LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slotenmaker Snel vraagt exorbitante prijzen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
jfkleinenhammans

Slotenmaker Snel vraagt exorbitante prijzen

Ongelezen bericht door jfkleinenhammans »

Vanmiddag heb ik mezelf per ongeluk buiten gesloten, met de sleutels nog aan de binnenkant van de voordeur. Ik heb snel op internet gezocht, en Slotenmaker Snel in Amsterdam gebeld, afgegaan op hun toezegging dat ze binnen 30 minuten op locatie hulp zouden bieden. Ik heb telefonisch geinformeerd naar de kosten, die wilde de telefoniste behalve de voorrijkosten van 35 euro niet geven, overige kosten zouden door de monteur ter plekke worden opgegeven.
De monteur kwam na 60 minuten en kwam met een berekening van 35 euro voorrijkosten, starttarief van 145 euro en 21% btw, wat op een totaal kwam van 217,80 euro voor enkele minuten werk; de deur kon eenvoudig met een deurkaart worden geopend. Perplex en gestresst van de buitensluiting ben ik akkoord gegaan en heb betaald.
Met de geadverteerde pin kon ook niet worden betaald, het moest contant.
Ter info, dit was doordeweeks, in de avond wordt bijvoorbeeld nog 50 euro toeslag gevraagd, in het weekend 100 euro, moet een slot worden vervangen betaal je minimaal 149,95 extra.
Toen ik mijn onvrede uitte bij de monteur over de hoge prijzen (op internet zijn verschillende aanbieders voor bijna 1/3 van de prijs te vinden, in de stress en kou heb ik daar helaas niet goed genoeg naar gezocht vooraf) waar vooraf telefonisch bewust niets over wordt gezegd, vertelde hij me dat dit niet anders kon omdat iedere reparatie weer andere kosten met zich meebrengt. Dat klopt, als een slot vervangen wordt komt er nog veel meer bij, maar het in mijn ogen exorbitante starttarief van 145 euro betaalt iedereen. Had ik dit eerder geweten dan had ik ze nooit laten komen.

Mijn vragen;
- is deze werkwijze (vaste tarieven hanteren maar deze niet willen doorgeven en niet publiceren op hun internetsite) wel legaal?
- is er hoe dan ook mogelijkheid dat ik een deel van het betaalde bedrag zou kunnen terugvragen uit redelijkheid? Namelijk 1. in mijn ogen een zeer hoge standaardprijs, waar je pas ter plekke in de stress over wordt geinformeerd, en 2. een afspraak binnen 30 minuten op locatie te zien, die niet wordt nagekomen.

Bedankt voor het meedenken!

berndv

Re: Slotenmaker Snel vraagt exorbitante prijzen

Ongelezen bericht door berndv »

jfkleinenhammans schreef:Vanmiddag heb ik mezelf per ongeluk buiten gesloten, met de sleutels nog aan de binnenkant van de voordeur. Ik heb snel op internet gezocht, en Slotenmaker Snel in Amsterdam gebeld, afgegaan op hun toezegging dat ze binnen 30 minuten op locatie hulp zouden bieden. Ik heb telefonisch geinformeerd naar de kosten, die wilde de telefoniste behalve de voorrijkosten van 35 euro niet geven, overige kosten zouden door de monteur ter plekke worden opgegeven.
De monteur kwam na 60 minuten en kwam met een berekening van 35 euro voorrijkosten, starttarief van 145 euro en 21% btw, wat op een totaal kwam van 217,80 euro voor enkele minuten werk; de deur kon eenvoudig met een deurkaart worden geopend. Perplex en gestresst van de buitensluiting ben ik akkoord gegaan en heb betaald.
Met de geadverteerde pin kon ook niet worden betaald, het moest contant.
Ter info, dit was doordeweeks, in de avond wordt bijvoorbeeld nog 50 euro toeslag gevraagd, in het weekend 100 euro, moet een slot worden vervangen betaal je minimaal 149,95 extra.
Toen ik mijn onvrede uitte bij de monteur over de hoge prijzen (op internet zijn verschillende aanbieders voor bijna 1/3 van de prijs te vinden, in de stress en kou heb ik daar helaas niet goed genoeg naar gezocht vooraf) waar vooraf telefonisch bewust niets over wordt gezegd, vertelde hij me dat dit niet anders kon omdat iedere reparatie weer andere kosten met zich meebrengt. Dat klopt, als een slot vervangen wordt komt er nog veel meer bij, maar het in mijn ogen exorbitante starttarief van 145 euro betaalt iedereen. Had ik dit eerder geweten dan had ik ze nooit laten komen.

Mijn vragen;
- is deze werkwijze (vaste tarieven hanteren maar deze niet willen doorgeven en niet publiceren op hun internetsite) wel legaal?
- is er hoe dan ook mogelijkheid dat ik een deel van het betaalde bedrag zou kunnen terugvragen uit redelijkheid? Namelijk 1. in mijn ogen een zeer hoge standaardprijs, waar je pas ter plekke in de stress over wordt geinformeerd, en 2. een afspraak binnen 30 minuten op locatie te zien, die niet wordt nagekomen.

Bedankt voor het meedenken!
dat zijn inderdaad schandalige tarieven. En ja, wellicht rekenen ze er ook op dat u ter plekke aan de deur akkoord gaat met de gegeven prijzen. U wilt immers iets van hen. U laat diegene op dat moment aan het werk gaan, waarmee u dus akkoord gaat met de opdracht voor het opgegeven bedrag. Maar om nu terug te komen op de eerder gemaakte afspraken zal lastig gaan worden. Het beste was waarschijnlijk geweest om direct na het doorgeven van de tarieven te bedanken voor zijn komst en de voorrijkosten af te tikken en verder te zoeken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dat het maar enkele minuten werk was is geen argument. Kennelijk was het niet zo eenvoudig (dus vakkennis nodig) anders had je het zelf wel gedaan.

