ik zou graag mijn ogen willen laten behandelen, maar ben zo bang dat het mis gaat.
weet iemand of het een eenmalige behandeling is,of dat je na een aantal jaren weer onieuw moet, want er hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. en kan iemand mij vertellen of het ''indien nodig'' mogelijk is om na de behandeling weer lenzen te dragen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oog refractie
Re: oog refractie
Het is zo, dat de kans heel erg klein is dat de ogen in één keer op nul sterkte uitkomen. Het kan dus zijn dat er opnieuw gelaserd moet worden.Dit is echter nog wel voor hun kosten. Na iedere behandeling blijft er een soort litteken achter op het hoornvlies. Hoe meer littekens op het hoornvlies, des te kleiner de kans dat lensdragen nog goed gaat. Na onderzoek is ook uitgekomen dat na zo'n laser behandeling mensen vaak last hebben van droge ogen, wat dus ook al niet samen gaat met lensdragen. Ook kan er nooit gegarandeerd worden dat de sterkte nul blíjft. Het oog houdt zijn natuurlijke achteruitgang.