EuroTrekhaak.nl accepteert retourzending niet
Geplaatst: 07 jan 2017 20:10
Na lang gesteggel kom ik er nu zelf niet meer uit waar ik goed aan doe. Tijd om hier input te vergaren rondom mijn kwestie. Het begon allemaal op een zekere dag dat ik een trekhaak wilde kopen voor mijn C4 Cactus. Na wat Google werk op EuroTrekhaak uit gekomen.
Op de website aldaar was een trekhaak te vinden die je nota bene zelf kon monteren. Ook kon je gelijk een wagenspecifieke kabelset mee bestellen. Zie screenshot hieronder:
Zie https://s23.postimg.org/kft1j87kb/image.jpg
Dus zo geschiedde, trekhaak besteld (€ 190,10) en hij was ook vrij snel bij mij afgeleverd. Eenmaal de trekhaak gemonteerd begon het aansluiten van de kabelset. Het is wat werk als je dit niet dagelijks doet, maar ondanks de Poolse (!) handleiding prima te doen. Echter kom je er dan na proberen en proberen achter dat op de laatste pagina met een plaatje wordt bedoeld dat de software aangepast moet worden van de auto. Navraag bij meerdere dealers concludeerde dat het gevaarlijk zou zijn en het activeren geheel op eigen risico werd gedaan. Bovendien had één van de dealers al een ervaring gehad met diverse klanten waarbij dergelijke setjes voor problemen hebben gezorgd, in de vorm van storing in de ingebouwde computer.
Telefonisch contact opgenomen met EuroTrekhaak. Ze bouwen zelf ook trekhaken in dus een mooie oplossing leek mij om langs te komen en de software door hun te activeren. Daar wilde ze niets van weten en dat moest ik maar bij een dealer doen. Dus ik aangegeven dat ik de koop dan liever ontbind. Telefonisch werd toen aangegeven dat ik de set retour mocht sturen.
Telefonisch houd ik niet zo van. Dus bevestiging gevraagd via de mail / info formulier op hun website, echter kwam hier nooit meer reactie op. Dus tijd om een klacht te openen op klachtenkompas.nl zie ook [Hyperlink verwijderd door moderator]
Wat er toen gebeurde sloeg werkelijk waar alles. De website wordt plots aangepast (zie ook https://s27.postimg.org/p4nvxs6n7/image.jpg)
In het bericht dat ik toen heb ontvangen wordt WKOA aangehaald en er wordt ineens gevraagd waarom de set nog niet retour is. Zo naïef als ik ben de set persoonlijk retour gebracht, maar blijkt de zaak ineens gesloten te zijn ondanks de vermeldde openingstijden op de website. Dus ik de eigenaar gebeld en ik mocht het daar wel achterlaten. Hij was op vakantie of zo en het geld zou dan daarna wel retour komen. Een buurman (loods er naast) heeft toen het pand van EuroTrekhaak geopend waar ik de spullen heb neergelegd.
Om het verhaal niet nog langer te maken. Tot op heden; geheel radiostilte, in gebreke stelling verstuurd (aangetekend, ondertekening heb ik als screenshot), incasso bureau er op gezet. Hier werd uiteindelijk op gereageerd dat deze van de hand wordt gedaan omdat de set beschadigd is. Deze foto werd meegestuurd als "verweer" (https://s27.postimg.org/qz1x8vpyr/image.jpg)
Uiteindelijk wilde ik een dagvaarding laten uitvoeren. Dit kon het incasso bureau zelf ook doen, maar deze gaven aan dat ik dan nooit quite zou kunnen spelen en altijd meer verlies zal maken dan nu. Dit omdat ze, als ik het goed begrepen heb, maar 60 euro inc btw. per uur kunnen verkrijgen bij de rechtbank (indien zaak gewonnen) en ze zelf 125 exc btw per uur rekenen.
Samenvatting
Tijdsverloop:
- Datum onbekend. Telefonisch gebeld en melding gemaakt van het issue en hoe dit op te lossen. Set mocht retour gestuurd worden.
- 22 mei mail verstuurd. Vraag om oplossing (lees wil ook bevestiging dat ik het geheel echt retour mag sturen).
- 26 mei contactformulier op website verzonden. Vraag om oplossing.
- 27 mei klacht geopend op klachtencompas.nl.
- 27 mei direct respons op klachtencompas. Eigenaar past productbeschrijving aan op website en gebruikt dit als verweer.
- 27 mei eigenaar hierop aangesproken.
- 27 mei reageert weer direct, haalt nu de voorwaarden aan en wijst me op de afkoelingsperiode (die bovendien onjuist wordt (7 dagen) gehanteerd).
- 4 juni, reageert spontaan weer met de vraag waarom de set nog niet retour is.
- 11 juni, set retour gebracht eigenaar niet aanwezig. Set in pand gelegd m.b.v. buurman en Eurotrekhaak telefonisch geïnformeerd. Zaak was dicht ondanks openingstijden zoals vermeld op website.
- 22 juni, respons geeft aan dat de trekhaak gemonteerd is geweest en gebruikerssporen hersteld moeten worden. Kosten worden op mij verrekend. Sluit af met me oplichter te noemen.
- 7 juli aangetekende brief afgeleverd door PostNL met in gebreke stelling.
- 7 januari 2017, eindelijk respons van de eigenaar omdat ik vraag dat ik de set retour wil halen. Begint eerst weer offensief dat ik geen gratis set krijg terwijl ik daar niet om vraag. Zijn slechte Nederlands werkt echt niet heel fijn mee met deze kwestie.