En je weet het:

Goed en snel is duur
Goed en goedkoop is niet snel
Langzaam en goed is niet zo duur

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Je bent akkoord gegaan met de aangeboden dienst en daarmee is wettelijk een contract tot stand gekomen waar jij niet onderuit kunt. Een dienstverlener mag zelf zijn prijzen berekenen en vragen wat hij wil. Als jij onder druk bent gezet om akkoord te gaan dan kun je je mogelijk beroepen op dwaling en het contract ontbinden, maar daarvan is hier absoluut geen sprake.

Dat het koud en donker is, maakt niet dat u gedwongen bent akkoord te gaan. Ook had u het uur wachten kunnen benutten om te zoeken wat de gemiddelde geldende tarieven zijn voor zo'n geval. U had dan alsnog de diensten van de slotenmaker kunnen weigeren...In dat geval had u overigens ook geen voorrijkosten hoeven te betalen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Een dienstverlener mag zelf zijn prijzen berekenen en vragen wat hij wil.
Ik lees prijzen waar later nog BTW bij komt. Bij prijzen doorgeven aan consument behoort direct BTW inbegrepen te zijn. Tevens niet netjes dat telefoniste het startbedrag niet noemt, gaat de monteur voor je aan de slag dan ben je dit bedrag altijd kwijt. Dit lijkt me niet zo'n nette manier van zaken doen.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

16again schreef:
olaf79 schreef:Een dienstverlener mag zelf zijn prijzen berekenen en vragen wat hij wil.
Ik lees prijzen waar later nog BTW bij komt. Bij prijzen doorgeven aan consument behoort direct BTW inbegrepen te zijn. Tevens niet netjes dat telefoniste het startbedrag niet noemt, gaat de monteur voor je aan de slag dan ben je dit bedrag altijd kwijt. Dit lijkt me niet zo'n nette manier van zaken doen.
Daarom schreef ik ook dat als TS de monteur geweigerd had hij geen voorrijkosten verschuldigd was. Is dus risico van het bedrijf. TS had ondertussen voor aanvang werkzaamheden wel de prijzen gehoord en ook dat daar nog btw bijkomt. Daar is niks onrechtmatig aan.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga volgende keer eens naar koffie shop, zoek een ervaren crimineel die het goedkoper doet.
Open breken is daar €25,- tot €100,- en je mag een nieuw slot kopen.

Ja, de 24 uren service betaal je en ook via de Politie krijg je vaak een goedkoper adres want die krijgen deze vraag wel vaker.
Via Google krijg je iemand die betaald om bovenaan zoekresultaat te staan dus bedankt voor het geld zou ik als aandeelhouder zeggen!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

stofzuigertje schreef:Ga volgende keer eens naar koffie shop, zoek een ervaren crimineel die het goedkoper doet.
ik zou gaan naar een slotenmaker, nooit geweten dat de koffie shop vol zit met inbrekers.

michieldejong

Ongelezen bericht door michieldejong »

Hier is in het verleden ook wel aandacht voor geweest. Dit is een standaard tactiek van slotenmakers.
Zie ook de uitzending van RamBam over dit onderwerp, waar een en ander uit de doeken wordt gedaan:
http://www.npo.nl/rambam/16-03-2016/VARA_101378107

Overigens zijn de slotenmakers tientallen euro's kwijt om jou als klant te krijgen omdat ze tot vele tientallen euro's per klik betalen bij de gesponsorde google resultaten (zoals stofzuigertje ook al aangeeft).

16again

olaf79 schreef:TS had ondertussen voor aanvang werkzaamheden wel de prijzen gehoord en ook dat daar nog btw bijkomt. Daar is niks onrechtmatig aan.
http://www.volkskrant.nl/economie/-gela ... ~a3803212/

16again

michieldejong schreef:Overigens zijn de slotenmakers tientallen euro's kwijt om jou als klant te krijgen omdat ze tot vele tientallen euro's per klik betalen bij de gesponsorde google resultaten
Als ik dan een hekel aan een bedrijf heb.....dan zou ik bij elke PC die ik aantref even op de link klikken

michieldejong

Ongelezen bericht door michieldejong »

Het schijnt dan ook dat de bedrijven soms op elkaar links gaan klikken om elkaar op kosten te jagen.

Omdat ze zulke hogen kosten hebben om een klant binnen te krijgen "moeten" ze exorbitante tarieven vragen. Omdat ze exorbitante tarieven vragen kunnen ze belachelijke bedragen per klik betalen. In die cirkelredenatie zitten we dus.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

We dwalen af met klikken..... op google....

Maar een slotenmaker moet adverteren, duur personeel en belasting betalen en ook de niet gewerkte uren dat ze op uw vergeten sleutel wachten moet ook betaald worden!

Ja, mijn garage is ook ,€50,- en dan blijkt het Ex BTW te zijn...
Maar als ik ook gebruikte delen zoek zijn ze zelden blij met mijn vaste wekelijkse bezoek daar omdat ik het als hobby doe......

Daarom mijn sleutel tip;
Zoek iemand in jou buurt die betrouwbaar is en geef elkaar de sleutel.
Voor dit soort gevallen en tevens voor tijdens de vakantie de cactussen te laten verzuipen!

Gesloten