Pagina 1 van 1
Fiber Alles in één...
Geplaatst: 11 jan 2017 20:08
door John_uit_Venlo
Vorig jaar belde Fiber ons met een aanbod dat we niet af konden slaan, voor internet, telefoon, en televisie.
Nou, dat was goed, en een week later hadden we het installatiepakket in huis.
We konden het niet meteen gebruiken volgens hen. Het moest nog geactiveerd worden en dergelijke.
Ondertussen liep ons oude abonnement bij Vodafone gewoon door.
2 weken voor dat afliep belde ik Fiber met de vraag of ik nu de Fritzbox van hen kon plaatsen.
Dat kon, en dat ik een tijdje 2 providers had was geen probleem.
Dus die Fritzbox op zijn plek gehangen, maar geen internet, telefoon, en televisie.
De Vodafone router weer terug, en Fiber gebeld. Technici zouden ernaar kijken. Geduld hebben zeiden ze.
Ik heb daarna een week lang iedere dag de Fritzbox aangesloten, en met mijn computer geprobeerd of ik internetverbinding had.
Ik zag als ik in de Fritzbox inlogde dat er wel verbinding was ergens mee, maar dat er geen data verstuurd kon worden (heb daar nog screenshots van).
Ik heb nog herhaaldelijk proberen te bellen, maar soms hing ik bijna een uur aan de telefoon (Bij Vodafone ca 3 minuten).
Op een gegeven moment was ik het allemaal zo zat, dat ik hun spullen weer in een doos heb gedaan, en aangetekend per post weer teruggestuurd heb naar Fibers retouradres in Vianen. (Dat was op 30-11-2016.)
Gelijk daarna heb ik Vodafone opgebeld met de mededeling dat ik gewoon bij hen bleef.
Vanaf die tijd heb ik geen werkende vaste telefoon meer gehad.
Het schijnt dat providers een telefoonlijn gewoon onder eigen beheer kunnen nemen.
Vodafone had de vaste lijn weer teruggenomen, maar toen konden we alleen nog bellen.
Vandaag kom ik er achter dat bellen niet meer lukt. Blijkt Fiber de lijn weer teruggekaapt te hebben.
Ook heb ik nooit rekeningen per post of mail gekregen, maar alleen in hun My.Fiber, waar ik nooit heb gekeken.
Bleek dat zij me diverse aanmaningen hebben gestuurd.
Ik heb die nu wel betaald, maar heb nooit van hun diensten gebruik kunnen maken.
Ik vind hun service zo bar slecht, dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil.
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 12 jan 2017 19:24
door John_uit_Venlo
Ik weet dat ze bij de klantenservice van providers kunnen zien of je DSL aansluiting actief is.
Je zegt gewoon je postcode en huisnummer, en ze zien het op hun scherm.
Bij Fiber echter, laten ze je stekkers omruilen en je router herstarten tot je een ons weegt, terwijl als je inlogt in je router, je ziet dat DSL niet actief is, en waarschijnlijk ook nooit was.
Bij mijn huidige provider zien ze zelfs mijn wifi naam, en of ik een DECT telefoon heb of niet.
Router screenshots...
https://drive.google.com/file/d/0B3zdyN ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B3zdyN ... sp=sharing
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 12 jan 2017 22:15
door John_uit_Venlo
Ik heb inmiddels de geschillencommissie ingeschakeld, en hoop dat zij iets doen.
Anders gaan de rekeningen blijven komen.
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 12 jan 2017 22:57
door newmikey
John_uit_Venlo schreef:
Op een gegeven moment was ik het allemaal zo zat, dat ik hun spullen weer in een doos heb gedaan, en aangetekend per post weer teruggestuurd heb naar Fibers retouradres in Vianen. (Dat was op 30-11-2016.)
Gelijk daarna heb ik Vodafone opgebeld met de mededeling dat ik gewoon bij hen bleef.
