LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

Keuken concurrent is ook HMG

yvon600
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:11

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door yvon600 »

Daarom ook mijn verhaal, zelfde verkooptechniek.

Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

BL2 schreef:Het is zo makkelijk, niets tekenen voordat je daadwerkelijk iets wilt kopen.
BL2, je wil het maar niet begrijpen. Hoewel je 100% gelijk hebt, is dit niet waar dit topic over gaat. Bij het aangaan van een koop zijn er twee partijen: de koper en de verkoper. Dit topic gaat over de handelswijze van de verkoper. Dat een koper een eigen verantwoordelijkheid heeft heb je helemaal gelijk in, maar als je het daar over wilt hebben stel ik voor dat je een nieuw topic opent. Dit topic is bedoelt voor een discussie over de rol van de verkoper.

De 48 uur bedenktijd die Mandemakers gaat hanteren als gevolg van de recente ophef in de (social) media is een stap in de goede richting en voor veel mensen die zich onder druk gezet voelden tijdens het tekenen van de koopovereenkomst is dit een mooie oplossing. Voor het probleem dat ik hier aankaart zal dit echter niets oplossen.

Mensen die denken dat ze hebben getekend voor een korting hebben de dag daarna geen spijt. Ze zijn nog steeds in de veronderstelling dat ze niets hebben gekocht, maar slechts een korting hebben vastgelegd. Het probleem ontstaat pas na enkele maanden, of soms zelfs pas na een jaar, als de brief komt met de vraag wanneer de bestelde keuken geleverd kan worden. Pas dan realiseren mensen zich wat ze gedaan hebben. En dan is het te laat. Daar helpt 48 uur bedenktijd niets aan.

In de uitzending van Jinek hebben de Bucket Boys nog een paar keer geprobeerd het onderwerp van de agressieve en misleidende verkooptechnieken aan te snijden, maar helaas werd dit een beetje lacherig weggewuifd met de opmerking "We zijn nu eenmaal keukenverkopers en we doen alles om een keuken te verkopen". Erg jammer dat het nieuws van de 48 uur bedenktijd dit onderdeel overstemde, maar dat was natuurlijk precies de tactiek van de heer Coppens. Het blijft een keukenverkoper. Excuses maken, goed nieuws brengen en sympathie kweken. Ik moet zeggen, een knap staaltje communicatietechniek.

Als laatste nog een boodschap aan de forumleden die maar blijven herhalen dat "je toch leest voordat je iets tekent?". Heel goed dat u zich niet laat misleiden. Maar kunnen we niet een beetje empathie tonen voor mensen die niet iedere dag actief zijn op een consumenten forum en voor het eerst in hun leven met deze praktijken te maken krijgen?

Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

Geloof het of niet, maar ik zie zojuist een kaart van Brugman Keukens en Badkamers bij de post. Exclusief voor mij hebben ze nu 25% korting op alles! Maar ik moet wel snel zijn, want de korting is alleen deze week geldig. :roll:

