LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huur verhoging
-
huur verhoging
me woningbouw harlingen schreef ooit eens we passen de huren aan na we de woningwaard vinden . vraag me af moet je dat niet kunnen toetsen ergens aan wettelijk of zo . de huur commissie me eigenlijk geen antwoord geven de oude bewoner ging 30 september 2016 er uit ik 1 oktober er in maar kwam er achter de oude huur was 340 euro ik moet betalen ik moest 406 per betalen . ken je hier in tegen gaan als de huur commissie al het antwoord niet weet krijg mininum loon ik zie het de woningbouw wil gewoon winst maken doen je bij elke nieuwe huurder 60 tot 100 euro
Re: huur verhoging
Bij iedere nieuwe huurder mag een verhuurder een nieuwe huurprijs vaststellen, of dat nu lager of hoger is. Bij de vrije sector wordt dit nergens door begrensd, bij niet-geliberaliseerde woningen is het maximum wel begrensd door het aantal punten dat de woning waard is.
Wat de maximale huur is in uw geval, kunt u berekenen via de site van de huurcommissie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Wat de maximale huur is in uw geval, kunt u berekenen via de site van de huurcommissie.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Re: huur verhoging
De ooit verhuurde woning had toen een redelijke prijs.
Wegens maximale verhogingen is na vele jaren de vorige bewoner daarom goedkoper uit dan de woning eigenlijk waard is.
Vooral mensen die ruilen, dichter bij school voor Juf en de kleinere woning voor 2 gepensioneerden....
Ook daar wilde ze 2x de prijs verhogen en zouden ze beide duurder uit zijn waardoor de ruil niet zo doorgaan.
Maar na vooraf overleg hebben ze toen hoewel de woning van eigenaar wisselde wel de oude lagere prijzen gehouden.
Juf heeft nu meer ruimte dicht bij haar school en de gepensioneerde rustiger en zuiniger kleinere woning.
Maar ze moesten dit wel vooraf vragen en regelen en daarom is de doorstroming van ouderen naar kleinere woningen zo moeilijk.
Als Den Haag zich met dit soort dingen gaat bemoeien ontregelen ze meer dan ze oplossen.
Scheef huurders worden veroorzaakt door dit soort maatregelen helaas.
Bij Normaal verhuizen geld dus de markt prijs maar bij onderling tussen 2 personen ruilen is soms coulance mogelijk mits je vooraf dit aanvraag en regelde dus nooit achteraf klagen.
Wegens maximale verhogingen is na vele jaren de vorige bewoner daarom goedkoper uit dan de woning eigenlijk waard is.
Vooral mensen die ruilen, dichter bij school voor Juf en de kleinere woning voor 2 gepensioneerden....
Ook daar wilde ze 2x de prijs verhogen en zouden ze beide duurder uit zijn waardoor de ruil niet zo doorgaan.
Maar na vooraf overleg hebben ze toen hoewel de woning van eigenaar wisselde wel de oude lagere prijzen gehouden.
Juf heeft nu meer ruimte dicht bij haar school en de gepensioneerde rustiger en zuiniger kleinere woning.
Maar ze moesten dit wel vooraf vragen en regelen en daarom is de doorstroming van ouderen naar kleinere woningen zo moeilijk.
Als Den Haag zich met dit soort dingen gaat bemoeien ontregelen ze meer dan ze oplossen.
Scheef huurders worden veroorzaakt door dit soort maatregelen helaas.
Bij Normaal verhuizen geld dus de markt prijs maar bij onderling tussen 2 personen ruilen is soms coulance mogelijk mits je vooraf dit aanvraag en regelde dus nooit achteraf klagen.