Werkwijze verhuurbemiddelaar
Geplaatst: 08 jan 2017 17:59
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die de dupe zijn geworden , door de werkwijze(n) van verhuurbemiddelaars.
Op dit moment woon ik net 10dgn in een woning die ik huur via een verhuurbemiddelaar.
Al op de 1ste dag, dat ik de sleutels kreeg en dus die dag ook meteen de woning betrad ontstonden er al problemen.
Binnen 1 week heb ik nu te maken met een verhuurbemiddelaar , die op een bepaalde manier te werk gaat, waardoor ik nood gedwongen een advocaat in de arm moet nemen.
Dit omdat ik , na een aantal mailtjes vanuit mij, om antwoorden vroeg en uitleg vroeg over een aantal zaken.
Zaken dus , die zij belangrijk genoeg achten ?? om niet verder te communiceren met mij als huurder, mits er een advocaat , directie en nog 2 werknemers van hun zijde bij aanwezig zijn.
Als er mensen zijn, die ook de dupe zijn van de werkwijze van verhuurbemiddelaars, en de hierna volgende punten herkend ?
Reageer dan
* verhuurbedrijf verteld je geen contact te zoeken met de eigenaar van het huis wat betreft schade en klusjes .
Want de eigenaar betaald mndelijks een × bedrag , voor hun service, die de klussen in hun huis gedeeltelijk dekt en waar ze dus ook niet mee, of gedeeltelijk mee geconfronteerd worden. Zodat zij op die manier ontlast worden van huurders die vragen om bijv een lekkende kraan. Of c.v. die het opgegeven heeft, of ramen die niet goed sluiten , of trapleuningen die spontaan van de muur afkomen , of een douchekop die net zo spontaan van zijn houder valt , of .... you name it.
Hierdoor denkt de eigenaar dat alles piko bello in orde is in zijn huis , die hij in goed vertrouwen uit handen heeft gegeven aan de verhuurbemiddelaar.
* het verhuurbedrijf overrompeld je met een heel snel telefoon gesprek met de mededeling, dat de geplande datum voor aanvaarden van woning en overdracht sleutels, verplaatst is naar een andere datum. Zonder echt goed uit te leggen wat daar de reden van is.Deze verplaatsing van data's ook niet bevestigd per mail. Alleen telefonisch zaken afhandelen .
De snelheid van het gesprek gaat op een manier , waardoor je geen tijd krijgt om na te denken en dus niet een wel overwogen antwoord kan geven.
* het verhuur bedrijf heeft klusjes mannen, die per opgeschreven of gemailde werkopdracht klussen krijgen aangeboden .
Er wordt door het verhuur bedrijf niet gecontroleerd of de klussen uberhaubt zijn gedaan.
Het verhuurbedrijf zegd zelf, dan niet meer verantwoordeljk te zijn of de uitbesteedde klus(sen ) goed uitgevoerd zijn Verhuurbemiddelaar checkt dan ook niet het uitbesteedde werk.
Waardoor ze dus niet aangesproken kunnen worden op achterstallig onderhoud.
Dus dan ook de ingehuurde klusjesman alles wat niet klopt, rondom de wel of niet geklaarde klussen, in zijn schoenen geschoven kan worden.
* het verhuurbedrijf stuurd een faktuur met een opvallende fout in de berekeningen van de verschuldigde huur. Huur over 2 dgn die in het bijzijn van hun werknemer , via pinapparaat hebt over gemaakt op hun rekening.
De fout is zo opmerkelijk dat je bijna gaat denken dat er bewust een fout is gemaakt , waardoor je een reaktie geeft .
* het verhuur bedrijf stuurd een deurwaarder op je af en je moet de deurwaarder zelf betalen ??
* het verhuurbedrijf heeft niet een verandering van een huur wet ? met je besproken voordat je contracten hebt ondertekend.
* het verhuurbedrijf wilt niet dat je praat met de vorige huurders.
* het verhuurbedrijf hun werkwijze is bekend om hun snelle manier van werken .
Door hun snelle werkwijze heb je niet met dubbele woonlasten te maken.
Ben erg geschrokken van de manier waarop er ook werd omgegaan met prive informatie van vorige huurders.
