Wat te doen met Dakcontrol
Geplaatst: 29 dec 2016 15:00
Hallo Allemaal,
Vanochtend hebben wij DakControl op bezoek gehad om in eerste instantie alleen de schoorsteenpijp te vegen.
Bij aankomst en inspectie bleek dat er veel vocht in de pijp zat en daarom nieuwe mortel (??) en ventilator gemonteerd moest worden.
Daarbij hebben wij direct gevraagd of de kachel aangesloten kan worden, deze is namelijk nieuw en als ze toch bezig zijn was het misschien makkelijk om ze dat direct op te laten lossen.
Even een opsomming van de kosten op de factuur (is overigens ter plekke opgemaakt en direct betaald):
- Vegen 39,50
- Roterende ven 398,00
- Brandwerende kraag 159,00
- Aansluiten kachel 230,00 (moet nog gebeuren)
Omdat wij toch argwaan kregen van de hoge kosten (met name de rotorven van 400 euro ex BTW die in 10 minuten geinstalleerd is) heb ik met DakControl gebeld om te vragen wat voor soort rotorfan ze erop hebben geplaatst, mijn eigen zoektocht leidt namelijk tot een modelletje wat niet meer dan 150 euro mag kosten [commerciƫle link verwijderd door Moderator].
Aangezien er op het internet nogal wat meldingen zijn van dit bedrijf zijn wij nu bang dat we toch wat te goed/vertrouwend zijn geweest naar DakControl en daardoor veel te veel hebben betaald.
Nu de grote vraag, welke rechten en plichten hebben wij precies in deze kwestie wanneer inderdaad blijkt dat er een veel te dure rotor is geplaatst?
Er is volgens mij niet zoiets als een binnen-8-dagen-geld-terug garantie achtige constructie?
Daarnaast vraag ik mij af of we het monteren van de kachel nog kunnen annuleren mocht dat nodig zijn (als inderdaad blijkt dat we al veel te duur uit zijn, oftewel, zijn opgelicht).
Vanochtend hebben wij DakControl op bezoek gehad om in eerste instantie alleen de schoorsteenpijp te vegen.
Bij aankomst en inspectie bleek dat er veel vocht in de pijp zat en daarom nieuwe mortel (??) en ventilator gemonteerd moest worden.
Daarbij hebben wij direct gevraagd of de kachel aangesloten kan worden, deze is namelijk nieuw en als ze toch bezig zijn was het misschien makkelijk om ze dat direct op te laten lossen.
Even een opsomming van de kosten op de factuur (is overigens ter plekke opgemaakt en direct betaald):
- Vegen 39,50
- Roterende ven 398,00
- Brandwerende kraag 159,00
- Aansluiten kachel 230,00 (moet nog gebeuren)
Omdat wij toch argwaan kregen van de hoge kosten (met name de rotorven van 400 euro ex BTW die in 10 minuten geinstalleerd is) heb ik met DakControl gebeld om te vragen wat voor soort rotorfan ze erop hebben geplaatst, mijn eigen zoektocht leidt namelijk tot een modelletje wat niet meer dan 150 euro mag kosten [commerciƫle link verwijderd door Moderator].
Aangezien er op het internet nogal wat meldingen zijn van dit bedrijf zijn wij nu bang dat we toch wat te goed/vertrouwend zijn geweest naar DakControl en daardoor veel te veel hebben betaald.
Nu de grote vraag, welke rechten en plichten hebben wij precies in deze kwestie wanneer inderdaad blijkt dat er een veel te dure rotor is geplaatst?
Er is volgens mij niet zoiets als een binnen-8-dagen-geld-terug garantie achtige constructie?
Daarnaast vraag ik mij af of we het monteren van de kachel nog kunnen annuleren mocht dat nodig zijn (als inderdaad blijkt dat we al veel te duur uit zijn, oftewel, zijn opgelicht).