Is Online.nl "Nieuw begin" een sterfhuis?
Geplaatst: 27 jan 2017 21:16
Menigeen kreeg herfst 2016 van Online.nl bericht over "Een Nieuw Begin".
In mijn geval had ik al een paar jaar ADSL2 internet van 10Mbit/s. Dat werd ook ongeveer gehaald. Prima. De upload was altijd ca 0,8Mbit/s.
Mijn aboprijs werd ineens ruim 15% verhoogd. Voor wat eigenlijk? Men kon geen harde snelheidsspecificatie geven. Het zou dus 10Mbit/s kunnen blijven.
Daarop heb ik vreselijk veel moeite gedaan om bij een andere provider (Tele2) terecht te komen. Ik kreeg een aantal keren een contract met steeds net iets anders ('meer'/uitgebreider, en dus duurder) dan ik had aangegeven in mijn bestelling. Na 4 of 5 pogingen plus moeizame annuleringen heb ik het opgegeven.
Na 2 maanden storing (soms geen/slecht internet) leek het begin dec2016 beter te worden. Knarsetandend heb ik toen de prijsverhoging dus maar geaccepteerd. Iets 'beters' kon ik op dat moment niet krijgen - in het land der blinden is dan Een-oog koning...
Officieel zou voortaan de laagst aangeboden snelheid bij Online.nl 30Mb/s zijn.
Die heb ik in ieder geval niet gekregen. Mijn Modem staat op lijnsnelheid van ~21Mbit/s.
Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ontdek ik dat op mijn adres ADSL2+ tot maximaal 18Mbit/s leverbaar is.
Waarschijnlijk is me wel iets extra's toebedeeld, want de buurt heeft maar 11 Mbit/s, waarschijnlijk omdat ze geen ADSL2+ gebruiken. De meesten zitten hier bij Ziggo.
Na 2 maanden storing (soms geen/slecht internet) leek het begin dec2016 beter te worden.
De internetverbinding is een dikke maand goed geweest (ca 18Mbit/s download en 0,8Mbit/s upload)
Maar sinds een week is het nu (eind jan '17 dus) weer helemaal mis. Download ergens tussen 1 en 6 Mbit/s, upload nagenoeg 0. Je kan er met geduld nog een klein beetje mee.
Ik heb dit een paar dagen aangezien. Toen ik echter wou bellen bleek de klantenservice ineens geen telefoon meer te hebben.
Ik heb een klachtenformulier ingevuld, maar kreeg daar geen email melding van (zoals voorheen). Òf de lijn is zo slecht dat er geen bericht meer verzonden wordt, of men heeft ook daar simpelweg de stekker er uit getrokken bij klantenservice.
Bij Klacht.nl komt online.nl niet voor. En dat is waarschijnlijk eerder omdat ze geen contributie betalen, niet omdat er geen klachten over hen zijn.
Alsof de duvel dr mee speelt staat bij de consumentenbond: Klachtenkompas is tijdelijk offline!
Online.nl 'kan dus geen storingen doorkrijgen'. En doet dus alsof die er ook niet zijn. Men zwijgt bij online.nl als het graf...
Men heeft eerder wel geprobeerd mij over te halen tot een officieel nieuw abo van 30Mbit/s, maar je denkt toch niet dat ik dat uit een dood paard kan trekken? Er gaan geruchten dat 'Nieuw begin' in feite draait op oude, afgeschreven apparatuur...
Ik zit een beetje klem, omdat er maar een paar internet-only aanbieders meer zijn. Tele2 faalde en Vodafone 'zit in de overgang'. (Wellicht zitten beiden even moeilijk als online.nl?)
De rest wil slechts internet voor de prijs van alles-in-een leveren.
In mijn geval had ik al een paar jaar ADSL2 internet van 10Mbit/s. Dat werd ook ongeveer gehaald. Prima. De upload was altijd ca 0,8Mbit/s.
Mijn aboprijs werd ineens ruim 15% verhoogd. Voor wat eigenlijk? Men kon geen harde snelheidsspecificatie geven. Het zou dus 10Mbit/s kunnen blijven.
Daarop heb ik vreselijk veel moeite gedaan om bij een andere provider (Tele2) terecht te komen. Ik kreeg een aantal keren een contract met steeds net iets anders ('meer'/uitgebreider, en dus duurder) dan ik had aangegeven in mijn bestelling. Na 4 of 5 pogingen plus moeizame annuleringen heb ik het opgegeven.
Na 2 maanden storing (soms geen/slecht internet) leek het begin dec2016 beter te worden. Knarsetandend heb ik toen de prijsverhoging dus maar geaccepteerd. Iets 'beters' kon ik op dat moment niet krijgen - in het land der blinden is dan Een-oog koning...
Officieel zou voortaan de laagst aangeboden snelheid bij Online.nl 30Mb/s zijn.
Die heb ik in ieder geval niet gekregen. Mijn Modem staat op lijnsnelheid van ~21Mbit/s.
Via https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ ontdek ik dat op mijn adres ADSL2+ tot maximaal 18Mbit/s leverbaar is.
Waarschijnlijk is me wel iets extra's toebedeeld, want de buurt heeft maar 11 Mbit/s, waarschijnlijk omdat ze geen ADSL2+ gebruiken. De meesten zitten hier bij Ziggo.
Na 2 maanden storing (soms geen/slecht internet) leek het begin dec2016 beter te worden.
De internetverbinding is een dikke maand goed geweest (ca 18Mbit/s download en 0,8Mbit/s upload)
Maar sinds een week is het nu (eind jan '17 dus) weer helemaal mis. Download ergens tussen 1 en 6 Mbit/s, upload nagenoeg 0. Je kan er met geduld nog een klein beetje mee.
Ik heb dit een paar dagen aangezien. Toen ik echter wou bellen bleek de klantenservice ineens geen telefoon meer te hebben.
Ik heb een klachtenformulier ingevuld, maar kreeg daar geen email melding van (zoals voorheen). Òf de lijn is zo slecht dat er geen bericht meer verzonden wordt, of men heeft ook daar simpelweg de stekker er uit getrokken bij klantenservice.
Bij Klacht.nl komt online.nl niet voor. En dat is waarschijnlijk eerder omdat ze geen contributie betalen, niet omdat er geen klachten over hen zijn.
Alsof de duvel dr mee speelt staat bij de consumentenbond: Klachtenkompas is tijdelijk offline!
Online.nl 'kan dus geen storingen doorkrijgen'. En doet dus alsof die er ook niet zijn. Men zwijgt bij online.nl als het graf...
Men heeft eerder wel geprobeerd mij over te halen tot een officieel nieuw abo van 30Mbit/s, maar je denkt toch niet dat ik dat uit een dood paard kan trekken? Er gaan geruchten dat 'Nieuw begin' in feite draait op oude, afgeschreven apparatuur...
Ik zit een beetje klem, omdat er maar een paar internet-only aanbieders meer zijn. Tele2 faalde en Vodafone 'zit in de overgang'. (Wellicht zitten beiden even moeilijk als online.nl?)
De rest wil slechts internet voor de prijs van alles-in-een leveren.