Pagina 1 van 1
Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 02 jan 2017 22:23
door Margarita
Bij Easysit in Hilversum heb ik een relax fauteuil gekocht van ruim € 2.000,--.
Over de volgende punten ben ik niet tevreden;
- de baan op de leuningen loopt heel hobbelig, geen strakke lijn.
- aan één zijkant is de bekleding rimpelig, aan de andere kant is het wel goed.
- bovenop de rugleuning zit een plooitje in de stof en is de naad rimpelig.
Easysit heeft de stoel opgehaald en zo men zegt verbeterd, maar alle rimpels en plooien zitten er nog in.
Ik heb foto's van alle oneffenheden gemaakt, maar Easysit zegt niets meer te kunnen doen, het komt door de soort stof, wat ik echt een onzin argument vindt.
Het liefst wil ik de koop ongedaan maken, want er is niet de kwaliteit geleverd die je mag verwachten.
Heeft iemand een tip voor mij?
Bij voorbaat dank!
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 02 jan 2017 23:18
door Margarita
@breien: Augustus jl. gekocht en eind oktober geleverd. Garantie is 1-3 jaar afhankelijk van welk onderdeel, bv. motor etc.
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 03 jan 2017 07:39
door Moneyman
Margarita schreef:Het liefst wil ik de koop ongedaan maken, want er is niet de kwaliteit geleverd die je mag verwachten.
Waarom mag je dat niet verwachten? Heb je een showroommodel met dezelfde stof gezien dat wel strak was? Zijn de eigenschappen van de stof besoroken voor de koop? Kortom, waarop zijn jouw verwachtingen gebaseerd?
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 03 jan 2017 17:38
door Margarita
In de showroom waren de fauteuils allemaal gewoon strak afgewerkt, zonder rimpels en bobbels. De stof kon ik uitzoeken van stalen, daar is niet van gezegd dat dit een lastige stof was. Ik heb tijdelijk een leenstoel gehad, die was van kunstleer (wat stugger is dan de stof die ik heb), deze stoel was ook gewoon strak afgewerkt.
Waarom is bij mijn stoel de linkerkant wel mooi strak en de rechterkant gerimpeld en gebobbeld? Dat alleen lijkt me al duidelijk reden genoeg.
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 03 jan 2017 19:23
door Loeter
Van een fauteuil van € 2000,- mag u best wat verwachtingen hebben.
U dient ze in gebreke te stellen. Geef ze een termijn van 14 dagen om de problemen op te lossen. Lukt het niet, dan adviseer ik u contact op te nemen met het juridisch loket of uw rechtsbijstandsverzekeraar.
Let op, mocht de directeur langskomen dan bestaat de kans dat hij u probeert te overdonderen en dat u maar genoegen moet nemen omdat u de overeenkomst getekend heeft.
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 03 jan 2017 21:16
door Moneyman
Margarita schreef:In de showroom waren de fauteuils allemaal gewoon strak afgewerkt, zonder rimpels en bobbels. De stof kon ik uitzoeken van stalen, daar is niet van gezegd dat dit een lastige stof was. Ik heb tijdelijk een leenstoel gehad, die was van kunstleer (wat stugger is dan de stof die ik heb), deze stoel was ook gewoon strak afgewerkt.
Waarom is bij mijn stoel de linkerkant wel mooi strak en de rechterkant gerimpeld en gebobbeld? Dat alleen lijkt me al duidelijk reden genoeg.
Duidelijk. Dan zou ik zeker stellen dat het product nonconform is, zodat de verkoper het moet oplossen.
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 12 apr 2017 19:13
door Margarita
Inmiddels is het probleem met Easysit opgelost.
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 12 apr 2017 20:44
door BL2
Interresant is dan te weten hoe het probleem is opgelost.
Is de stoel hersteld of retour gegaan ?
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 12 apr 2017 23:13
door crazyme
BL2 schreef:Interresant is dan te weten hoe het probleem is opgelost.
Is de stoel hersteld of retour gegaan ?
Of is er geld geschoven ?
Re: Easysit Relax fauteuil
Geplaatst: 12 apr 2017 23:24
door hänschen klein
Dankzij het toespelen van de klacht op dit platform aan Easysit? En u mag er nu verder niets meer over publiceren?
Worden we dan niet misbruikt als deelnemers?