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

yvon600 schreef:Het is niet alleen bij Brugman Keukens, ook de Keuken Concurrent hanteert deze verkooppraktijken. Helaas eind januari ingetrapt. Eerst een aktiereservering getekend op 20 januari en een aanbetaling van € 250,00. Ook moesten we een bedrag noemen wat we uit wilden geven voor de keuken, dit omdat dat moest van het hoofdkantoor....bij annulering 30% af tikken. Op 24 januari een nieuwe afspraak, zelfs de bouwtekening meegenomen en foto's van hoe de keuken er nu uit ziet. Alles uitgezocht hoe we het willen hebben met in ons achterhoofd, je zit nergens aan vast en je hebt 2 jaar de tijd om van alles nog te wijzigen.....prijskaartje kwam uit op ruim € 13.000,00. Mijn reactie was al direct, dat gaat het niet worden maar ja tijd zat om van alles nog te wijzigen. Komt de verkoper met een koopovereenkomst waar niet eens de juiste materialen, apparaten e.d. op staan die we uitgezocht hadden. De overeenkomst werd even aangepast door de verkoper zodat we uitkwamen op +/- € 10.000,00. Toen ik dat zei werd er op de overeenkomst geschreven: alle wijzigingen zijn mogelijk. En de verkoper zei dat deze overeenkomst wel getekend moest worden zodat de keukenleverancier weet dat er in de toekomst een keuken geleverd kan worden.
Thuis gekomen alles opgemeten en komen er achter dat de opstelling die we hadden uitgezocht, op aanraden van de verkoper, niet eens past. Volgende dag het filiaal in Arnhem gebeld maar ik moest me geen zorgen maken, onze verkoper was niet aanwezig en bij onze volgende afspraak, 7 maart, kon dit alles nog gewijzigd worden. Kreeg ik afgelopen dinsdag een mail....afroepbrief, afgesproken vermoedelijke leverweek 45/2017....Hier hebben we het totaal niet over gehad. Bovenaan de brief staat uiterste leverweek 45/2017. Ik ben woedend en 7 maart zal geen fijn gesprek zijn bij de Keuken Concurrent te Arnhem. Mijn verhaal mag ook als klacht gebruikt worden.
Dit is nu een mooi voorbeeld
- er wordt getekend voor een korting, MAAR het is niet gek dat je een aanbetaling moet doen? Geen enkele alarmbelletjes?
-bij annulering 30% aftikken? Waarom? Als je toch alleen voor een korting tekent... geen alarmbelletjes?

- er zijn daarna meerdere vervolgafspraken, maar nog steeds is er geen sprake van een overeenkomst? Het bedrijf mag er nog steeds niet op vertrouwen dat bij hen een keuken afgenomen gaat worden? Er zijn geen kosten gemoeid met deze afspraken?

- hoezo 2 jaar de tijd om alles te wijzigen EN tegelijkertijd zit je nergens aan vast?

- waarom tekenen voor iets dat niet klopt? Laat heel de overeenkomst hertypen tot je tevreden bent over de inhoud. Het is een hoop geld dat je neerlegd en jij bent de klant.

- waar ben je nu woedend over? Dat je überhaupt een keuken gaat krijgen (terwijl je daar pas over 2jr een beslissing over wilt nemen) of dat een leverdatum is vastgesteld zonder overleg?

Het punt is dat je als consument op heel veel gronden je gelijk kan halen bij de rechter (van dwaling tot non-conform), maar hoe meer je blijft aanmodderen en instemmen hoe meer het voordeel aan de kant van het bedrijf zal uitvallen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door bprosman »

MAAR het is niet gek dat je een aanbetaling moet doen? Geen enkele alarmbelletjes?
DAAR zijn ze dan weer soepel in, ik wilde geen aanbetaling doen (doe ik nooit), was geen probleem, werd er zo afgehaald.
Er zijn geen kosten gemoeid met deze afspraken?
Als bedrijven geld willen hebben voor een offerte/tekening (wat ik best kan begrijpen, je zit daar 2..3 uur) dan zouden ze dat zo op kunnen lossen door er geld voor te vragen die op het aankoopbedrag in mindering gebracht wordt.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

bprosman schreef:
MAAR het is niet gek dat je een aanbetaling moet doen? Geen enkele alarmbelletjes?
DAAR zijn ze dan weer soepel in, ik wilde geen aanbetaling doen (doe ik nooit), was geen probleem, werd er zo afgehaald.
In uw geval was u zich er bewust van dat het om een koop ging; dat dan gesproken/onderhandeld wordt over een aanbetaling is niet gek.

