LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst gelist staan bij een listingswebsite.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
henkie.bé

Ongewenst gelist staan bij een listingswebsite.

Ongelezen bericht door henkie.bé »

Mijn werkgever staat ongewenst op een "listing" website. Dit is de zoveelste website waar mensen een review kunnen neer zetten over hoe ze over jou bedrijf denken. Nu staat er een review op waar wij geen commentaar op terug kunnen geven en of uitleggen waarom dat wij dingen doen op de manier hoe wij ze doen. Dit is dus een zeer eenzijdig verhaal op zo`n website.

Nu is alleen de vraag van mij ; Kunnen wij van deze website eisen dat ze onze naam van hun website afhalen? Want de website zelf staat mij ook niet erg aan.

Henk.

stofzuigertje

Re: Ongewenst gelist staan bij een listingswebsite.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als bedrijf kun je niets, wel als consument en daar is nauwelijks controle op.

Dit soort betaal of U mag niets zeggen site wil alleen maar geld verdienen en of de reacties eerlijk zijn?

henkie.bé

Is er wettelijk niets tegen te doen? Want ze maken imo misbruik van de naam.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

henkie.bé schreef:Mijn werkgever staat ongewenst op een "listing" website. Dit is de zoveelste website waar mensen een review kunnen neer zetten over hoe ze over jou bedrijf denken. Nu staat er een review op waar wij geen commentaar op terug kunnen geven en of uitleggen waarom dat wij dingen doen op de manier hoe wij ze doen. Dit is dus een zeer eenzijdig verhaal op zo`n website.

Nu is alleen de vraag van mij ; Kunnen wij van deze website eisen dat ze onze naam van hun website afhalen? Want de website zelf staat mij ook niet erg aan.

Henk.
Er mag geen sprake zijn van laster, want dan kun je de website in rechte betrekken.
wikipedia schreef:Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Als de feiten waar zijn, al dan niet opgeblazen, spreekt men van smaad. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.
Als de review wel ondersteund wordt door het feitenmateriaal is de beste keuze om de klanten den volgende keer beter te bedienen.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 12 jan 2017 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

om welke site gaat het?

henkie.bé

Leo The Emperor schreef: Als de review wel ondersteund wordt door het feitenmateriaal is de beste keuze om de klanten den volgende keer beter te bedienen.
Helaas vertelt deze klant een verhaal wat niet waar is.

Maar goed. Wat zijn feiten en wat zijn aannames en leugens toch?

henkie.bé

thecure schreef:om welke site gaat het?
Wugly

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

henkie.bé schreef:
Wugly
wugly schreef:Ik zie een onjuiste review op Wugly, wat kan ik hieraan doen?

Je kunt een review bij Wugly rapporteren indien jij van mening bent dat deze in strijd is met de huisregels. Hieronder vallen onder andere reviews die racistische, overdreven of gewoonweg niet waar zijn.
Wugly zal de review bekijken en bepalen of hij onjuist is of niet. Wugly kan eventueel contact met je opnemen via de e-mail
heb je dit al gedaan ?

henkie.bé

Leo The Emperor schreef:
henkie.bé schreef:
Wugly
wugly schreef:Ik zie een onjuiste review op Wugly, wat kan ik hieraan doen?

Je kunt een review bij Wugly rapporteren indien jij van mening bent dat deze in strijd is met de huisregels. Hieronder vallen onder andere reviews die racistische, overdreven of gewoonweg niet waar zijn.
Wugly zal de review bekijken en bepalen of hij onjuist is of niet. Wugly kan eventueel contact met je opnemen via de e-mail
heb je dit al gedaan ?
Ze werken het zelfde als google.

Ze doen er helemaal niets mee. Ik kan zelfs mijn bedrijf niet claimen, door hoor doorlink werkt niet.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Quark

Ongelezen bericht door Quark »

Daar in tegen zie ik ook bedrijven die zelf recensies schrijven op deze sites om hun naam omhoog te brengen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

"Mijn werkgever" en "mijn bedrijf" ?

henkie.bé

Mucha schreef:
Leo The Emperor schreef:Als de review wel ondersteund wordt door het feitenmateriaal is de beste keuze om de klanten den volgende keer beter te bedienen.
Slechte reviews komen meestal niet spontaan uit de lucht vallen. Vooral niet als het er meerdere zijn.
Gelukkig is het er dan maar 1 he. T zegt al genoeg dat er in al die jaren nog steeds geen topic over ons op kassa is geweest. Wij staan altijd in dienst van de klant maar je kan ook niet elke klant tevreden maken. Daarnaast liegen klanten ook regelmatig op reviews.