Notitie: Op meerdere momenten tussen deze data in geprobeerd incontact te komen met eigenaar. Geeft niet thuis en reageert alleen op klachtencompas op bovengenoemde data al stopte hij hier ook met reageren.
Op de website aldaar was een trekhaak te vinden die je nota bene zelf kon monteren. Ook kon je gelijk een wagenspecifieke kabelset mee bestellen. Zie screenshot hieronder:
Zie https://s23.postimg.org/kft1j87kb/image.jpg
Dus zo geschiedde, trekhaak besteld (€ 190,10) en hij was ook vrij snel bij mij afgeleverd. Eenmaal de trekhaak gemonteerd begon het aansluiten van de kabelset. Het is wat werk als je dit niet dagelijks doet, maar ondanks de Poolse (!) handleiding prima te doen. Echter kom je er dan na proberen en proberen achter dat op de laatste pagina met een plaatje wordt bedoeld dat de software aangepast moet worden van de auto. Navraag bij meerdere dealers concludeerde dat het gevaarlijk zou zijn en het activeren geheel op eigen risico werd gedaan. Bovendien had één van de dealers al een ervaring gehad met diverse klanten waarbij dergelijke setjes voor problemen hebben gezorgd, in de vorm van storing in de ingebouwde computer.
Telefonisch contact opgenomen met EuroTrekhaak. Ze bouwen zelf ook trekhaken in dus een mooie oplossing leek mij om langs te komen en de software door hun te activeren. Daar wilde ze niets van weten en dat moest ik maar bij een dealer doen. Dus ik aangegeven dat ik de koop dan liever ontbind. Telefonisch werd toen aangegeven dat ik de set retour mocht sturen.
Telefonisch houd ik niet zo van. Dus bevestiging gevraagd via de mail / info formulier op hun website, echter kwam hier nooit meer reactie op. Dus tijd om een klacht te openen op klachtenkompas.nl zie ook [Hyperlink verwijderd door moderator]
Wat er toen gebeurde sloeg werkelijk waar alles. De website wordt plots aangepast (zie ook https://s27.postimg.org/p4nvxs6n7/image.jpg)
In het bericht dat ik toen heb ontvangen wordt WKOA aangehaald en er wordt ineens gevraagd waarom de set nog niet retour is. Zo naïef als ik ben de set persoonlijk retour gebracht, maar blijkt de zaak ineens gesloten te zijn ondanks de vermeldde openingstijden op de website. Dus ik de eigenaar gebeld en ik mocht het daar wel achterlaten. Hij was op vakantie of zo en het geld zou dan daarna wel retour komen. Een buurman (loods er naast) heeft toen het pand van EuroTrekhaak geopend waar ik de spullen heb neergelegd.
Om het verhaal niet nog langer te maken. Tot op heden; geheel radiostilte, in gebreke stelling verstuurd (aangetekend, ondertekening heb ik als screenshot), incasso bureau er op gezet. Hier werd uiteindelijk op gereageerd dat deze van de hand wordt gedaan omdat de set beschadigd is. Deze foto werd meegestuurd als "verweer" (https://s27.postimg.org/qz1x8vpyr/image.jpg)
Uiteindelijk wilde ik een dagvaarding laten uitvoeren. Dit kon het incasso bureau zelf ook doen, maar deze gaven aan dat ik dan nooit quite zou kunnen spelen en altijd meer verlies zal maken dan nu. Dit omdat ze, als ik het goed begrepen heb, maar 60 euro inc btw. per uur kunnen verkrijgen bij de rechtbank (indien zaak gewonnen) en ze zelf 125 exc btw per uur rekenen.
Samenvatting
Tijdsverloop:
- Datum onbekend. Telefonisch gebeld en melding gemaakt van het issue en hoe dit op te lossen. Set mocht retour gestuurd worden.
- 22 mei mail verstuurd. Vraag om oplossing (lees wil ook bevestiging dat ik het geheel echt retour mag sturen).
- 26 mei contactformulier op website verzonden. Vraag om oplossing.
- 27 mei klacht geopend op klachtencompas.nl.
- 27 mei direct respons op klachtencompas. Eigenaar past productbeschrijving aan op website en gebruikt dit als verweer.
- 27 mei eigenaar hierop aangesproken.
- 27 mei reageert weer direct, haalt nu de voorwaarden aan en wijst me op de afkoelingsperiode (die bovendien onjuist wordt (7 dagen) gehanteerd).
- 4 juni, reageert spontaan weer met de vraag waarom de set nog niet retour is.
- 11 juni, set retour gebracht eigenaar niet aanwezig. Set in pand gelegd m.b.v. buurman en Eurotrekhaak telefonisch geïnformeerd. Zaak was dicht ondanks openingstijden zoals vermeld op website.
- 22 juni, respons geeft aan dat de trekhaak gemonteerd is geweest en gebruikerssporen hersteld moeten worden. Kosten worden op mij verrekend. Sluit af met me oplichter te noemen.
- 7 juli aangetekende brief afgeleverd door PostNL met in gebreke stelling.
- 7 januari 2017, eindelijk respons van de eigenaar omdat ik vraag dat ik de set retour wil halen. Begint eerst weer offensief dat ik geen gratis set krijg terwijl ik daar niet om vraag. Zijn slechte Nederlands werkt echt niet heel fijn mee met deze kwestie.
Notitie: Op meerdere momenten tussen deze data in geprobeerd incontact te komen met eigenaar. Geeft niet thuis en reageert alleen op klachtencompas op bovengenoemde data al stopte hij hier ook met reageren.