Maar als je tekent voor een korting (en volgens klant voor niks anders) is een aanbetaling op zijn minst vreemd.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

Student90 schreef:vreemd.....
De kreet "actiereservering" vind ik al vreemd, en geloof me, die is niet door de consument verzonnen.
Is gewoon onderdeel van het rookgordijn van valse beloftes en toezeggingen, om de klant onder valse voorwendselen een handtekening te ontfutselen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het beste is natuurlijk om geen geld meer te brengen naar deze oplichters. Elke klant die nu nog koopt bij dit bedrijf is medeplichtig aan het in stand houden van deze louche praktijken. Heb de uitzending van Jinek gezien. Je gaat toch over je nek van die lui. Schijnheiligheid en huichelachtigheid ten top.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:
Student90 schreef:vreemd.....
De kreet "actiereservering" vind ik al vreemd, en geloof me, die is niet door de consument verzonnen.
Is gewoon onderdeel van het rookgordijn van valse beloftes en toezeggingen, om de klant onder valse voorwendselen een handtekening te ontfutselen.
Dat is mijn punt, maar als dan geen alarmbellen afgaan, zou dat toch op zijn minst moeten gebeuren bij alle andere dingen die "terloops" ter sprake worden gebracht, of verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?

Datkantochniet
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jan 2017 14:41

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Datkantochniet »

Bob Schurkjens schreef:Het beste is natuurlijk om geen geld meer te brengen naar deze oplichters. Elke klant die nu nog koopt bij dit bedrijf is medeplichtig aan het in stand houden van deze louche praktijken.
Precies! Veel mensen zijn het normaal gaan vinden dat een keukenzaak bruto adviesprijzen hanteert om vervolgens "kortingen" te geven en zo op een normale nettoprijs uit te komen. Van veel mensen hoor ik de reactie "dat is nou eenmaal het spel bij het kopen van een keuken". Wat nou spel? Een uitgave doen van 10.000 euro of meer vind ik geen spel, dat is een serieuze zaak.

Er zijn ook goede keukenwinkels waar je wel normaal behandeld wordt en gewoon een normale prijs te horen krijgt (Bemmel & Kroon, Keukenwarenhuis). Onderhandelen heeft daar meestal niet heel veel zin, omdat de prijs al direct goed is. Kijk maar eens naar de vele positieve reviews op qasa.nl. Helaas wordt 80% van de markt beheerst door Mandemakers & Co en daarom denken de meeste mensen dat dit normaal is.
Student90 schreef:of verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
Ik ben bang van wel. De gemiddelde consument heeft vertrouwen in de deskundigheid van de verkoper. Omdat de meeste verkopers hun klanten niet oplichten en voorliegen. Maar die werken dan meestal niet bij de Mandemakers Groep.

16again
Berichten: 16141
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door 16again »

Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:
Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.
In dat geval lijkt mij dat het aanbieden van lessen 'consumentenrecht + contractenrecht' op de middelbare school geen overbodige luxe is.

Als ik het voorbeeld van Yvon600 lees, zie ik namelijk maar een reden voor eventueel vernietigen van de overeenkomst en dat is het ontbreken van de leveringstermijn/eenzijdig vastgeleggen van de leveringstermijn. Dit is m.i. een kernbeding en als daar geen overeenstemming tussen bereikt wordt tussen Yvon600 en het bedrijf is m.i. geen geldig overeenkomst tot stand gekomen.

Door de vervolgafspraken kan ik de "actiereservering" niet (meer) zien als agressieve verkoopmethode.

yvon600
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:11

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door yvon600 »

Afgelopen zaterdag met de briefpapier afleverdatum naar de winkel gegaan en gezegd dat we het er nooit over hebben gehad dat de keuken in week 45/2017 geleverd zou worden. Volgens de verkoper was dit een standaardbrief die iedereen krijgt, maar zoals afgesproken hebben we 2 jaar de tijd, zelfs als het dan niet uitkomt dan is kosteloos een termijn van 32 weken af te spreken. Ook aangekaart dat er producten (Whirpool) snel op de koopovereenkomst zijngeschreven zonder dat wij überhaupt de apparaten hebben gezien, dit omdat we het bedrag van€13.000,00 te veel vonden. Na veel wikken en wegen heb ik de serienummers gekregen vande Bauknecht apparaten die we eerste instantie uitgezocht hadden. Wat mij opviel is na googlen op kieskeurig.nl dat de prijzen bijna de helft goedkoper zijn dan bij Keukenconcurrent.....daar gaat de 50% korting. Na bestudering van de koopovereenkomst en de maten van de kasten zijn we er achter gekomen dat de keuken totaal niet past, ook dit aangekaart. Heb gevraagd om een technische tekening en die zou ik via de mail ontvangen. Ben de winkel uitgelopen nadat de verkoper wel 10 x gezegd heeft dat het allemaal goed komt en dat wij een keuken krijgen die helemaal naar onze wens is. Afgelopen dinsdag de tekening via de mail ontvangen, weer niet naar onze wens ingevuld. Ben het even spuugzat, wacht nu maar tot 7 maart om wederom mijn frustraties te uiten. Volgende week zaterdag hebben we een afspraak bij Bruijnzeelkeukens, is kijken hoe ze daar om gaan klanten. Weet nu een ding, ik teken nergens meer voor ook al zijn ze 3 uur bezig.

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

yvon600 schreef:Afgelopen zaterdag met de briefpapier afleverdatum naar de winkel gegaan en gezegd dat we het er nooit over hebben gehad dat de keuken in week 45/2017 geleverd zou worden. Volgens de verkoper was dit een standaardbrief die iedereen krijgt, maar zoals afgesproken hebben we 2 jaar de tijd, zelfs als het dan niet uitkomt dan is kosteloos een termijn van 32 weken af te spreken. Ook aangekaart dat er producten (Whirpool) snel op de koopovereenkomst zijngeschreven zonder dat wij überhaupt de apparaten hebben gezien, dit omdat we het bedrag van€13.000,00 te veel vonden. Na veel wikken en wegen heb ik de serienummers gekregen vande Bauknecht apparaten die we eerste instantie uitgezocht hadden. Wat mij opviel is na googlen op kieskeurig.nl dat de prijzen bijna de helft goedkoper zijn dan bij Keukenconcurrent.....daar gaat de 50% korting. Na bestudering van de koopovereenkomst en de maten van de kasten zijn we er achter gekomen dat de keuken totaal niet past, ook dit aangekaart. Heb gevraagd om een technische tekening en die zou ik via de mail ontvangen. Ben de winkel uitgelopen nadat de verkoper wel 10 x gezegd heeft dat het allemaal goed komt en dat wij een keuken krijgen die helemaal naar onze wens is. Afgelopen dinsdag de tekening via de mail ontvangen, weer niet naar onze wens ingevuld. Ben het even spuugzat, wacht nu maar tot 7 maart om wederom mijn frustraties te uiten. Volgende week zaterdag hebben we een afspraak bij Bruijnzeelkeukens, is kijken hoe ze daar om gaan klanten. Weet nu een ding, ik teken nergens meer voor ook al zijn ze 3 uur bezig.
Opvallend, naast een keuken bij de Keukenconcurent, nu ook nog een keuken via Bruijnzeel kopen ?
Wat is de reden om nu naar Bruijnzeel te gaan, als je al elders een keuken "moet" kopen ?

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:
Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.
Maar zijn consumenten werkelijk zo dom dat ze alleen maar op het woordje korting triggeren en niet kijken wat iets kost. Het maakt toch helemaal niet uit wat de brutoprijzen zijn en hoeveel korting je krijgt. Het bedrag onder aan de streep is het enige wat belangrijk is. En als je dat een goed bedrag vond en daar je handtekening onder zet verder niet meer zeuren.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Student90 »

