Pagina 1 van 1

Overstap naar Ziggo doffe ellende

Geplaatst: 13 dec 2016 13:49
door Fredje_68
Dacht dat alles opgelost was en vandaag Internet van Ziggo te hebben, niet dus :(

Het verhaal:
18 December host ik een groot evenement welke een hoge upload snelheid nodig heeft, dat heeft huidige provider Telfort niet.
Afgelopen 17 November besloten over te stappen naar Ziggo.

Goed contact gehad met de medewerker, deze vertelde dat ik ruim voor de 18e Internet van Ziggo zou hebben.

Continue bleef de Status in behandeling staan, vele telefoontjes later bleek het niet mogelijk te zijn mij te kunnen aansluiten voor de 24e December.. WTF dacht ik en plaatste op de Facebook pagina van Ziggo een bericht.

Keurig contact gehad met de Webcare, welke mij beloofde vandaag aangesloten te zullen zijn... NOT....

Ik net weer bellen en ja hoor... Mijnheer, wij kunnen u mogelijk niet voor de 18e aansluiten, U heeft het pakket voor de 24e

Wij hebben hier Snel internet nodig voor de 18e wat ons beloofd was op 17 November.
Afgelopen Donderdag weer een belofte, het zou vandaag 13 Dec. geregeld zijn.

Heb heel veel kosten moeten maken voor het evenement wat nu niet door kan gaan en heb behoorlijke belkosten door het telefoneren met Ziggo.

Ik laat mij niet afwimpelen dat iets niet mogelijk is terwijl het wel beloofd is. Wil dus bij deze zeer snel een gepaste oplossing anders ben ik geneigd de rechtsbijstand in te moeten schakelen.

Re: Overstap naar Ziggo doffe ellende

Geplaatst: 13 dec 2016 15:49
door berndv
Fredje_68 schreef:Dacht dat alles opgelost was en vandaag Internet van Ziggo te hebben, niet dus :(

Het verhaal:
18 December host ik een groot evenement welke een hoge upload snelheid nodig heeft, dat heeft huidige provider Telfort niet.
Afgelopen 17 November besloten over te stappen naar Ziggo.

Goed contact gehad met de medewerker, deze vertelde dat ik ruim voor de 18e Internet van Ziggo zou hebben.

Continue bleef de Status in behandeling staan, vele telefoontjes later bleek het niet mogelijk te zijn mij te kunnen aansluiten voor de 24e December.. WTF dacht ik en plaatste op de Facebook pagina van Ziggo een bericht.

Keurig contact gehad met de Webcare, welke mij beloofde vandaag aangesloten te zullen zijn... NOT....

Ik net weer bellen en ja hoor... Mijnheer, wij kunnen u mogelijk niet voor de 18e aansluiten, U heeft het pakket voor de 24e

Wij hebben hier Snel internet nodig voor de 18e wat ons beloofd was op 17 November.
Afgelopen Donderdag weer een belofte, het zou vandaag 13 Dec. geregeld zijn.

Heb heel veel kosten moeten maken voor het evenement wat nu niet door kan gaan en heb behoorlijke belkosten door het telefoneren met Ziggo.

Ik laat mij niet afwimpelen dat iets niet mogelijk is terwijl het wel beloofd is. Wil dus bij deze zeer snel een gepaste oplossing anders ben ik geneigd de rechtsbijstand in te moeten schakelen.
Dat zou inderdaad niet zo lang moeten duren. Vreemd, geven ze ook een reden waarom ze een aanvraag die u op 17 november heeft gedaan pas op 24 december kunnen leveren?

Verder heb ik wel 1 tip. U geeft aan dat u dit nodig heeft voor een evenement, geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar een evenement is over het algemeen een commerciele aangelegenheid, heeft u de aanvraag bij ziggo zakelijk gedaan of bij de particuliere tak? Dat kan namelijk wel behoorlijk verschil zijn.

Voor evenementen van tijdelijke aard hebben een aantal aanbieders in nederland wel tijdelijke oplossingen die zij hiervoor kunnen leveren, wel tegen andere tarieven dan wat u als particulier zult betalen, maar goed, dan kunt u als afnemer ook andere eisen stellen.

Het enige advies wat ik op basis van zoiets kan geven zal geen werkende verbinding opleveren. Normaliter zou ik adviseren om ze schriftelijk in gebreke te stellen, even afhankelijk wat de schriftelijk bevestigde opleverdatum is natuurlijk, en ze een laatste termijn van 14 dagen te geven om alsnog te leveren, anders de overeenkomst te ontbinden. Maar goed, dat levert geen werkende verbinding op voor u.

Re: Overstap naar Ziggo doffe ellende

Geplaatst: 13 dec 2016 16:53
door Fredje_68
Het gaat in deze om een Reunie waarbij audio en video gestreamd zouden worden.
Is gewoon prive' voor een oude non profit organisatie.

De 24e heeft te maken met de zgn overstap service.
Dit was mij niet verteld bij aangaan van het contract, ik had ook de voorwaarde gesteld dat alles 18 December moest werken.
Dat zou volgens de medewerker geen probleem wezen..

