Pagina 1 van 2

Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 11:55
door marleid
Ik had de rit naar Doesburg al in begin December besteld om 13 uur heen en om 20 uur terug. En toen zat ik hier te wachten en te wachten en te Bellen.....Valys kwam uit eindelijk om 15.05 en ik kwam om 16,15 op de plaatsen van bestemming ook daar was het nu stressen ...dus schoondochter in de keuken want om 20 uur ging ik weer weg.........en je raad het al om 20.30 belde ik weer waar de taxi bleef , weer liepen ze me wachten.......hij kwam uit eindelijk om 21.45 en ik kwam pas om 23.10 thuis, dank je Valys voor deze geweldige 1e Kerstdag

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 14:20
door marleid
breien schreef:I.p.v hier uw klacht spuien zou u ook de klacht kunnen indienen bij Valys. Mogelijk had het allemaal te maken met de drukte van de vele familiebezoeken op eerste kerstdag.
Tuurlijk heb ik een kracht ingedient maar omdat ik overal lees dat Valys er lak aan heeft , heb ik het ook hier geplaatst

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 14:22
door marleid
MichielFRL schreef:Een voordeel, beide ritten hebben u in iedergeval geen geld gekost.
Wat als de taxi niet komt opdagen?
Het kan gebeuren dat door omstandigheden de taxi niet komt opdagen. Neemt u in dat geval direct contact op met Valys via 0900-9630, optie 2 (€ 0,05 per minuut). Zij gaan proberen een vervangende taxi voor u te regelen. Indien de taxi later dan één uur en kwartier na de afgesproken tijd verschijnt, dan geldt de compensatieregeling van Valys. In dat geval hoeft u de reis niet te betalen en worden geen kilometers van uw budget afgeschreven.

Het is goed om te weten dat de taxi 15 minuten eerder tot 15 minuten later kan komen dan de afgesproken ophaaltijd.
Toch een leuk kerstcadeau op de koop toe.



Hoe kom je erbij dat mij dit geen geld kost.....

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 14:28
door BL2
Volgens mij (en anderen) staat dat er gewoon. Vertraging bij vertrek meer dan 75 minuten, geen kosten voor de rit.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 15:01
door 16again
breien schreef:U had ook eerst de afhandeling van de klacht kunnen afwachten. ...... Zo maakt u Valys voorbarig zwart.
Volgens mij is deze klacht simpelweg onoplosbaar. Er is geen tijdmachine om terug te gaan naar 1e kerstdag 2016 , en alsnog op tijd te komen

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 15:05
door 16again
breien schreef:Mogelijk had het allemaal te maken met de drukte van de vele familiebezoeken op eerste kerstdag.
Je belt toch ruim van tevoren op om eea af te spreken. Kwestie van gebrekkige planning denk ik dan.

Als Valys dan tenminste even belt om vertraging te melden. Niets zo vervelend als continu naar buiten te moeten kijken, wachtend op het busje dat niet zo komt.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 15:11
door marleid
16again schreef:
breien schreef:Mogelijk had het allemaal te maken met de drukte van de vele familiebezoeken op eerste kerstdag.
Je belt toch ruim van tevoren op om eea af te spreken. Kwestie van gebrekkige planning denk ik dan.

Als Valys dan tenminste even belt om vertraging te melden. Niets zo vervelend als continu naar buiten te moeten kijken, wachtend op het busje dat niet zo komt.

Precies jij begrijpt het tenminste en ik heb Valys ook niet voor de lol.....was helemaal op toen ik gisteravond laat thuis kwam en vandaag ook nog

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 16:32
door absent
Maar u weet inmiddels wel waar Abraham en Sarah de mosterd halen...
Leuk stadje hoor, dat Doesburg.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 17:01
door marleid
absent schreef:Maar u weet inmiddels wel waar Abraham en Sarah de mosterd halen...
Leuk stadje hoor, dat Doesburg.
Hihi

