LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Loeter

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Loeter »

GJvdZ schreef:Nadenken en lezen voordat je iets tekent scheelt een hoop ellende in je leven. Niet alleen voor het kopen van een keuken bij Brugmans....
Misschien kan je dat ook uitleggen aan die mensen die zich bezig houden met het gedoe rondom Effectenlease. :D

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien een gefrustreerde klant ? :-) :
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26074 ... ramma.aspx

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Loeter schreef:In mijn ogen zijn dit oneerlijke handelspraktijken en mag de ACM daar best zijn handen vuil aan maken.
Eens. We leven helaas in een tijd waarin je gesprekken moet opnemen omdat je bedrogen wordt waar bij je bijstaat.

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien zou TS een baan moeten zoeken bij de Mandenmakers groep. Zijn er nog vacatures op het moment ?
Dan ga je zeker op een interne cursus, en krijg je alles wat je wilt weten uit de eerste hand :shock:

Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

Ter info @Loeter en alle anderen die de intentie van mijn post wel begrepen hebben: er is een melding aangemaakt bij de ACM. Ik heb daarbij informatie van 25 gevallen van deze oneerlijke handelspraktijken doorgegeven. Mocht ik meer informatie krijgen zal ik dat hier laten weten.

Aan de mensen die niet verder komen dan sarcastische opmerkingen en/of "je moet lezen wat je tekent": misschien is een consumentenforum niet de juiste plek voor u.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Datkantochniet schreef:Maar zou het niet goed zijn als hier eens echt officieel onderzoek naar gedaan wordt om deze praktijken een halt toe te roepen?
Op grond van welk wetsartikel?? (je weet natuurlijk, dat elke Nederlander verondersteld mag worden de wet te kennen??).

Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

chrisd1 schreef:
Datkantochniet schreef:Maar zou het niet goed zijn als hier eens echt officieel onderzoek naar gedaan wordt om deze praktijken een halt toe te roepen?
Op grond van welk wetsartikel?? (je weet natuurlijk, dat elke Nederlander verondersteld mag worden de wet te kennen??).
Uiteraard. Burgerlijk Wetboek Boek 6, Artikel 193a t/m 193j. Zie http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boe ... afdeling3a

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

Datkantochniet schreef: opmerkingen en/of "je moet lezen wat je tekent": misschien is een consumentenforum niet de juiste plek voor u.
Maar hier zit wel de kern van de zaak. Teken je iets, dan lees je toch eerst even door wat er staat, zeker als er een bedrag van E 5000,00 in staat.
Verkooppraatjes zijn bekend, die moet je nooit geloven.

->Laatst stukje vloerbedekking kopen: verkoper: "prima keuze, die heb ik ook thuis liggen".......
Ja ja dat zal wel, honderden type vloerbedekking, wij kiezen net dezelfde, wij gelijk de winkel weer uit.

->Twee jaar geleden matras kopen, "Ja, die heb ik zelf ook, begint de verkoopster te adviseren"..........
Datkantochniet schreef:De afgelopen tijd heb ik mij wat verdiept in de verkooptechnieken die gehanteerd worden in de wereld van de keukens en badkamers en dan met name Brugman Keukens & Badkamers
Even voor de beeldvorming, vanwaar deze interresse en al die moeite. Wat is je relatie tot de keukenbranche of ben je ook slachtoffer ?
Laatst gewijzigd door BL2 op 31 jan 2017 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Loeter

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Loeter »

Dank voor uw bericht, TS.

Veel succes, hopelijk bereikt u er iets mee. Fijn dat u zich inzet voor een maatschappelijk doel. ik ben benieuwd hoe het afloopt.

Oh ja, voor de liefhebber. De mest voor de deur was van Bucket Boys:
https://www.youtube.com/watch?v=BMh3xNkM6IE

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door kweenie »

Loeter schreef:
GJvdZ schreef:Nadenken en lezen voordat je iets tekent scheelt een hoop ellende in je leven. Niet alleen voor het kopen van een keuken bij Brugmans....
Misschien kan je dat ook uitleggen aan die mensen die zich bezig houden met het gedoe rondom Effectenlease. :D
Of aan mensen die een woning op erfpachtgrond hebben gekocht voor een prijs alsof het eigen grond zou betreffen...

