Pagina 1 van 1

Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:20
door dennisve1
Door een betalingsachterstand wil de NS mijn abonnement stopzetten. Maar vervalt daarmee ook niet mijn betalingsverplichting. Het zou nogal krom zijn om voor iets te betalen wat je niet ontvangt. Wel gezegt hebbende dat ik ivm financiële problemen in om een regeling heb gevraagd zodat ik kon betalen maar hier in geweigerd werd door de NS

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:21
door Moneyman
dennisve1 schreef:Door een betalingsachterstand wil de NS mijn abonnement stopzetten. Maar vervalt daarmee ook niet mijn betalingsverplichting. Het zou nogal krom zijn om voor iets te betalen wat je niet ontvangt. Wel gezegt hebbende dat ik ivm financiële problemen in om een regeling heb gevraagd zodat ik kon betalen maar hier in geweigerd werd door de NS
Ach, je hebt blijkbaar ook ontvangen waar je niet voor betaald hebt...

Kijk eens wat de voorwaarden hierover zeggen.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:25
door kweenie
Als het gaat om een abonnementsvorm die je ook normaal eerder zou kunnen stopzetten, met restitutie, dan zou ik het normaal vinden dat je ook zou moeten betalen voor alleen het deel dat je normaal ook zou moeten hebben betaald. Als je bijvoorbeeld een jaarabonnement hebt dat je iedere maand kunt opzeggen waarbij je de resterende maanden terug krijgt, dan zou ik het reëel vinden dat als de NS het abonnement na 5 maanden stopt, je ook maar voor 5 maanden hoeft te betalen. Maar bij veel andere abonnementen krijg je dan geen geld terug en dan lijkt het mij dat je ook in dit geval geen geld terug krijgt.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:31
door dennisve1
kweenie schreef:Als het gaat om een abonnementsvorm die je ook normaal eerder zou kunnen stopzetten, met restitutie, dan zou ik het normaal vinden dat je ook zou moeten betalen voor alleen het deel dat je normaal ook zou moeten hebben betaald. Als je bijvoorbeeld een jaarabonnement hebt dat je iedere maand kunt opzeggen waarbij je de resterende maanden terug krijgt, dan zou ik het reëel vinden dat als de NS het abonnement na 5 maanden stopt, je ook maar voor 5 maanden hoeft te betalen. Maar bij veel andere abonnementen krijg je dan geen geld terug en dan lijkt het mij dat je ook in dit geval geen geld terug krijgt.
Dat is toch eigenlijk gek kan mij voorstellen dat je een abonnement bevriest als het een jaarabonnement is tot het bedrag voldaan is. En anders betalen voor de gebruikte maanden. Je zou een klant niet moeten laten betalen voor lucht.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:35
door taxikemperman
Je sluit een contract voor een bepaalde tijd.
Vervolgens hou jij je niet aan de betalingsverplichting
Het bedrijf houdt jouw gewoon aan het contract dat je de gehele duur moet betalen, maar omdat je niet betaald, wordt de dienstverlening (tijdelijk) gestopt.
Dat lijkt mij heel erg logisch.
Een betalingsregeling had je al.
Je moest per maand betalen.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:39
door dennisve1
Er was geen regeling en ook niet de bereidwilligheid deze te treffen

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:48
door taxikemperman
Ik neem aan dat het een jaarabonnement was en dat je per maand moest betalen.
Dan heb je dus een betalingsregeling

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 09:50
door kweenie
Bij de meeste abonnementen die je voortijdig (met restitutie) kunt opzeggen kun je het abonnement ook per maand betalen. Dus óf het gaat om een abonnement waarbij je altijd de volle som moet betalen, ook als je er maar een paar maanden gebruik van maakt (zoals bv een daluren kaart) óf je hebt de achterstand te lang laten oplopen, zodat de NS niet meer bereid is om een regeling te treffen.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 10:21
door kokka
als je de verschuldigde betaling doet, dan wordt je abonnement ook niet beëindigd.
als je geen geld hebt, kan je ook niet met de trein.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 11:00
door mh73
dennisve1 schreef:Er was geen regeling en ook niet de bereidwilligheid deze te treffen
Een betalingsregeling wegens betalingsachterstand is coulance. Een bedrijf hoeft niet bereidwillig te zijn om hieraan mee te werken.
Je hebt een verplichting waar je niet aan voldoet. Waarschijnlijk heb je wel gebruik gemaakt van je abonnement terwijl je er niet voor betaalde? Waarom zou het bedrijf zich wel aan de regels moeten houden, als je dat zelf niet doet?

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 11:02
door dennisve1
omdat ik ver voor tijd aangegeven heb dat er een probleem was. nog voor de ingangsdatum.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 11:16
door kokka
dennisve1 schreef:omdat ik ver voor tijd aangegeven heb dat er een probleem was. nog voor de ingangsdatum.
ja natuurlijk.. lieve NS, ik wil graag een abonnement bij jullie, maar ik weet nu al dat ik niet netjes kan betalen is dat een probleem?? nee joh.. geen probleem, we zien wel hoe het loopt.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 11:20
door dennisve1
kokka schreef:
dennisve1 schreef:omdat ik ver voor tijd aangegeven heb dat er een probleem was. nog voor de ingangsdatum.
ja natuurlijk.. lieve NS, ik wil graag een abonnement bij jullie, maar ik weet nu al dat ik niet netjes kan betalen is dat een probleem?? nee joh.. geen probleem, we zien wel hoe het loopt.
meer in de lijn van lieve ns ik heb al jaren dit abonnement bij jullie helaas is het niet meer mogelijk deze optezeggen maar door financiele tegenslag wil het niet in een keer lukken.

Re: Moet ik betalen voor een stopgezet Abonnement?

Geplaatst: 08 dec 2016 11:51
door kokka
dennisve1 schreef:
kokka schreef:
dennisve1 schreef:omdat ik ver voor tijd aangegeven heb dat er een probleem was. nog voor de ingangsdatum.
ja natuurlijk.. lieve NS, ik wil graag een abonnement bij jullie, maar ik weet nu al dat ik niet netjes kan betalen is dat een probleem?? nee joh.. geen probleem, we zien wel hoe het loopt.
meer in de lijn van lieve ns ik heb al jaren dit abonnement bij jullie helaas is het niet meer mogelijk deze optezeggen maar door financiele tegenslag wil het niet in een keer lukken.
maar dan heb je nu toch je zin? ze gaan hem nu stoppen