Dat zal bij geen enkele provider werken. Zo zit het systeem gewoon niet in elkaar en laten we eerlijk zijn, dat is redelijk ook. Er staat dus nu ergens in het magazijn van Fiber een doosje met uw spullen in een hoekje te verstoffen zonder dat iemand weet waarom het doosje daar staat. U had toch niet gehoopt dat dat het equivalent van een formele opzegging wegens wanprestatie was (inclusief een termijn van 14 dagen om de verbinding alsnog op te leveren)?
U heeft beide providers opgezadeld met een kluwen van problemen waar ze niet zomaar uit gaan komen. Hoop dat het alsnog goed komt!
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 13 jan 2017 19:28
door sylvesterb
John_uit_Venlo schreef:Ik heb inmiddels de geschillencommissie ingeschakeld, en hoop dat zij iets doen.
Anders gaan de rekeningen blijven komen.
Zonde van je geld, je hebt immers Fiber nooit in gebreke gesteld maar enkel het modem aangetekend retour gezonden. Hierna heb je zelf voor een probleem gezorgd door twee aanbieders de lijn te laten kapen.
Vodafone die wilde je houden en Fiber wilde je de lijn laten herstellen, dat gaat fout.
De geschillen commissie gaat je hierin niet in je gelijk stellen vermoed ik.
Fiber is een low budget provider en dat is geen enkel probleem als het allemaal goed gaat, maar als het misgaat dan ga je dit merken. Goedkoop wordt opeens duurkoop.
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 16 jan 2017 16:08
door John_uit_Venlo
Ik heb hen in gebreke gesteld, en ik heb ook een brief in die doos gedaan met de reden waarom ik die terugstuur.
Op My.Fiber.nl heb ik een hele discussie lopen, maar ik heb daar geen zin in.
Als je bij de netbeheerder navraagt of er DSL van Fiber actief is op jouw aansluiting, dan zeggen zij "Nee".
Fiber zou daarvoor aan de netbeheerder moeten betalen, maar dat doen ze dus niet.
Toch beweren ze dat alles werkt zoals het hoort.
Dit heb ik Fiber ook zo gezegd.
Ik geloof dat de meeste gedupeerde klanten de ambtelijke taal en de nodige protocollen niet kennen, en daar ook geen zin in hebben.
Heel erg jammer dat we ieder geval apart onder een vergrootglas leggen, en daardoor niet het grote geheel zien:
Iedere gedupeerde kan zijn eigen boontjes doppen, en we leveren alleen commentaar als iemand het niet op de juiste manier doet.
De consumentenorganisaties kun je allemaal in de pijp roken.
Mensen komen met vragen bij mij die de weg helemaal niet weten.
Moet ik hen vertellen "Je moet hen gewoon in gebreke stellen, joh".
Een rechter of zo zou gewoon hun administratie in beslag moeten nemen, en eens kijken wat daar niet klopt.
Want dat er vuile spelletjes gespeeld worden bij Fiber, daar ben ik van overtuigd.
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 16 jan 2017 17:26
door zombo
John_uit_Venlo schreef:Ik heb hen in gebreke gesteld, en ik heb ook een brief in die doos gedaan met de reden waarom ik die terugstuur.
Let wel op dat het retouradres voor die apparatuur een ander is dan waar die brief naar toe had gemoeten. Bij sommige bedrijven komt dat goed, maar bij Fiber.... afijn, dat weet je.
Ik heb me in het weekend aangemeld voor een andere provider (heb afgezien van mijn bedenktijd, al genoeg kunnen piekeren), krijg morgen de apparatuur in huis en krijg voor de dagen dat ik nog niet aangesloten ben (ben al een maand uit de lucht door het Fiber-gedoe) een tijdelijk telefoonnummer. Zo kan het ook.
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 16 jan 2017 18:45
door sylvesterb
John_uit_Venlo schreef:Ik weet dat ze bij de klantenservice van providers kunnen zien of je DSL aansluiting actief is.
Je zegt gewoon je postcode en huisnummer, en ze zien het op hun scherm.
Zo simpel is het niet altijd. De provider kan uiteraard enkel zien of de DSL line online is van hun eigen verbindingen, dit kunnen ze pas als de lijn door WBA Wholesale (onderdeel KPN) is opgeleverd.