Informatie die niet zonder toestemmibg van vorige huurder gedeeld mag worden.
Hoop reakties te krijgen.
Gr Bl
Op dit moment woon ik net 10dgn in een woning die ik huur via een verhuurbemiddelaar.
Al op de 1ste dag, dat ik de sleutels kreeg en dus die dag ook meteen de woning betrad ontstonden er al problemen.
Binnen 1 week heb ik nu te maken met een verhuurbemiddelaar , die op een bepaalde manier te werk gaat, waardoor ik nood gedwongen een advocaat in de arm moet nemen.
Dit omdat ik , na een aantal mailtjes vanuit mij, om antwoorden vroeg en uitleg vroeg over een aantal zaken.
Zaken dus , die zij belangrijk genoeg achten ?? om niet verder te communiceren met mij als huurder, mits er een advocaat , directie en nog 2 werknemers van hun zijde bij aanwezig zijn.
Als er mensen zijn, die ook de dupe zijn van de werkwijze van verhuurbemiddelaars, en de hierna volgende punten herkend ?
Reageer dan
* verhuurbedrijf verteld je geen contact te zoeken met de eigenaar van het huis wat betreft schade en klusjes .
Want de eigenaar betaald mndelijks een × bedrag , voor hun service, die de klussen in hun huis gedeeltelijk dekt en waar ze dus ook niet mee, of gedeeltelijk mee geconfronteerd worden. Zodat zij op die manier ontlast worden van huurders die vragen om bijv een lekkende kraan. Of c.v. die het opgegeven heeft, of ramen die niet goed sluiten , of trapleuningen die spontaan van de muur afkomen , of een douchekop die net zo spontaan van zijn houder valt , of .... you name it.
Hierdoor denkt de eigenaar dat alles piko bello in orde is in zijn huis , die hij in goed vertrouwen uit handen heeft gegeven aan de verhuurbemiddelaar.
* het verhuurbedrijf overrompeld je met een heel snel telefoon gesprek met de mededeling, dat de geplande datum voor aanvaarden van woning en overdracht sleutels, verplaatst is naar een andere datum. Zonder echt goed uit te leggen wat daar de reden van is.Deze verplaatsing van data's ook niet bevestigd per mail. Alleen telefonisch zaken afhandelen .
De snelheid van het gesprek gaat op een manier , waardoor je geen tijd krijgt om na te denken en dus niet een wel overwogen antwoord kan geven.
* het verhuur bedrijf heeft klusjes mannen, die per opgeschreven of gemailde werkopdracht klussen krijgen aangeboden .
Er wordt door het verhuur bedrijf niet gecontroleerd of de klussen uberhaubt zijn gedaan.
Het verhuurbedrijf zegd zelf, dan niet meer verantwoordeljk te zijn of de uitbesteedde klus(sen ) goed uitgevoerd zijn Verhuurbemiddelaar checkt dan ook niet het uitbesteedde werk.
Waardoor ze dus niet aangesproken kunnen worden op achterstallig onderhoud.
Dus dan ook de ingehuurde klusjesman alles wat niet klopt, rondom de wel of niet geklaarde klussen, in zijn schoenen geschoven kan worden.
* het verhuurbedrijf stuurd een faktuur met een opvallende fout in de berekeningen van de verschuldigde huur. Huur over 2 dgn die in het bijzijn van hun werknemer , via pinapparaat hebt over gemaakt op hun rekening.
De fout is zo opmerkelijk dat je bijna gaat denken dat er bewust een fout is gemaakt , waardoor je een reaktie geeft .
* het verhuur bedrijf stuurd een deurwaarder op je af en je moet de deurwaarder zelf betalen ??
* het verhuurbedrijf heeft niet een verandering van een huur wet ? met je besproken voordat je contracten hebt ondertekend.
* het verhuurbedrijf wilt niet dat je praat met de vorige huurders.
* het verhuurbedrijf hun werkwijze is bekend om hun snelle manier van werken .
Door hun snelle werkwijze heb je niet met dubbele woonlasten te maken.
Ben erg geschrokken van de manier waarop er ook werd omgegaan met prive informatie van vorige huurders.
Informatie die niet zonder toestemmibg van vorige huurder gedeeld mag worden.
Hoop reakties te krijgen.
Gr Bl