| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] parkeerboete in de gemeente Harlingen
-
Wendy Bergstra
parkeerboete in de gemeente Harlingen
Ik heb een parkeerboete in de gemeente Harlingen gekregen, waar ik bezwaar tegen gemaakt heb. Ik had geen kaartje gehaald, omdat ik een loopafstand van 10 minuten te ver vind. Mijn bezwaar is afgewezen, de gemeente stelt dat ik eerst met de auto naar het centrum moet rijden om een kaartje te kopen om vervolgens mijn auto buiten het centrum te parkeren. Ik vind dit een raar beleid en ik vraag mij af of de gemeente in zijn recht staat om deze regelgeving zo op te stellen?
Ik heb al met het gerechtshof gebeld, waar ik eventueel beroep aan zou kunnen tekenen. Het is vrij zinloos om beroep aan te tekenen. Zolang de regelgeving niet verandert staat de gemeente in zijn recht om dit beleid zo uit te voeren. Mij werd wel verteld dat ze veel zaken over het parkeerbeleid behandelen bij het gerechtshof in Leeuwarden. Maar ze worden meestal afgewezen.
Groet Wendy
Ik hoop dat iemand me wijzer maken kan, of een gemeente zulke vreemde regels mag hanteren?
Ik heb al met het gerechtshof gebeld, waar ik eventueel beroep aan zou kunnen tekenen. Het is vrij zinloos om beroep aan te tekenen. Zolang de regelgeving niet verandert staat de gemeente in zijn recht om dit beleid zo uit te voeren. Mij werd wel verteld dat ze veel zaken over het parkeerbeleid behandelen bij het gerechtshof in Leeuwarden. Maar ze worden meestal afgewezen.
Groet Wendy
Ik hoop dat iemand me wijzer maken kan, of een gemeente zulke vreemde regels mag hanteren?
-
tipje
Re: parkeerboete in de gemeente Harlingen
Is toch van de zotte dat je 10 minuten zou moeten LOPEN om 1 kaartje te halen
Denk dat het niet kan hoor !!!!
Zou toch eens met een jurist hier over babbelen
Je zou maar slecht te been zijn of invalide
P.
Denk dat het niet kan hoor !!!!
Zou toch eens met een jurist hier over babbelen
Je zou maar slecht te been zijn of invalide
P.
-
Gast
Het is heel logische, je rijd het gebied betaald parkeren in en komt langs een parkeerautomaat. Je koopt dan een kaartje en parkeert de auto in het gebied.
Er is helemaal geen loopafstand van 10 minuten. Dit word duidelijk aangegeven op de borden, dus in het vervolg gewoon beetje beter lezen.
Er is helemaal geen loopafstand van 10 minuten. Dit word duidelijk aangegeven op de borden, dus in het vervolg gewoon beetje beter lezen.
-
Gast
volgens mij spoor jij niet 100%Het is heel logische, je rijd het gebied betaald parkeren in en komt langs een parkeerautomaat. Je koopt dan een kaartje en parkeert de auto in het gebied.
ik moet dus eerst een kaartje kopen voor laten we zeggen 1,50 per half uur (ligt er net aan waar je parkeert) en dan maar hopen dat ik een parkeerplek kan vinden.
vind ik hem niet wat dus best vaak voorkomt in sommige gebieden mag ik die 1,50 minimaal bij jou komen terughalen dan.
incl gereden km naar jou toe en terug, als je wijs bent ga je nu vast een bijbaantje zoeken want ik denk dat je wekelijks dan een mooie rekening van me krijgt met geld wat ik als ik op deze manier mijn kaartje zou moeten halen dus gewoon in de put gooi omdat er geen plek is.
-
Michellangelo
Grappig,
iemand wil met een auto parkeren en omdat de gemeente bepaalde eisen stelt wil jij 1,5 euro van iemand krijgen omdat jij zonodig met de auto wil rijden en het er niet mee eens bent?
Weet je wat ik zou doen? Gewoon niet betalen, dat is veel prettiger want dan krijg jij een boete en kan im smakelijk lachen omdat je meent gelijk te hebben
iemand wil met een auto parkeren en omdat de gemeente bepaalde eisen stelt wil jij 1,5 euro van iemand krijgen omdat jij zonodig met de auto wil rijden en het er niet mee eens bent?