Echter als de lijn online is betekend dit niet altijd dat de lijn ook echt online is. Het meest voorkomende probleem bij nieuwe lijnen (verhuizingen) zijn kruis draden die zijn verwisseld in de centrale, de medewerker meet dan een lijn die niet op jouw adres ligt.
Fiber is een low budget provider en heeft waarschijnlijk in zijn 1ste lijns callcenter helemaal geen mogelijkheden om lijnen na te meten, elke lijnmeeting kost ook geld om uitgevoerd te worden. Zelfde geld voor het aanmaken van tickets bij KPN, als deze onterecht zijn krijgen ze ook een rekening.
Het aantal onterechte meldingen staat weer in verhouding met hoe goed de helpdesk hun analyse doen. Goedkoop wordt bij een technische probleem dus duurkoop.
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 16 jan 2017 20:48
door Yozeppi
Ik heb gwn geestelijke leed letterlijke moeten ondervinden hiervan!! Ik ben daadwerkelijk 1 dag aangesloten geweest en sindsdien geen tv of internet gehad, ik heb meer als 60 tickets geopend met vraagstuk waar me internet en tv is gebleven, tot op heden zit ik gwn zonder!! En speelt zich eind november af!! Hoe is het mogelijk!! 1 dag aangesloten!! Zelfs criminelen leveren je nog je waar. Wie o wie ken me helpen hiermee want ik weet me geen raad!!
Re: Fiber Alles in één...
Geplaatst: 16 jan 2017 21:04
door John_uit_Venlo
sylvesterb schreef:
Zo simpel is het niet altijd. De provider kan uiteraard enkel zien of de DSL line online is van hun eigen verbindingen, dit kunnen ze pas als de lijn door WBA Wholesale (onderdeel KPN) is opgeleverd.
Echter als de lijn online is betekend dit niet altijd dat de lijn ook echt online is. Het meest voorkomende probleem bij nieuwe lijnen (verhuizingen) zijn kruis draden die zijn verwisseld in de centrale, de medewerker meet dan een lijn die niet op jouw adres ligt.
Fiber is een low budget provider en heeft waarschijnlijk in zijn 1ste lijns callcenter helemaal geen mogelijkheden om lijnen na te meten, elke lijnmeeting kost ook geld om uitgevoerd te worden. Zelfde geld voor het aanmaken van tickets bij KPN, als deze onterecht zijn krijgen ze ook een rekening.
Het aantal onterechte meldingen staat weer in verhouding met hoe goed de helpdesk hun analyse doen. Goedkoop wordt bij een technische probleem dus duurkoop.
Klinkt logisch.
Neemt niet weg dat ik hier op het forum las over iemand die de KPN had gebeld met de vraag of er wel DSL op zijn lijn actief was, en die zeiden dus van niet, terwijl Fiber dat wel in rekening bracht.
Das is niet meer per ongeluk, of draden verwisselen, maar gewoon oplichting.
En dan kunnen ze low budget zijn zoveel ze willen: Als je klanten een uur aan de telefoon laat hangen, dan kun je snel je zaak opdoeken, want dat alles pik niemand.
Ook op alles willen besparen werkt averechts. Als ik een busmaatschappij heb, vraag ik mensen ook niet hun eigen stoel mee te nemen, omdat ik daarop heb bezuinigd.
Ik had soms de indruk dat als je hun klantenservice belt, en je kreeg er al iemand aan, dat dan diegene gewoon thuis zit, en je telefoontje tussen de aardappelen en de stamppot door beantwoordt.
Je kiest dus een low budget provider, maar op het einde ben je duurder uit, omdat je niks geleverd krijgt, en kunt bellen tot je een ons weegt.
Als ze gewoon even uit hadden gelegd hoe zij werken, dan had ik daar vrede mee.
Maar zij zeiden dat er iets fout was bij mij, wat heel zeker niet zo was.
Bovendien: Als zij KPN niet betalen, maar wel in rekening brengen wat ze niet kunnen leveren, dan kan hun administratie nooit kloppen.
Ik denk dat als de FIOD daar eens effe rondsnuffelt, dat zij heel interessante dingen vinden.