Re: Overstap naar Ziggo doffe ellende

Geplaatst: 13 dec 2016 16:59
door berndv
Fredje_68 schreef:Is gewoon prive' voor een oude non profit organisatie.
ok, duidelijk, dan valt een evenementen-aansluiting inderdaad af.
Fredje_68 schreef:Het gaat in deze om een Reunie waarbij audio en video gestreamd zouden worden.
Dan is een goede en vooral stabiele verbinding wel fijn inderdaad. Aangezien uw belangrijkste prioriteit het uploaden is, ga ik er dus van uit dat u de beelden van de reünie live wilt gaan streamen. Anders zou ik haast zeggen, zorg voor het vooraf downloaden van het materiaal, maar dat zal dus ook niet op gaan.
Fredje_68 schreef:De 24e heeft te maken met de zgn overstap service.
Dit was mij niet verteld bij aangaan van het contract, ik had ook de voorwaarde gesteld dat alles 18 December moest werken.
Dat zou volgens de medewerker geen probleem wezen..
het lastige aan mondelinge toezeggingen zijn de bewijzen. Ik geloof best dat dit door de medewerker gezegd is, die wordt helaas alleen maar beoordeeld op zijn verkopen, en als u graag de 18e wilt horen, dan zegt hij dat.

IK heb u nog een mogelijke oplossing gestuurd via een pb, wellicht heeft u er wat aan.

Re: Overstap naar Ziggo doffe ellende

Geplaatst: 13 dec 2016 20:29
door beusen
berndv schreef:
Fredje_68 schreef:Dacht dat alles opgelost was en vandaag Internet van Ziggo te hebben, niet dus :(

Het verhaal:
18 December host ik een groot evenement welke een hoge upload snelheid nodig heeft, dat heeft huidige provider Telfort niet.
Afgelopen 17 November besloten over te stappen naar Ziggo.

Goed contact gehad met de medewerker, deze vertelde dat ik ruim voor de 18e Internet van Ziggo zou hebben.

Continue bleef de Status in behandeling staan, vele telefoontjes later bleek het niet mogelijk te zijn mij te kunnen aansluiten voor de 24e December.. WTF dacht ik en plaatste op de Facebook pagina van Ziggo een bericht.

Keurig contact gehad met de Webcare, welke mij beloofde vandaag aangesloten te zullen zijn... NOT....

Ik net weer bellen en ja hoor... Mijnheer, wij kunnen u mogelijk niet voor de 18e aansluiten, U heeft het pakket voor de 24e

Wij hebben hier Snel internet nodig voor de 18e wat ons beloofd was op 17 November.
Afgelopen Donderdag weer een belofte, het zou vandaag 13 Dec. geregeld zijn.

Heb heel veel kosten moeten maken voor het evenement wat nu niet door kan gaan en heb behoorlijke belkosten door het telefoneren met Ziggo.

Ik laat mij niet afwimpelen dat iets niet mogelijk is terwijl het wel beloofd is. Wil dus bij deze zeer snel een gepaste oplossing anders ben ik geneigd de rechtsbijstand in te moeten schakelen.
Dat zou inderdaad niet zo lang moeten duren. Vreemd, geven ze ook een reden waarom ze een aanvraag die u op 17 november heeft gedaan pas op 24 december kunnen leveren?

Verder heb ik wel 1 tip. U geeft aan dat u dit nodig heeft voor een evenement, geen idee wat ik me er bij moet voorstellen, maar een evenement is over het algemeen een commerciele aangelegenheid, heeft u de aanvraag bij ziggo zakelijk gedaan of bij de particuliere tak? Dat kan namelijk wel behoorlijk verschil zijn.

Voor evenementen van tijdelijke aard hebben een aantal aanbieders in nederland wel tijdelijke oplossingen die zij hiervoor kunnen leveren, wel tegen andere tarieven dan wat u als particulier zult betalen, maar goed, dan kunt u als afnemer ook andere eisen stellen.

Het enige advies wat ik op basis van zoiets kan geven zal geen werkende verbinding opleveren. Normaliter zou ik adviseren om ze schriftelijk in gebreke te stellen, even afhankelijk wat de schriftelijk bevestigde opleverdatum is natuurlijk, en ze een laatste termijn van 14 dagen te geven om alsnog te leveren, anders de overeenkomst te ontbinden. Maar goed, dat levert geen werkende verbinding op voor u.

Ik denk , dat Ziggo, dit evenement onder zakelijk geplaatst heeft, en via een privé aanvraag dus dit realiseerd.
Ook beweert TS dat het om een reünie gaat.

Re: Overstap naar Ziggo doffe ellende

Geplaatst: 14 dec 2016 10:51
door sjohie
Fredje_68 schreef:Het gaat in deze om een Reunie waarbij audio en video gestreamd zouden worden.
Is gewoon prive' voor een oude non profit organisatie.

De 24e heeft te maken met de zgn overstap service.
Dit was mij niet verteld bij aangaan van het contract, ik had ook de voorwaarde gesteld dat alles 18 December moest werken.
Dat zou volgens de medewerker geen probleem wezen..
Welk onderdeel van die overstapservice zorgt er precies voor dat het de 24e wordt? Het kan zijn dat zeg nummerbehoud bij je vorige provider de boel tegenhoudt, dan kan Ziggo daar ook weinig aan doen.