Weet je wat ik zou doen? Gewoon niet betalen, dat is veel prettiger want dan krijg jij een boete en kan im smakelijk lachen omdat je meent gelijk te hebben
-
Gast
Welkom in Harlingen,
In Harlingen zijn ze er als de kippen bij om parkeerboete's te innen,
Het "oude" gedeelte van Harlingen staat stijf van de parkeerzone's, dit om het "eilander blik" tegen te gaan, dit lukt maar gedeeltelijk, maar het is natuurlijk voor Harlingen een mooie financiele instrooier, die parkeergelden, die binnenvloeien,
In Harlingen moet je nóóit je auto zo maar neerzetten, de parkeerwachten komen uit alle "hoeken en gaten" controleren, Parkeerbeheer Amsterdam weet van wanten, maar Harlingen doet hier bijna niet onder,
Als je in het stadscentrum moet wezen kun je het beste de wagen op de Schritsen (betaald parkeren) of bij de Super de Boer ( een stukje lopen ), of bij de Albert Heyn neerzetten, ( klein stukje lopen, zit je meteen op de Grote Brede Plaats ), en kun je rustig winkelen zonder dat je iedere keer op je horloge staat te kijken, hoe laat de parkeermeter moet worden bijgevuld.
In Harlingen zijn ze er als de kippen bij om parkeerboete's te innen,
Het "oude" gedeelte van Harlingen staat stijf van de parkeerzone's, dit om het "eilander blik" tegen te gaan, dit lukt maar gedeeltelijk, maar het is natuurlijk voor Harlingen een mooie financiele instrooier, die parkeergelden, die binnenvloeien,
In Harlingen moet je nóóit je auto zo maar neerzetten, de parkeerwachten komen uit alle "hoeken en gaten" controleren, Parkeerbeheer Amsterdam weet van wanten, maar Harlingen doet hier bijna niet onder,
Als je in het stadscentrum moet wezen kun je het beste de wagen op de Schritsen (betaald parkeren) of bij de Super de Boer ( een stukje lopen ), of bij de Albert Heyn neerzetten, ( klein stukje lopen, zit je meteen op de Grote Brede Plaats ), en kun je rustig winkelen zonder dat je iedere keer op je horloge staat te kijken, hoe laat de parkeermeter moet worden bijgevuld.
-
Gast
wel eens een fiets gezien??????????
moet je eens proberen joh
moet je eens proberen joh
-
Gast
Met een kofferbak vol boodschappen en drie passagiers zeker?, we leven hier niet in India!...
Slaap lekker door!...

Slaap lekker door!...
In zulk soort gemeentes blijf ik al jaren weg.Dat doe ik Amsterdam ook.
-
Gast
Boodschappen kan je ook in een paar keer halen, zeker als je op meerdere fietsen gaat...Met een kofferbak vol boodschappen en drie passagiers zeker?, we leven hier niet in India!...
Slaap lekker door!...
of ga je me nou zeggen dat je je k*t kinderen meeneemt als je boodschappen gaat doen, zodat ze fijn kunnen blerren in de winkels?????
-
Gast
Niet flippen gast!,
ga jij maar fijn op de fiets!, dan heb je geen parkeerproblemen!
Als jij niet meer verstand hebt, kunnen wij niks aan doen!,
Alsnog een prettige dag toegewenst... op de fiets!
ga jij maar fijn op de fiets!, dan heb je geen parkeerproblemen!
Als jij niet meer verstand hebt, kunnen wij niks aan doen!,
Alsnog een prettige dag toegewenst... op de fiets!
-
Gast
voor mensen zoals als jou is er maar 1 remedie das de doodstraf en wel onmiddelijk schapeneukerof ga je me nou zeggen dat je je k*t kinderen meeneemt als je boodschappen gaat doen, zodat ze fijn kunnen blerren in de winkels?????
kinderen zijn niet ***. ligt aan de opvoeding van de ouders en niet aan iets anders.
weet je waar dit soort kinderen waar jij noemt vandaan komen van die vuile vieze kaknichten die carrierehoeren ed die dr jong maar aan hun lot overlaten.
-
Gast
Nee, je zal een ouder hebben die dit soort taal gebruikt! Dan pas ben je een goed voorbeeld voor je kinderen.
Jij hoeft ze tenminste niet in de goot te gooien, want daar komen ze nu toch wel terecht tssss
Jij hoeft ze tenminste niet in de goot te gooien, want daar komen ze nu toch wel terecht tssss