo schandalig dat men dit service noemt en ik heb Alternate laten weten dat ik hier werk van zal gaan maken. Zo ga je niet met klanten om.
Ik heb er gewoon geen woorden voor.....
De notebook wilde niet altijd aan en gaf Blue Screen Off Dead (BSOD) aan. Mijn zoon is naar Alternate in Ridderkerk gereden en heeft de problemen uitgelegd. Hij kon kiezen tussen zijn geld terug of voor reparatie. Hij koos voor het laatste omdat het de laatste notebook was die nog maar te verkrijgen was.
Hij heeft zijn notebook daar achtergelaten.
Daar is hij nagekeken en ze konden het probleem niet vinden. Zij belde hem dat hij de notebook op kon halen en dat het probleem verholpen zou zijn als hij Windows opnieuw zou downloaden.
Bij thuiskomst heeft hij de Windows opnieuw gedownload, maar het probleem bleef bestaan.
Wederom naar Ridderkerk. Zij hebben toen zijn notebook naar de fabrikant gestuurd en het probleem zou liggen aan het moederbord. De fabrikant heeft het moederbord gerepareerd en na ruim 3 weken kon hij zijn notebook weer ophalen.
Bij thuiskomst bleek de notebook gewoon hetzelfde aan te geven: BSOD.
Mijn zoon is voor de derde keer naar Ridderkerk gereden.Hij wilde nu zijn geld terug omdat hij het vertrouwen inmiddels kwijt was.
Helaas ging Alternate daar niet mee akkoord en zijn notebook moest hij voor de 3de keer daar achter laten. De notebook ging weer terug naar de fabrikant.
Toen heb ik Alternate een brief geschreven en gevraagd of hij zijn notebook kon ruilen voor een andere. Inmiddels was hij al 3 maanden verder zonder notebook en wel €1000 armer plus de benzinekosten van continu van Maarssen naar Ridderkerk. Ik vroeg ook om een vergoeding om de lasten en extra reiskosten te compenseren, maar Alternate laat via een mail weten dat dit niet mogelijk is.
Dus er zat niks anders op dan weer naar Alternate om een anderenotebook te kopen. Hij kocht de MSI Apache Pro Heroes met een bijbetaling van €300.
Eind goed, al goed zou u zeggen...................maar helaas.
Ook deze notebook heeft een defect, het geluid en beeld valt vaak weg. Mijn zoon heeft het nog even aangekeken en een vriend er naar laten kijken omdat hij geen zin had om weer een tijd zijn notebook te moeten missen en om terug te gaan naar Alternate. Maar helaas bleven de problemen bestaan.
Dus er zat niks anders op dan weer voor de 7de keer naar Alternate te gaan. Ja, hij kon hem ruilen, maar dan moest wel de orginele verpakking erom heen zitten. Dus hij werd weer terug gestuurd om de verpakking op te halen en om voor de 8ste keer naar Alternate te gaan.
Hierbij werd ik zo ontzettend boos dat ik de klantenservice van Alternate heb opgebeld. De medewerker vertelde mij dat het verplicht was om de originele verpakking erbij te hebben. Ik zei dat dit niet volgens de regels was, maar hij vertelde mij wel dat het om een DOA regeling ging en dat dit wel onder de voorwaarden valt.
Ik vroeg hem waar ik die voorwaarden kon vinden, waar mijn zoon dit had kunnen lezen. De medewerker zette mij voor geruime tijd in de wacht om dit op te zoeken. Na geruime tijd vertelde hij mij dat dit de voorwaarden zijn en dat de originele doos nodig was. Ik zei dat ik dit al gehoord had, maar waar mijn zoon deze voorwaarden had kunnen lezen. De medewerker zei dat dit nergens stond maar dat het zonder doos echt niet omgeruild kon worden.
Nou prima zei ik dan, dan gaat hij de verpakking halen, maar is er van jullie kant nog een vergoeding voor die 3,5 maand zonder notebook, wel €1300 armer + 8 x €30 = €240 aan benzinegeld plus de frustraties die hij ervan ondervind. Ik heb hem gezegd dat het hun verantwoording is dat hij 2x toe een defecte nieuwe notebook bij hun heeft gekocht, maar dat alleen hij daar de lasten en kosten van moet dragen en Alternate daar totaal niks aan tegenover stelt.
Maar de medewerker vertelde dat ik al een "nee" had gekregen dus was er niks mogelijk. Ik zei dat ik inderdaad een "nee" had gekregen maar dat er nu weer een nieuw probleem was ontstaan. De medewerker vertelde mij dat hij niets voor mijn zoon kon beteken.
Ik vind het zo schandalig dat men dit service noemt en ik heb Alternate laten weten dat ik hier werk van zal gaan maken. Zo ga je niet met klanten om.
Ik heb er gewoon geen woorden voor.....