yvon600 schreef:Afgelopen zaterdag met de briefpapier afleverdatum naar de winkel gegaan en gezegd dat we het er nooit over hebben gehad dat de keuken in week 45/2017 geleverd zou worden. Volgens de verkoper was dit een standaardbrief die iedereen krijgt, maar zoals afgesproken hebben we 2 jaar de tijd, zelfs als het dan niet uitkomt dan is kosteloos een termijn van 32 weken af te spreken. Ook aangekaart dat er producten (Whirpool) snel op de koopovereenkomst zijngeschreven zonder dat wij überhaupt de apparaten hebben gezien, dit omdat we het bedrag van€13.000,00 te veel vonden. Na veel wikken en wegen heb ik de serienummers gekregen vande Bauknecht apparaten die we eerste instantie uitgezocht hadden. Wat mij opviel is na googlen op kieskeurig.nl dat de prijzen bijna de helft goedkoper zijn dan bij Keukenconcurrent.....daar gaat de 50% korting. Na bestudering van de koopovereenkomst en de maten van de kasten zijn we er achter gekomen dat de keuken totaal niet past, ook dit aangekaart. Heb gevraagd om een technische tekening en die zou ik via de mail ontvangen. Ben de winkel uitgelopen nadat de verkoper wel 10 x gezegd heeft dat het allemaal goed komt en dat wij een keuken krijgen die helemaal naar onze wens is. Afgelopen dinsdag de tekening via de mail ontvangen, weer niet naar onze wens ingevuld. Ben het even spuugzat, wacht nu maar tot 7 maart om wederom mijn frustraties te uiten. Volgende week zaterdag hebben we een afspraak bij Bruijnzeelkeukens, is kijken hoe ze daar om gaan klanten. Weet nu een ding, ik teken nergens meer voor ook al zijn ze 3 uur bezig.
Beste Yvon600, heb je wel door dat je al een overeenkomst bent aangegaan (waar je in beginsel aan vast zit)? Blijkbaar hebben jullie een termijn afgesproken van 24 maanden, dus dat kernbeding is ook geen punt (meer). En de termijn kan als ik het goed begrijp kosteloos verlengd worden met 32 weken?

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door Quark »

GJvdZ schreef:
16again schreef:
Student90 schreef:....verwacht ik nu te veel van de gemiddelde consument?
je kunt je ook afvragen waar het DMG succes aan valt toe te schrijven. Agressieve verkoopmethode en gebrek aan prijstransparantie (goochelen met nep kortingen, zeg je te snel ja, dan betaal je veels te veel) zijn m.i. daarin belangrijke factoren. Gezien dat "succes" zou je je verwachting kunnen aanpassen.
Maar zijn consumenten werkelijk zo dom dat ze alleen maar op het woordje korting triggeren en niet kijken wat iets kost. Het maakt toch helemaal niet uit wat de brutoprijzen zijn en hoeveel korting je krijgt. Het bedrag onder aan de streep is het enige wat belangrijk is. En als je dat een goed bedrag vond en daar je handtekening onder zet verder niet meer zeuren.
Ja zodra mensen denken dat ze een financieel voordeel kunnen behalen, verschijnen er euro tekens in vele ogen en wordt het verstand uitgeschakeld.
Daar wordt door zowel de handel en in meerdere mate door oplichters handig op in gespeeld.

BL2
Berichten: 4861
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door BL2 »

Beste Yvon600, heb je wel door dat je al een overeenkomst bent aangegaan (waar je in beginsel aan vast zit)?
Inderdaad, volgens mij snapt ze dat niet, straks heeft ze een overeenkomst met vele keukenboeren.......
(zie het volgende topic al geopend worden.... )

yvon600
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2015 18:11

Re: Verhalen van (ex-)Brugman-medewerkers gezocht

Ongelezen bericht door yvon600 »

Hebben al getekend bij Keukenconcurrent dus weten echt wel dat we daar aan vast zitten, zo lomp zijn we nu ook weer niet. Maar kijken bij een concurrent kan nooit geen kwaad....vergelijken noemen ze dat. En nee, er wordt echt geen handtekening meer gezet bij niemand meer. We moeten er zo goed als kwaad uit zien te komen met de Keukenconcurrent, aan hun om met goede maten en indeling van de keuken te komenzoals wij het willen hebben tegeneen budget die naar onze portemonnee is. En we gaan er 7 maart naar toe met opgeheven hoofd. Geen valse beloftes meer en de levertijd 45/2017 moet sowieso aangepast worden anders hebben ze een groot probleem. Wie kan dit bevestigen dat we goed bezig zijn?? Of toch niet??

Gesloten