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 17:33
door puma73
U kunt hier wel klagen over valys, diegene die de rit uitvoert (taxibedrijf)is diegene die de zaakjes niet op orde heeft. Valys geeft de ritten alleen maar uit. Die worden tijdig doorgegeven aan de vervoerder die een planning maakt. Maakt die zijn planning niet goed bent u daar de dupe van. Ik heb dit zelf ook een aantal keren meegemaakt. Dus niet valys, maar de vervoerder is de kink in de vervoerskabel.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 18:39
door marleid
puma73 schreef:U kunt hier wel klagen over valys, diegene die de rit uitvoert (taxibedrijf)is diegene die de zaakjes niet op orde heeft. Valys geeft de ritten alleen maar uit. Die worden tijdig doorgegeven aan de vervoerder die een planning maakt. Maakt die zijn planning niet goed bent u daar de dupe van. Ik heb dit zelf ook een aantal keren meegemaakt. Dus niet valys, maar de vervoerder is de kink in de vervoerskabel.
Maar alles loopt via Valys , de rotten moeten voor 19 December binnen zijn en Hun moeten er voor zorgen dat er genoeg taxi/ busses en chauffeurs zijn.....Hun krijgen wel het geld en de klanten de ellende ?

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 19:38
door puma73
marleid schreef:
puma73 schreef:U kunt hier wel klagen over valys, diegene die de rit uitvoert (taxibedrijf)is diegene die de zaakjes niet op orde heeft. Valys geeft de ritten alleen maar uit. Die worden tijdig doorgegeven aan de vervoerder die een planning maakt. Maakt die zijn planning niet goed bent u daar de dupe van. Ik heb dit zelf ook een aantal keren meegemaakt. Dus niet valys, maar de vervoerder is de kink in de vervoerskabel.
Maar alles loopt via Valys , de rotten moeten voor 19 December binnen zijn en Hun moeten er voor zorgen dat er genoeg taxi/ busses en chauffeurs zijn.....Hun krijgen wel het geld en de klanten de ellende ?
Dat is een foute gedachtegang, de ritten moeten voor 19 december zijn geboekt zodat de bedrijven die de ritten uitvoeren voldoende capaciteit kunnen inzetten. Valys stuurt de ritten aan bij de vervoerders, maar de vervoerders dienen voldoende capaciteit beschikbaar te hebben. Diegene die u vervoert hebben hebben hun zaakjes niet op orde.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 20:34
door GJvdZ
puma73 schreef:
marleid schreef:
puma73 schreef:U kunt hier wel klagen over valys, diegene die de rit uitvoert (taxibedrijf)is diegene die de zaakjes niet op orde heeft. Valys geeft de ritten alleen maar uit. Die worden tijdig doorgegeven aan de vervoerder die een planning maakt. Maakt die zijn planning niet goed bent u daar de dupe van. Ik heb dit zelf ook een aantal keren meegemaakt. Dus niet valys, maar de vervoerder is de kink in de vervoerskabel.
Maar alles loopt via Valys , de rotten moeten voor 19 December binnen zijn en Hun moeten er voor zorgen dat er genoeg taxi/ busses en chauffeurs zijn.....Hun krijgen wel het geld en de klanten de ellende ?
Dat is een foute gedachtegang, de ritten moeten voor 19 december zijn geboekt zodat de bedrijven die de ritten uitvoeren voldoende capaciteit kunnen inzetten. Valys stuurt de ritten aan bij de vervoerders, maar de vervoerders dienen voldoende capaciteit beschikbaar te hebben. Diegene die u vervoert hebben hebben hun zaakjes niet op orde.
Maar TS doet zaken met Valys, niet met die onderaannemers.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 20:43
door puma73
GJvdZ schreef:
Maar TS doet zaken met Valys, niet met die onderaannemers.
Maar dat zijn wel diegene die hun zaakjes niet voor elkaar hebben terwijl zij van tevoren weten hoeveel extra ritten ze moeten rijden. Ik heb ook regelmatig met dit soort zaken te maken. Die ondernemers proberen over de rug van gehandicapten extra te verdienen door een onwerkbare planning te maken en zo op die manier hun taxi vol te krijgen en daar zijn de mensen de dupe van.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 21:22
door marleid
puma73 schreef:
GJvdZ schreef:
Maar TS doet zaken met Valys, niet met die onderaannemers.
Maar dat zijn wel diegene die hun zaakjes niet voor elkaar hebben terwijl zij van tevoren weten hoeveel extra ritten ze moeten rijden. Ik heb ook regelmatig met dit soort zaken te maken. Die ondernemers proberen over de rug van gehandicapten extra te verdienen door een onwerkbare planning te maken en zo op die manier hun taxi vol te krijgen en daar zijn de mensen de dupe van.
Precies ik heb te maken met Valys en daar heb ik mee te maken ,die betaal ik en daar bestel ik mijn rit, het gaat hier dus weer over het geld , niet meer en niet minder bah bah, ik heb al van veel mensen gehoord dat je niets meer hoord na een klacht dus ik Ben benieuwd.......

