Pagina 1 van 1

Wat te doen met Dakcontrol

Geplaatst: 29 dec 2016 15:00
door benz__
Hallo Allemaal,

Vanochtend hebben wij DakControl op bezoek gehad om in eerste instantie alleen de schoorsteenpijp te vegen.
Bij aankomst en inspectie bleek dat er veel vocht in de pijp zat en daarom nieuwe mortel (??) en ventilator gemonteerd moest worden.
Daarbij hebben wij direct gevraagd of de kachel aangesloten kan worden, deze is namelijk nieuw en als ze toch bezig zijn was het misschien makkelijk om ze dat direct op te laten lossen.

Even een opsomming van de kosten op de factuur (is overigens ter plekke opgemaakt en direct betaald):
- Vegen 39,50
- Roterende ven 398,00
- Brandwerende kraag 159,00
- Aansluiten kachel 230,00 (moet nog gebeuren)

Omdat wij toch argwaan kregen van de hoge kosten (met name de rotorven van 400 euro ex BTW die in 10 minuten geinstalleerd is) heb ik met DakControl gebeld om te vragen wat voor soort rotorfan ze erop hebben geplaatst, mijn eigen zoektocht leidt namelijk tot een modelletje wat niet meer dan 150 euro mag kosten [commerciƫle link verwijderd door Moderator].

Aangezien er op het internet nogal wat meldingen zijn van dit bedrijf zijn wij nu bang dat we toch wat te goed/vertrouwend zijn geweest naar DakControl en daardoor veel te veel hebben betaald.


Nu de grote vraag, welke rechten en plichten hebben wij precies in deze kwestie wanneer inderdaad blijkt dat er een veel te dure rotor is geplaatst?
Er is volgens mij niet zoiets als een binnen-8-dagen-geld-terug garantie achtige constructie?
Daarnaast vraag ik mij af of we het monteren van de kachel nog kunnen annuleren mocht dat nodig zijn (als inderdaad blijkt dat we al veel te duur uit zijn, oftewel, zijn opgelicht).

Re: Wat te doen met Dakcontrol

Geplaatst: 29 dec 2016 18:25
door BL2
benz__ schreef:Hallo Allemaal,

Vanochtend hebben wij DakControl op bezoek gehad om in eerste instantie alleen de schoorsteenpijp te vegen.
Bij aankomst en inspectie bleek dat er veel vocht in de pijp zat en daarom nieuwe mortel (??) en ventilator gemonteerd moest worden.
Daarbij hebben wij direct gevraagd of de kachel aangesloten kan worden, deze is namelijk nieuw en als ze toch bezig zijn was het misschien makkelijk om ze dat direct op te laten lossen.

Even een opsomming van de kosten op de factuur (is overigens ter plekke opgemaakt en direct betaald):
- Vegen 39,50
- Roterende ven 398,00
- Brandwerende kraag 159,00
- Aansluiten kachel 230,00 (moet nog gebeuren)

Omdat wij toch argwaan kregen van de hoge kosten (met name de rotorven van 400 euro ex BTW die in 10 minuten geinstalleerd is) heb ik met DakControl gebeld om te vragen wat voor soort rotorfan ze erop hebben geplaatst, mijn eigen zoektocht leidt namelijk tot een modelletje wat niet meer dan 150 euro mag kosten [commerciƫle link verwijderd door Moderator].

Aangezien er op het internet nogal wat meldingen zijn van dit bedrijf zijn wij nu bang dat we toch wat te goed/vertrouwend zijn geweest naar DakControl en daardoor veel te veel hebben betaald.


Nu de grote vraag, welke rechten en plichten hebben wij precies in deze kwestie wanneer inderdaad blijkt dat er een veel te dure rotor is geplaatst?
Er is volgens mij niet zoiets als een binnen-8-dagen-geld-terug garantie achtige constructie?
Daarnaast vraag ik mij af of we het monteren van de kachel nog kunnen annuleren mocht dat nodig zijn (als inderdaad blijkt dat we al veel te duur uit zijn, oftewel, zijn opgelicht).
U wilde snel iets gedaan hebben en snel akkoord gegeven en snel contant betaald.
Dat was een goede ochtend voor dakcontrol lijkt mij !
Dat het allemaal veeeeeeel goedkoper had gekund is geen reden om de werkzaamheden terug te laten draaien, immers u bent met de rekening akkoord gegaan.

Re: Wat te doen met Dakcontrol

Geplaatst: 29 dec 2016 20:13
door Moneyman
benz__ schreef:Nu de grote vraag, welke rechten en plichten hebben wij precies in deze kwestie wanneer inderdaad blijkt dat er een veel te dure rotor is geplaatst?
Hoezo, "veel te duur"? Je krijgt toch het product waar je ja tegen zei voor de prijs die je er blijkbaar voor wilde betalen?
benz__ schreef:Daarnaast vraag ik mij af of we het monteren van de kachel nog kunnen annuleren mocht dat nodig zijn (als inderdaad blijkt dat we al veel te duur uit zijn, oftewel, zijn opgelicht).
Tuurlijk, gelijk maar weer spreken over oplichting... :roll: Het staat iedereen vrij een ander een aan of te doen, en dat mag de ander al dan niet aanvaarden. Jij hebt aanvaard, als je achteraf vindt dat je zelf je huiswerk niet hebt gedaan, is de ander niet ineens een oplichter... dan ben je gewoon zelf stom geweest.

Re: Wat te doen met Dakcontrol

Geplaatst: 29 dec 2016 20:23
door Bob Schurkjens
Waren dit werkzaamheden op afspraak of kwamen ze "spontaan" bij u aan de deur? Dakcontrol is een bedrijf dat al eerder op dit forum is besproken, zie:
viewtopic.php?t=141775

Bij schoorsteenwerkzaamheden altijd eerst het bedrijf controleren op http://www.schoorsteenveger.nl/zoek-schoorsteenveger/

Dit zijn ASPB erkende bedrijven. Bedrijven die dat niet zijn, daar zou ik beslist geen zaken mee doen.

Re: Wat te doen met Dakcontrol

Geplaatst: 29 dec 2016 20:43
door benz__
Bob Schurkjens schreef:Waren dit werkzaamheden op afspraak of kwamen ze "spontaan" bij u aan de deur? Dakcontrol is een bedrijf dat al eerder op dit forum is besproken, zie:
viewtopic.php?t=141775

Bij schoorsteenwerkzaamheden altijd eerst het bedrijf controleren op http://www.schoorsteenveger.nl/zoek-schoorsteenveger/

Dit zijn ASPB erkende bedrijven. Bedrijven die dat niet zijn, daar zou ik beslist geen zaken mee doen.
Het was een afspraak welke via het internet is gepland, inmiddels is mij duidelijk geworden door de bovenstaande reacties dat het onze eigen domme schuld is wanneer nu inderdaad blijkt dat er dingen verkeerd gaan/vele malen te duur zijn (ik wil de mensen bedanken voor de subtiliteit).

We heb nog contact gehad met DakControl en ben daarbij prettig geholpen, we hopen dat het allemaal gewoon goed gaat lopen en we geen klachten krijgen.

Re: Wat te doen met Dakcontrol

Geplaatst: 29 dec 2016 20:53
door Moneyman
benz__ schreef: (ik wil de mensen bedanken voor de subtiliteit).
Tsja, je krijgt terug wat je geeft.

Hopelijk kom je er als tevreden klant uit.