eindafrekening na opzeggen abonnement (tele2)??
Geplaatst: 06 jan 2017 19:07
Dag,
het volgende houd me bezig:
Mijn ouders zijn sinds 2011 klant van Tele2. Aaneengesloten.
Na een reeks van (aanhoudende) klachten en problemen zijn zij in het najaar van 2016 overgestapt naar een andere provider voor internet/bellen/tv.
Nu hebben zij een rekening gekregen van de kosten van de resterende contractperiode. Het contact liep blijkbaar tot april 2017. Ik begreep dit niet aangezien zij dus sinds 2011 aaneengesloten klant zijn. Ik zie dat ook het klantnummer bijvoorbeeld nooit gewijzigd is.
Tele2 gebeld om uitleg. Men geeft aan dat dit te maken heeft met een nieuw contract dat in april 2016 is opgesteld. Dit heeft te maken met de verhuizing van mijn ouders. NB: het eigen telefoonnummer - en eigenlijk het hele pakket - is gewoon mee verhuisd. Blijkbaar is er een nieuw contract opgesteld en gaat er dus een nieuw jaar in.
Ik begrijp dat ik zelf hier niet goed genoeg op gelet heb. Dat is duidelijk.
Tegelijk vraag ik me wel af of dit mag / fair is: iemand die zo lang klant is geweest nog een narekening geven omdat er een nieuw contract afgesloten moest worden bij de verhuizing. Da's toch een technisch verhaal van Tele2 zelf lijkt me?
Kan ik hier (juridisch) iets mee; kan ik er iets tegen in brengen?
het volgende houd me bezig:
Mijn ouders zijn sinds 2011 klant van Tele2. Aaneengesloten.
Na een reeks van (aanhoudende) klachten en problemen zijn zij in het najaar van 2016 overgestapt naar een andere provider voor internet/bellen/tv.
Nu hebben zij een rekening gekregen van de kosten van de resterende contractperiode. Het contact liep blijkbaar tot april 2017. Ik begreep dit niet aangezien zij dus sinds 2011 aaneengesloten klant zijn. Ik zie dat ook het klantnummer bijvoorbeeld nooit gewijzigd is.
Tele2 gebeld om uitleg. Men geeft aan dat dit te maken heeft met een nieuw contract dat in april 2016 is opgesteld. Dit heeft te maken met de verhuizing van mijn ouders. NB: het eigen telefoonnummer - en eigenlijk het hele pakket - is gewoon mee verhuisd. Blijkbaar is er een nieuw contract opgesteld en gaat er dus een nieuw jaar in.
Ik begrijp dat ik zelf hier niet goed genoeg op gelet heb. Dat is duidelijk.
Tegelijk vraag ik me wel af of dit mag / fair is: iemand die zo lang klant is geweest nog een narekening geven omdat er een nieuw contract afgesloten moest worden bij de verhuizing. Da's toch een technisch verhaal van Tele2 zelf lijkt me?
Kan ik hier (juridisch) iets mee; kan ik er iets tegen in brengen?