Maar blijkbaar wordt er tegenwoordig niet meer van je verwacht dat je nadenkt voordat je tekent.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Vermaak je dr mee: https://youtu.be/BMh3xNkM6IE

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

kweenie schreef:Maar blijkbaar wordt er tegenwoordig niet meer van je verwacht dat je nadenkt voordat je tekent.
Het ligt net anders: Er wordt je nauwelijks tijd geboden om na te denken. Om nog aan de "actie" mee te mogen doen moet NU beslist worden.
Is gewoon onderdeel van de verkooptechniek, velen vallen ervoor, om geboden korting maar niet te verliezen.

Dit terwijl de voorwaarden een offerte met bedenktijd van 14 dagen voorschrijven. Wet OHP betreft ook het naleven van gedragscodes. Een CBW erkend bordje aan de muur schroeven, en vervolgens die voorwaarden overtreden is m.i. flagrante overtreding wet OHP.

Ik vrees dat die strontkar vaker moet uitrijden voordat men het leven echt betert.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Dit terwijl de voorwaarden een offerte met bedenktijd van 14 dagen voorschrijven. Wet OHP betreft ook het naleven van gedragscodes. Een CBW erkend bordje aan de muur schroeven, en vervolgens die voorwaarden overtreden is m.i. flagrante overtreding wet OHP.
Dat zou ook slim zijn om de geboden offerte mee naar huis te nemen en later terug te komen voor de handtekening maar inderdaad onder druk van "De korting is allleen NU geldig" vallen veel mensen hier voor.
In mijn geval destijds kon ik daar nog enigszins inkomen omdat ik op oudejaarsnamiddag kwam , einde jaar en ze deze order nog mee wilden pakken als filiaal. Maar over het algemeen krijg je die korting ook nog echt wel "volgende week".

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Om misverstanden te voorkomen: er bestaat geen Wet Oneerlijke Handelspraktijken. De Europese richtlijn terzake is gecodificeerd in met name afdeling 3a van titel 3 van boek 6 BW. De verwijzingen op de sites van de overheid, acm en consuwijzer zouden er beter aan doen de concrete wettelijke basis te vermelden.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 31 jan 2017 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Is dit niet de Wet Oneerlijke Handelspraktijken?
https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel ... _richtlijn
https://www.eerstekamer.nl/behandeling/ ... 0928st.pdf

De publicatie van de wet heeft plaats gevonden in Staatsblad 2008, nr. 397. Ik zie het probleem niet.

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er is ook geen probleem ;) net zoals er geen Wet Oneerlijke Handelspraktijken is. De wet heeft de boeken 3 en 6 van het BW gewijzigd, vandaar dat ik daarnaar zou verwijzen.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Er is ook geen probleem net zoals er geen Wet Oneerlijke Handelspraktijken is.
En volgens Trump is er ook geen sprake van global warming.

Helaas bestaan er naast oneerlijke handelspraktijken ook zand en struisvogels

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
Moneyman schreef:Er is ook geen probleem net zoals er geen Wet Oneerlijke Handelspraktijken is.
En volgens Trump is er ook geen sprake van global warming.

Helaas bestaan er naast oneerlijke handelspraktijken ook zand en struisvogels
Ok, dan zal ik deze struisvogel overtuigen:
http://wetten.overheid.nl/zoeken/zoekre ... -2017/dx/0

alfatrion
Berichten: 21929
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door alfatrion »

De officiële titel van de wet is dan ook: "Wet van 25 september 2008 tot aanpassing van de Boeken 3 en 6 van het Burgerlijk Wetboek en andere wetten aan de richtlijn betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt." De titel Wet oneerlijke handelspraktijk is makkelijker dus gebruikt men die in de volksmond.

Ik denk dat de doorsnee consument het niet gaat controleren in wetboek. Wat de doorsnee consument doet is info op vragen bij ConsuWijzer, Consumentenbond, ect. en er misschien naar googled. De Wet oneerlijke handelspraktijk (Wohp) is een begrip waar goed op gegoogled kan worden en staat synoniem voor boek 6, afdeling zoveel. Iets vergelijkbaar geld voor de Wet Van Dam. Dat zijn termen die herkenbaar zijn voor de geïnformeerde consument.

Wat mij betreft is dit een non-issue.

Moneyman
Berichten: 30229
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Moneyman »

De enige reden dat ik het noemde, was -zoals ik letterlijk zei- "om misverstanden te voorkomen". Je kunt prima googelen op de WOH, naar daarmee vind je de wettekst niet. Vandaar mijn toevoeging, om mensen die de wet zoeken de goeie kant op te sturen. Niet meer en niet minder. Een "issue" is het dus zeker niet.

Gesloten