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 21:29
door puma73
marleid schreef:
puma73 schreef:
GJvdZ schreef:
Maar TS doet zaken met Valys, niet met die onderaannemers.
Maar dat zijn wel diegene die hun zaakjes niet voor elkaar hebben terwijl zij van tevoren weten hoeveel extra ritten ze moeten rijden. Ik heb ook regelmatig met dit soort zaken te maken. Die ondernemers proberen over de rug van gehandicapten extra te verdienen door een onwerkbare planning te maken en zo op die manier hun taxi vol te krijgen en daar zijn de mensen de dupe van.
Precies ik heb te maken met Valys en daar heb ik mee te maken ,die betaal ik en daar bestel ik mijn rit, het gaat hier dus weer over het geld , niet meer en niet minder bah bah, ik heb al van veel mensen gehoord dat je niets meer hoord na een klacht dus ik Ben benieuwd.......
Je kunt het zo stellen, valys is combinatievervoer en de onderaannemer maakt de planning hoe hij vervoert en niet valys. Hij is de schuldige aan jouw mislukte reis. En als het goed is hoor jij wel van valys en hoef jij zowel de heen als de terugreis niet te betalen.

De onderaannemers verzieken wel vaker reisjes, ik maak regelmatig gebruik van valys en klaag bij een mislukt reisje niet alleen bij valys, maar ook de uitvoerder van de rit krijgt van mij een stevige klacht binnen.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 26 dec 2016 22:35
door thecure
bij kerst volgend jaar.. vraag schoondochter om even op te halen. probleem opgelost!

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 27 dec 2016 00:38
door kiz
thecure schreef:bij kerst volgend jaar.. vraag schoondochter om even op te halen. probleem opgelost!
Ja hoor... alsof ouderen (die veel gebruik maken van Valys) en/of gehandicapten zo graag een beroep op hun familie doen... wat een gemakzucht-argument!
Los daarvan: je weet helemaal niet wat de afstand is. Stel nou dat het een half uurtje enkele reis is, dan is dat "even" van jou een half uurtje heen en terug voor het ophalen, en een half uurtje heen en terug voor weer thuisbrengen. Twee uur is bij mij niet "even".

In een ander geval heeft iemand 2 uur en een kwartier moeten wachten (ook 1e kerstdag) voordat er het besproken vervoer kwam opdagen (ja, ondertussen gebeld etc.). In plaats van om 21u kwam het vervoer pas om 23.15. Niet alleen de passagier was op dat moment al uitgeput, maar ook de dames waar zij op bezoek was; dames van dik in de 80 die in een verzorgingshuis wonen. Nee, die konden niet even ophalen of wegbrengen.

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 27 dec 2016 08:05
door Frantic2
thecure schreef:bij kerst volgend jaar.. vraag schoondochter om even op te halen. probleem opgelost!
Niet iedereen kan met rolstoel en al in een personenauto of bestelbus..... En je kan oma altijd in een dakkoffer leggen maar dat mag niet hoor!

Re: Valys Kerstdagen 2016

Geplaatst: 27 dec 2016 09:18
door puma73
thecure schreef:bij kerst volgend jaar.. vraag schoondochter om even op te halen. probleem opgelost!
Met een elektrische rolstoel zeker. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: