klachtafhandeling zilveren kruis
Geplaatst: 17 jan 2017 16:08
Zijn er personen die ook neg. ervaringen hebben met de klachtenafwikkeling van Zilveren Kruis?
Ik kwam er tijdens een bezoek bij Beter Horen achter dat ze een computerpakket hebben waarbij ze zondermeer in mijn accountgegevens bij Zilveren Kruis kunnen kijken. Ze konden zien sinds wanneer ik daar zit, of ik had betaald en zo ja wanneer ik heb betaald etc.
Ook werd er gezegd dat er een aantekening stond over een operatie en men vroeg aan mij of het een ooroperatie betrof.
N.a.v. deze opmerking heb ik de klantenservice van zilveren kruis gebeld en gevraagd hoe dit kon. Ik kreeg als antwoord dat ze in mijn account kunnen omdat ze rechtstreeks kunnen declareren.
Als dit zo is betekent dit dat elke zorgverlener dit waarschijnlijk kan.
N.a.v. dit gegeven heb ik een klacht ingediend bij ZK. Ik kreeg als antwoord dat ik zelf maar Beter Horen moest bellen en vragen wat voor systeem ze hadden m.b.t. het kunnen bekijken van mijn account. Ik was verbaasd dat ik dat moest doen terwijl ik de klacht omtrent privacy had gemeld.
Toen kreeg ik een mail van de zorginkoop dat ze mijn klacht niet meer gaan behandelen en ook in de toekomst niet meer omdat ik al vaker klachten had ingediend bij ZK, die echter ook nooit naar tevredenheid zijn afgehandeld. Het komt erop neer dat je geen klachten blijkbaar bij ZK mag indienen.
Ik mag in ieder geval geen klachten meer indienen want ze zullen niet meer beantwoord worden stelt de zorginkoop.
Heel vreemd want er wordt gesteld dat ze pas een operatie kunnen zien als er gedeclareerd is door het ziekenhuis terwijl er in de polisvoorwaarden staat dat je eerst een machtiging moet hebben voordat je geopereerd mag worden. Ik heb ZK met dit antwoord geconfronteerd en kreeg toen als antwoord dat ze mijn klachten niet meer gaan behandelen omdat ik al een klachtenhistorie bij hen had opgebouwd.
Wie heeft hier ook ervaring mee. Je mag dus niet te vaak klagen en moet zaken slikken want teveel klagen betekent geen behandeling van klachten meer. Ook worden de zaken nu omgedraaid en wordt er gesteld dat ik zelf heb verteld dat ik word geopereerd terwijl tijdens mijn bezoek aan Beter Horen er werd medegedeeld er staat een aantekening van een operatie, betreft deze operatie uw gehoor. Toen ik vroeg hoe komt u aan deze gegevens werd mij verteld dat ze in mijn account konden kijken van ZK want ze hadden een speciaal computerpakket daarvoor.
Ik kwam er tijdens een bezoek bij Beter Horen achter dat ze een computerpakket hebben waarbij ze zondermeer in mijn accountgegevens bij Zilveren Kruis kunnen kijken. Ze konden zien sinds wanneer ik daar zit, of ik had betaald en zo ja wanneer ik heb betaald etc.
Ook werd er gezegd dat er een aantekening stond over een operatie en men vroeg aan mij of het een ooroperatie betrof.
N.a.v. deze opmerking heb ik de klantenservice van zilveren kruis gebeld en gevraagd hoe dit kon. Ik kreeg als antwoord dat ze in mijn account kunnen omdat ze rechtstreeks kunnen declareren.
Als dit zo is betekent dit dat elke zorgverlener dit waarschijnlijk kan.
N.a.v. dit gegeven heb ik een klacht ingediend bij ZK. Ik kreeg als antwoord dat ik zelf maar Beter Horen moest bellen en vragen wat voor systeem ze hadden m.b.t. het kunnen bekijken van mijn account. Ik was verbaasd dat ik dat moest doen terwijl ik de klacht omtrent privacy had gemeld.
Toen kreeg ik een mail van de zorginkoop dat ze mijn klacht niet meer gaan behandelen en ook in de toekomst niet meer omdat ik al vaker klachten had ingediend bij ZK, die echter ook nooit naar tevredenheid zijn afgehandeld. Het komt erop neer dat je geen klachten blijkbaar bij ZK mag indienen.
Ik mag in ieder geval geen klachten meer indienen want ze zullen niet meer beantwoord worden stelt de zorginkoop.
Heel vreemd want er wordt gesteld dat ze pas een operatie kunnen zien als er gedeclareerd is door het ziekenhuis terwijl er in de polisvoorwaarden staat dat je eerst een machtiging moet hebben voordat je geopereerd mag worden. Ik heb ZK met dit antwoord geconfronteerd en kreeg toen als antwoord dat ze mijn klachten niet meer gaan behandelen omdat ik al een klachtenhistorie bij hen had opgebouwd.
Wie heeft hier ook ervaring mee. Je mag dus niet te vaak klagen en moet zaken slikken want teveel klagen betekent geen behandeling van klachten meer. Ook worden de zaken nu omgedraaid en wordt er gesteld dat ik zelf heb verteld dat ik word geopereerd terwijl tijdens mijn bezoek aan Beter Horen er werd medegedeeld er staat een aantekening van een operatie, betreft deze operatie uw gehoor. Toen ik vroeg hoe komt u aan deze gegevens werd mij verteld dat ze in mijn account konden kijken van ZK want ze hadden een speciaal computerpakket daarvoor.