LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
d bauck

Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door d bauck »

Ik ontving nu al de derde keer volgend e-mail bericht. in een eerder bericht werd ik trouwens verzocht om mijn bankrekening nummer en mijn rijbewijs en paspoort nummer door te geven. Uiteraard wilde men ook al mijn adresgegevens!!

Ik ben zeeeer verbaasd .. : want ik heb nergens meegespeeld .. en toch win ik :)) :roll:

Ben zeer benieuwd welk mysterie hier achter zit!

GLOBAL TRUST AGENCY,THE NETHERLANDS.
ALFONSTRAAT B56-58
1002 BS AMSTELVEEN,
THE NETHERLANDS.
TEL : +31-610-602-833.


FROM: THE DESK OF THE PROMOTIONS MANAGER,
INTERNATIONAL PROMOTIONS/PRIZE AWARD DEPARTMENT,
REF: GTA/LP /26510460037/02
BATCH: 24/00319/GTA

ATTENTION: AWARD NOTIFICATION .

We are pleased to inform you that you are part of the winners at the recent LOTTERY INTERNATIONAL PROMOTION held 28th of APRIL to 16th of MAY 2004 You are attached to ticket number 023-0148-790-459,which drew the lucky numbers 43-11-44- 37-10-43, which consequently won the lottery in the 2nd category.

You have therefore been approved for a lump sum payment of US$1.2 Million
credited to file REF NO. GTA/LP 238013/02.This is from total prize money of US$50Million Five among the international winners in this category.All participants were selected through a computer ballot system drawn from 25,000 names from Australia, New Zealand, America, Europe, North America and Asia as part of International Promotions Program, which is conducted annually.


CONGRATULATIONS!!!

Your funds is now deposited with a financial institute insured in your
name/ticket and batch number.Due to the mix-up of some names and ticket
numbers, we ask that you keep this award strictly from public notice until your claim have been processes and your funds will be transfer to your designated bank account.This is part of our security protocol to avoid double claiming or unscrupulous acts by participants of this program. We hope with a part of you prize, you will participate
in our end of year high stakes US$1.3 billion International Lottery.

To begin your claim, please contact your claim agent;
MR : LAF VANDERBERG
FOREIGN SERVICE MANAGER,
Email : [email protected]
Tellphone:+31--610-602-833 for due processing and the remittance of your
prize money to a designated account of your choice. Remember, all prize
money must be claimed not later than 16th MAY 2004. After this date, all funds will be returned as unclaimed.

NOTE: In order to avoid unnecessary delays and complications, please
remember to quote your reference and batch numbers to any of our correspondences worldwide.


Furthermore, should there be any change of youraddress, do inform your
claims agent as soon as possible. Any breach confidentiality on the part of any winners will result to disqualification Congratulations again from all our staffs and thanks for being part of
our promotions program.



Sincerely,

SANDRA HANNS
THE PROMOTIONS SECETARY
N.B...... WE APOLOGIES FOR THE DELAY OF THE THIS INFORMATION.!!!
DO CONTACT YOUR CLAIM AGENT WITH THE CONTACT INFORMATIONS ABOVE.




[/b]

Gast2810

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Gast2810 »

Bij deze ben je gediskwalificeert omdat je je niet aan de geheimhoudingsplicht hebt gehouden. Dus geen geld :twisted: :twisted:

Hier trapt toch niemand meer in, of wel :roll:

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door puma73 »

Je zou ze de kost moeten geven die het wel geloven of zo inhalig zijn dat ze er op ingaan.

Het lijkt trouwens verdacht veel op die Nigeriaanse spamberichten.

Gast

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Gast »

die Nigeriaanse berichten sparen we altijd op en dan brengen we ze met elkaar in contact! 8)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door puma73 »

Das ook een goeie, die moet ik onthouden. Krijg ook met enige regelmaat van die dingen.

SusieQ
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2004 11:52

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door SusieQ »

Via de website wwww.ikhebje.nl kan je op adres zoeken.Dan kan je zien welk bedrijf er gevestigd is of of het adres uberhaupt bestaat. Dat is in dit geval dus zo....die straat in Amstelveen bestaat helemaal niet en ik denk dat je dan ook makkelijk een conclusie kan trekken, als je dat na al die onzin niet al gedaan hebt.
Ik hoop dat mensen eens gaan nadenken over het gezegde:
Voor niets gaat de zon op! Idd, maar denk je nu echt dat iemand je zomaar geld geeft???Vergeet het maar....

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door resp00112469 »

De jaarlijkse trekkingen volgen wel heel snel op elkaar! In November heb ik ook een mail ontvangen met dezelfde inhoud. In theorie ben ik dus millionair, maar de werkelijkheid is anders. Voor 1,2 millioen vond ik het toch iets teveel werk dus is de prijs weer bij de volgende trekking gevoegd. Deze lieden werken dus met verschillende tel. nummers en met verschillende namen. Mijn mail was verstuurd door OVERSEASLOTTO#NETSCAPE.NET Voor het claimen van de prijs moest contakt worden opgenomen met Amos Jack tel 0031/630557298. Het is dus gewoon flauwe kul, omdat niemand geldprijzen weggeeft zonder loten. Ook het aantal auto´s wat ik heb gewonnen is inmiddels zo groot dat er geen vrije parkeerplaats meer voor mijn deur over is.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Gast »

ze willen al die gegevens, zodat ze je identiteit kunnen overnemen en doorverkopen aan arme rijke vluchtelingen

Gideonnmnnn

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Gideonnmnnn »

ze willen al die gegevens, zodat ze je identiteit kunnen overnemen en doorverkopen aan arme rijke vluchtelingen

Uhm, waar heb jij het nou weer over :? :?


Ze willen al deze gegevens zodat ze naar een bank kunnen gaan en met deze gegevens kunnen ze geld overboeken van jouw rekening naar een andere rekening

Gast

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 05 May 2004 12:16 door d bauck


--------------------------------------------------------------------------------

Ik ontving nu al de derde keer volgend e-mail bericht. in een eerder bericht werd ik trouwens verzocht om mijn bankrekening nummer en mijn rijbewijs en paspoort nummer door te geven. Uiteraard wilde men ook al mijn adresgegevens!!

Ik ben zeeeer verbaasd .. : want ik heb nergens meegespeeld .. en toch win ik
daar moet je nooit op reageren.
wat die anderen zeiden hebben ze wel gelijk in.
reageer je er toch op, ben je vreselijk dom bezig.
dit soort emails direct verwijderen.

Gast

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Gast »

Dit zijn zogenaamde '419 advance fee fraud'-zaken, waar internet de laatste paar jaar steeds meer mee te maken krijgt.

Het zijn veelal vanuit Nederland en Nigeria opererende bende's die je proberen geld afhandig te maken.

Vaak wordt je gelokt met een prijs die je gewonnen zou hebben. Je hoeft dan 'alleen maar' 'bankkosten' á € 1500,- over te maken via Western Union en ze storten het geld op je rekening. Idioot als je erin trapt.

Een ander veel gehoord excuus is dat er een groot bedrag uit een Afrikaans land moet worden gesmokkeld. En ze hebben jouw bankrekening uitgekozen om het bedrag tijdelijk op te storten. In ruil daarvoor krijg jij een percentage (enkele miljoenen dollars) en mag je de rente houden. Natuurlijk moet je wel eerst even aantonen dat je betrouwbaar bent door € 1500,- over te maken via Western Union.

Waarom Western Union? Simpel, de persoon die via WU een bedrag incasseert, is niet meer te achterhalen.

TIP: wie goed engels spreekt, kijk even op www.419eater.com Deze club neemt de Bedriegers in de maling door ze zolang mogelijk aan het lijntje te houden. De hele mailwisseling met deze mensen staat daarna op de website :)

Bos
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 nov 2003 08:53

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Bos »

Nog een link voor degenen die het Engels beheersen:

http://www.ladsfromlagos.com/

hier vindt je veel voorbeelden van brieven die ze gebruiken!

