Pagina 1 van 1

Eindafrekening van 53000 kuub gas

Geplaatst: 09 dec 2016 13:11
door Ridder777
Goede middag beste mensen, een kennis van mij woont begeleid wonen, en belde mij in paniek op ze is overgestapt en de eindafrekening moest betaald worden.
Ze vertelde dat ze is aangeslagen voor 53000 kuub gas.
Dit lijkt mij erg veel.
Mijn vraag... kan dit kloppen?
Ik heb de rekening nog niet ingezien.
Ze woont alleen.

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Geplaatst: 09 dec 2016 13:22
door 16again
Deze hoeveelheid gas zal 30.000 a 35.000 euro kosten. Of de meter klopt niet, of je had al veel eerder een ontploffing moeten horen...

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Geplaatst: 09 dec 2016 14:01
door berndv
53.000 kuub? Verwarmt die kennis er een complete instelling mee ofzo?

Als het goed is zal diegene toch weten welke beginstand er is doorgegeven aan de nieuwe maatschappij? En als het goed is, zal diegene toch ook weten welke stand er bij de jaarafrekening is doorgegeven? Deze bedrag van elkaar afhalen en het zou bekend moeten zijn wat het verbruik is.

Weet diegene wel zeker dat de standen juist zijn doorgegeven? Dus het deel voor en achter de komma? En niet per ongeluk het hele getal doorgegeven zonder komma?

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Geplaatst: 09 dec 2016 15:58
door sjohie
Ridder777 schreef:Goede middag beste mensen, een kennis van mij woont begeleid wonen, en belde mij in paniek op ze is overgestapt en de eindafrekening moest betaald worden.
Ze vertelde dat ze is aangeslagen voor 53000 kuub gas.
Dit lijkt mij erg veel.
Mijn vraag... kan dit kloppen?
Ik heb de rekening nog niet ingezien.
Ze woont alleen.
Dat kán haast niet kloppen, dat is een industriële hoeveelheid. :shock: Ik zou even contact zoeken met de begeleider, en dan gedrieën even een gesprek aangaan met de energieleverancier.

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Geplaatst: 09 dec 2016 16:19
door beusen
Misschien moet TS ook eerst de nota zien.
Vaak kan je dan al een fout opmerken, voor er een groot offensief gestart wordt.

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Geplaatst: 09 dec 2016 17:30
door witte angora
Nee, dat klopt niet. Ik denk (uiteraard is dat een aanname) dat er iets fout is gegaan bij het opnemen en doorgeven van de stand. Bijvoorbeeld dat ze het decimale cijfer achter de komma meegenomen heeft. Dan staat er bijvoorbeeld 6234,5, en zij schrijft op 62345. Ik zou dus even de afrekening in de gaten houden, en de berekende stand vergelijken met wat de meter aangeeft.

Re: Eindafrekening van 53000 kuub gas

Geplaatst: 11 dec 2016 22:45
door crazyme
witte angora schreef:Nee, dat klopt niet. Ik denk (uiteraard is dat een aanname) dat er iets fout is gegaan bij het opnemen en doorgeven van de stand. Bijvoorbeeld dat ze het decimale cijfer achter de komma meegenomen heeft. Dan staat er bijvoorbeeld 6234,5, en zij schrijft op 62345. Ik zou dus even de afrekening in de gaten houden, en de berekende stand vergelijken met wat de meter aangeeft.
Dit denk ik dus ook. Geen paniek. Juist dit soort grote verschillen laten zich vaak gemakkelijk oplossen. met een gasmeter heb je vaak 3 decimalen, en dan kan het flink oplopen.