Waarom geen doorlopende machtiging ziekenvervoer?
Geplaatst: 05 jan 2017 11:30
Mijn man (66) woont sinds drie jaar in een verpleeghuis als gevolg van de chronische ziekte MS en een CVA (sinds 2003)
Het komt regelmatig voor dat hij gebruik moet maken van ziekenvervoer.
Daarvoor heeft hij een machtiging gekregen na een hoop papierwerk.
Ieder jaar opnieuw moet ik van Univé echter een aanvraagformulier invullen en daarmee naar de verpleeghuisarts.
Deze moet ook ieder jaar tijd vrij maken voor deze overbodige vorm van bureaucratie.
Ik moet hem lastigvallen, aan zijn jasje trekken, alert zijn.
Univémedewerkers moeten zich opnieuw over de onveranderde casus buigen.
De situatie van mijn man zal namelijk niet verbeteren, helaas is het tegendeel waar.
Dit is bij Univé bekend.
Toch vraagt de verzekeringsmaatschappij dit van mij.
Ik vind dit in de eerste plaats pijnlijk, maar ook onnodig, frustrerend en klantonvriendelijk.
Ik heb al twee keer een klacht ingediend.
Medewerkers tonen 'alle begrip' voor deze situatie maar noemen dit een beleidskwestie waar zij niets aan kunnen veranderen.
Ik loop tegen een muur op.
En dan te bedenken dat deze verzekeringsmaatschappij van ons gezin al tienduizenden premie-euro's heeft ontvangen in de loop der jaren.
En dat je de eerste 100 euro voor het taxivervoer dan ook nog zelf moet bijdragen. Schrijnend.
Zijn er verzekeringsmaatschappijen die hier realistischer en klantvriendelijker mee omgaan?
Het komt regelmatig voor dat hij gebruik moet maken van ziekenvervoer.
Daarvoor heeft hij een machtiging gekregen na een hoop papierwerk.
Ieder jaar opnieuw moet ik van Univé echter een aanvraagformulier invullen en daarmee naar de verpleeghuisarts.
Deze moet ook ieder jaar tijd vrij maken voor deze overbodige vorm van bureaucratie.
Ik moet hem lastigvallen, aan zijn jasje trekken, alert zijn.
Univémedewerkers moeten zich opnieuw over de onveranderde casus buigen.
De situatie van mijn man zal namelijk niet verbeteren, helaas is het tegendeel waar.
Dit is bij Univé bekend.
Toch vraagt de verzekeringsmaatschappij dit van mij.
Ik vind dit in de eerste plaats pijnlijk, maar ook onnodig, frustrerend en klantonvriendelijk.
Ik heb al twee keer een klacht ingediend.
Medewerkers tonen 'alle begrip' voor deze situatie maar noemen dit een beleidskwestie waar zij niets aan kunnen veranderen.
Ik loop tegen een muur op.
En dan te bedenken dat deze verzekeringsmaatschappij van ons gezin al tienduizenden premie-euro's heeft ontvangen in de loop der jaren.
En dat je de eerste 100 euro voor het taxivervoer dan ook nog zelf moet bijdragen. Schrijnend.
Zijn er verzekeringsmaatschappijen die hier realistischer en klantvriendelijker mee omgaan?