PS: de postcode 1002 BS bestaat volgens mij helemaal niet :D

Johan Huiskam(

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Johan Huiskam( »

Kennen jullie die al van: Fitanova, Postbus 184, 5500 AD Veldhoven
Over de post ontvangen bericht: U hebt de hoofdprijs gewonnen ad. 65000 euro. Alleen maar even de prijs opeisen met het bestelformulier :
maandelijks toezenden van Physolité capsules á 49,95 per maand.
Ik ben benieuwd. J.H.

mamajoha
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 sep 2004 14:24

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door mamajoha »

Dit soort berichten liggen regelmatig bij ons op de fax .... allemaal in het engels natuurlijk.
Het gaat bij ons meteen de papierversnipperaar in. Goh ... wie weet hoeveel geld ik al heb laten verdwijnen in dat ding .... :oops:

erja

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door erja »

hoi

ik krijg inderdaad ook steeds brieven van vitanova
dat ik zoveel geld heb gewonnen
zo ook van garant o matic
ha moet je eerst liefst wel wat bestellen
hoeft niet leer de kleine lettertjes maar een
en die prijs kun je naar fluiten hoor
ze keren 1 euro uit
heb ze gebeld over hoe en wat
en er staat inderdaad bij dat je een bedrag krijgt van het beschikbare
bedrag
maar wordt wel gek van al die post
gaan gelijk de prullebak dus in!!!!

Gast

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Gast »

:oops: :x een vreselijke klere bende is het die fitanova.
Ook wij zijn er in getrapt alleen maar omdat we dat geld eigenlijk heel hard nodig waren maar nooit weer want je komt er namelijk ook bijna niet meer af rotzooi troep ik ben nog heeeel booos op mij elf dat ik er ben in getrapt. Mooie klooijoos dat we zijn.
groetn Anita :evil:

ilona

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door ilona »

:( ik ben met mijn stomme kop lid geworden van fitanova vanwege mijn prijsopvraag en kreeg pillen toegestuurd .
ik heb al een brief gestuurd dat ik de lidmaatschap opzeg en dagelijks gebeld maar ik word of afgebroken of ze nemen gewoon niet op wie weet hoe ik hier van af kom :?:

Rembrandt
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 nov 2005 18:51

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Rembrandt »

Heb ook wat troubles met postorders van - :wink: fitanova en heb us wat uitgevogelt .

http://forum.trosradar.nl/forum/viewtop ... machtiging

* (uitgebreider) bij forum : trosradar uitzendingen ( uitgebreid versl.) / diversen en actie/reclames

* Door op de link te klikken word je internet verbinding opnieuw geladen dus ga je bij het begin beginnen en bevind die pagina zich onder de mijne .

suc6

Nouk18
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2006 15:08

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door Nouk18 »

Nou ik ben er dus ook even heel hard ingetrapt.. Kreeg het leuke pakketje van Fitanova thuisgestuurd.

In het gesprek was mij een creme beloofd en ik krijg capsules voor de cholestrol! Ik ben verdorie 22!! wat moet ik ermee?

Heb het direct opgezegd.. Maar hebben hier mensen ervaring dat het niet opgezegd wordt? Wat kan ik hier tegen doen?

DebL
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2006 03:16

Re: Prijs [b]gewonnen ??? [/b]:(( lees dit :

Ongelezen bericht door DebL »

hoi Nouk18,
ik heb tel.contact gehad met physolite (kennelijk van Fitanova) ze zouden na mijn vakantie pakketje opsturen, maar hebben dat in mijn vakantie gedaan. Maar ik kan van een afstand niet bij hun gegevens. Heb je voor mij de volledige (naw)adresgegevens en telnr. zodat ik ook opzeggen kan vanuit het buitenland?
Kon opzeggen ook per mail overigens?
Vast mijn dank.

Gesloten