Wij hebben via de website van Ryanair onze vlucht geboekt vertrek 23 december 2016 naar Malaga.
Tevens via deze website een auto gehuurd bij Firefly.
De verhuurkosten voor 7 dagen voor een Opel Corsa or similar car bedragen 179,23 euro.
Deze worden via de creditcard afgeboekt.
Vervolgens ontvangen wij van AXA verzekeringen een aanbod van een Eigenrisicoverzekering voor de huurauto.
Deze verzekering kost 44,03 euro en wordt eveneens via de creditcard afgeboekt.
Aangekomen in Malaga bij de autoverhuur balie van Firefly zegt men ons dat de huurauto niet verzekerd is.
Wij overhandigen hey Ryanair Car Hire formulier waarop staat, dat de auto verzekerd is via AXA Assistance.
Hierop staat tevens, dat de autoverhuurder verzekeringsproducten zou kunnen aanbieden, maar dat de auto al volledig is verzekerd via AXA.
De baliemedewerker geeft aan dat de auto niet verzekerd is. Wij komen er zo niet. Je staat in een vreemd land en spreekt de taal niet.
Voor 115,64 euro zou de auto volledig verzekerd zijn. Wel moet de auto bij afleveren volledig zijn afgetankt.
Uiteindelijk betalen wij nog eens 115,64 euro wat naderhand 143,92 euro blijkt te zijn inclusief CC FEE 3,30 euro en 24,98 euro V.A.T .
Wij zijn tevens bang, dat wanneer wij dit bedrag niet aanvullend zullen betalen, wij achteraf gepakt worden!
Totaal betalen wij voor 7 dagen autoverhuur in Malaga 179,28 euro (via Ryanair website Firefly) en 44,03 euro (AXA via Ryanair website) en 143,92 (aan balie Firefly) euro samen 367,23 euro.
Graag zouden wij willen weten of dit correct is.
Waar kun je het beste een auto huren in Spanje? Via de website van de vliegmaatschappij of op de luchthaven?
Welke verzekeringen komen er bij om zelf geen enkel eigen risico te hebben.
Graag zouden wij duidelijkheid hieromtrent willen hebben, want op deze manier weten wij en nog vele anderen met ons niet wat correct is.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzekering dubbel betaald bij Firefly autoverhuur Malaga
Verzekering dubbel betaald bij Firefly autoverhuur Malaga
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jan 2017 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast
Reden: Onderwerp aangepast
-
Re: Verzekering dubbel betaald bij Firefly autoverhuur Malaga
Wanneer je niet voor onverwachte problemen bij het verstrekken van de huurauto in het buitenland wilt komen te staan, raad ik je aan om al thuis een auto te reserveren via Sunnycars. Misschien iets duurder, maar 100% duidelijk.
en wat zou het voordeel zijn om dit bij sunnycars te doen? Ik zou zeggen, gebruik even de zoekfunctie van dit forum en dezelfde verhalen als hierboven vind je ook bij sunnycars. Het zijn allemaal tussenpersonen die zelf geen auto's hebben, maar dit weer uitbesteden en verhuurders ter plaatse. Dit kunnen de "groten" zijn, maar ook kleineren lokale verhuurders worden gebruikt.pieterenien schreef:Wanneer je niet voor onverwachte problemen bij het verstrekken van de huurauto in het buitenland wilt komen te staan, raad ik je aan om al thuis een auto te reserveren via Sunnycars. Misschien iets duurder, maar 100% duidelijk.
-
Ik weet niet 100% zeker hoe het bij AXA Verzekeringen zit maar in principe is een eigenrisicoverzekering voor een huurauto bedoeld om puur het eigen risico af te dekken dat je hebt bij de standaard cascoverzekering. Zie bijvoorbeeld de verzekering van Allianz:
https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... g-autohuur
Mijn advies zou zijn om via vergelijkingssites te kijken wat de aanbieders zijn maar daarbij zeker ook de detailsvoorwaarden mee te nemen:
-Welke verzekeringen zijn inbegrepen
-Wat is het eigen risico bij schade
-Wat is de brandstof policy (met name policies waarbij je de brandstof verplicht vantevoren moet kopen zijn meestal onvoordelig)
-Wat zijn de kosten voor eventuele nodige extra's, zoals extra bestuurder, kinderstoelen (varieert tussen 10 euro per dag tot gratis)
-Eventuele andere kosten (schoonmaak, afleverkosten)
Al met al ingewikkeld en ondoorzichtig. Je moet echt de hele lijst met voorwaarden doornemen.
In zuid europa heb ik zelf goede ervaringen met lokale verhuurbedrijven. Die zijn wat moeilijker via google te vinden maar hebben vaak wel hele goede voorwaarden (gratis extra bestuurders en kinderzitjes, inclusief casco met 0 eigen risico).
https://www.allianz-assistance.nl/reisv ... g-autohuur
Jij hebt dus moeten betalen voor de cascoverzekering. Bij autohuur zit een cascoverzekering vaak inbegrepen in het huurbedrag, maar aanbieder zoals Firefly staan erom bekend dat zij zich enorm goedkoop voordoen omdat je vastzit aan allerlei verplichte extra's zoals de casco en soms ook kosten voor de benzine die in de auto zit als je hem krijgt.Als je een auto, motor of camper huurt, dan is het verplicht dat deze een cascoverzekering heeft. Bij sommige verhuurmaatschappijen zit deze verzekering in de huurprijs, maar het kan ook zijn dat je deze apart moet afsluiten. In de meeste gevallen zit er een eigen risico op deze cascoverzekering. Als je vervolgens schade hebt aan de gehuurde auto of camper, moet je dit eigen risico zelf betalen. Voor een auto is dit ongeveer € 500,- en voor een camper is dit al snel € 1000,-. Met de Eigen Risico Verzekering Autohuur is dit risico gedekt tot maximaal € 6.000,-.
Mijn advies zou zijn om via vergelijkingssites te kijken wat de aanbieders zijn maar daarbij zeker ook de detailsvoorwaarden mee te nemen:
-Welke verzekeringen zijn inbegrepen
-Wat is het eigen risico bij schade
-Wat is de brandstof policy (met name policies waarbij je de brandstof verplicht vantevoren moet kopen zijn meestal onvoordelig)
-Wat zijn de kosten voor eventuele nodige extra's, zoals extra bestuurder, kinderstoelen (varieert tussen 10 euro per dag tot gratis)
-Eventuele andere kosten (schoonmaak, afleverkosten)
Al met al ingewikkeld en ondoorzichtig. Je moet echt de hele lijst met voorwaarden doornemen.
In zuid europa heb ik zelf goede ervaringen met lokale verhuurbedrijven. Die zijn wat moeilijker via google te vinden maar hebben vaak wel hele goede voorwaarden (gratis extra bestuurders en kinderzitjes, inclusief casco met 0 eigen risico).