Alleen dat was volgens mij mijn vraag niet.

@bl2 : Ik werk er al 10 jaar, soms zie ik het ook als mijn bedrijf... Ik zie alleen niet een antwoord of oplossing bij jou post.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

henkie.bé schreef:Nu staat er een review op waar wij geen commentaar op terug kunnen geven en of uitleggen waarom dat wij dingen doen op de manier hoe wij ze doen.
Op dit punt trekt u dus niet in twijfel wat er staat, maar wilt u dus uitleggen waarom de dingen gedaan worden zoals beschreven.
henkie.bé schreef:Helaas vertelt deze klant een verhaal wat niet waar is.
nu is het opeens niet waar wat er staat, terwijl in de opening wordt aangegeven dat het een kwestie van uitleggen waarom is.

Heel simpel, als er onwaarheden staan, zou het vallen onder laster. Als het waarheid is, die mogelijk verder verklaard dient te worden, is er dus niets gelogen.

henkie.bé

berndv schreef:
henkie.bé schreef:Nu staat er een review op waar wij geen commentaar op terug kunnen geven en of uitleggen waarom dat wij dingen doen op de manier hoe wij ze doen.
Op dit punt trekt u dus niet in twijfel wat er staat, maar wilt u dus uitleggen waarom de dingen gedaan worden zoals beschreven.
nu is het opeens niet waar wat er staat, terwijl in de opening wordt aangegeven dat het een kwestie van uitleggen waarom is.

Heel simpel, als er onwaarheden staan, zou het vallen onder laster. Als het waarheid is, die mogelijk verder verklaard dient te worden, is er dus niets gelogen.
Als een klant zegt dat wij dingen verkopen als nieuw maar dat deze 2e hands zijn is dat gewoon een leugen.
Op google staat een verhaal van iemand waar ik dan graag wat uitleg bij zou geven...

Maar ook jij komt niet erg met een oplossing.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je bent hier dan ook op een CONSUMENTENforum en niet op een bedrijvenforum. Daar zijn andere plekken voor.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

henkie.bé schreef:
berndv schreef:

Als een klant zegt dat wij dingen verkopen als nieuw maar dat deze 2e hands zijn is dat gewoon een leugen.
Op google staat een verhaal van iemand waar ik dan graag wat uitleg bij zou geven...

Maar ook jij komt niet erg met een oplossing.
De oplossing is om de site waarom het gaat aan te schrijven. De site hoeft echter geen feedback te plaatsen. Als er bewijzen zijn dat het een leugen betreft kun je ze sommeren de review te verwijderen...Als ze dat niet doen rest een gang naar de rechter.

henkie.bé

olaf79 schreef: De oplossing is om de site waarom het gaat aan te schrijven. De site hoeft echter geen feedback te plaatsen. Als er bewijzen zijn dat het een leugen betreft kun je ze sommeren de review te verwijderen...Als ze dat niet doen rest een gang naar de rechter.
Ik heb contact opgenomen met de website maar ze doen er niets aan.

Het is vooral vervelend dat ze er niets mee doen, want om hier voor meteen weer naar de rechter te stappen vind ik ook zo`n overdreven (en geld verslindende) stap. Dank voor je antwoord.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bedrijven mogen betalen..... en als je wilt reageren, doe het prive thuis of vraag je collega of familie wegens IP nummer controle op fraude.

Dan plaats je jou berichten.
Maar betaal niets, want juist die dit zien zitten, ze kunnen elkaar klanten doorverkopen die graag voor deze zooi betalen en zo elkaar inkomsten bezorgen.
Als je 1x betaalde krijg je nog meer van deze zooi dus.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

henkie.bé schreef:@bl2 : Ik werk er al 10 jaar, soms zie ik het ook als mijn bedrijf... Ik zie alleen niet een antwoord of oplossing bij jou post.
Henkie.bé schreef:Het is vooral vervelend dat ze er niets mee doen, want om hier voor meteen" weer naar de rechter te stappen vind ik ook zo`n overdreven (en geld verslindende) stap.
Dus je werkt (slechts) tien jaar bij een bedrijf, je ziet het soms als je eigen bedrijf, en bent zelfs bereid om (op eigen kosten ?) weer naar de rechter te stappen.

Ik krijg een beetje de indruk dat je gewoon eigenaar bent, en op een consumentenforum bent terechtgekomen.
Werk al zeker 25 jaren met veel plezier, toewijding en inzet bij een bedrijfje, maar zie het absoluut niet als "mijn eigen" bedrijf, verre van dat zelfs,
Laatst gewijzigd door BL2 op 12 jan 2017 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten