Lang wachten op te veel betaalde premie
Geplaatst: 28 jan 2017 16:15
Afgelopen december ben ik overgestapt naar een andere verzekeraar, omdat deze gewoonweg goedkoper was. Dit was net nadat allsecur had afgeschreven. Alles goed en wel en het overstappen ging vlekkeloos. Wel viel het me op dat het overige premiegeld niet teruggestort werd.
Dus heb ik maar eens gebeld.
Hier werd mij gemeld dat het wettelijk bepaald is dat zij pas na 2 maanden (56 dagen) mogen terugstorten.
Toevallig werkt mijn man in deze branche dus weet ik dat dit niet waar is en zij ook gewoon binnen 5 werkdagen de teveel betaalde premie retourneren.
Zij verzinnen dus zelf een wet waarin het wordt gerechtvaardigd om geld achter te houden terwijl het gewoon een verkapte smoes is om rente te trekken.
Het is namelijk zo dat de consument 56 dagen het recht heeft om te storneren en is het niet het wettelijke recht van de verzekeraar om het geld zolang achter te houden.
Zo wordt de wet omgedraaid in hun eigen voordeel.
Ook wanneer men een jaarpremie betaalt is dit zo. Als een jaarpremie in januari voldaan is, is het storneringsrecht in maart verstreken. Zeg je dan de verzekering op in september, wacht je alsnog 2 maanden op de rest van je geld.
Nadat ik allsecur met deze onwaarheden heb geconfronteerd, wordt erop gereageerd dat ik mijn naw gegevens maar moet achterlaten zodat ze dit in hun trainingen kunnen gebruiken.
Inhoudelijk geen nuttige reactie gekregen.
Ook staat er niks over in de voorwaarden overigens, die heb ik er ook helemaal op nagespit.
Het gaat me niet om het geld, maar is het een principe kwestie. Aangezien ik ook elke maand braaf op tijd heb betaald.
Ik heb inmiddels de boel maar gestorneerd en zie wel een herinnering tegemoet komen.
Dus heb ik maar eens gebeld.
Hier werd mij gemeld dat het wettelijk bepaald is dat zij pas na 2 maanden (56 dagen) mogen terugstorten.
Toevallig werkt mijn man in deze branche dus weet ik dat dit niet waar is en zij ook gewoon binnen 5 werkdagen de teveel betaalde premie retourneren.
Zij verzinnen dus zelf een wet waarin het wordt gerechtvaardigd om geld achter te houden terwijl het gewoon een verkapte smoes is om rente te trekken.
Het is namelijk zo dat de consument 56 dagen het recht heeft om te storneren en is het niet het wettelijke recht van de verzekeraar om het geld zolang achter te houden.
Zo wordt de wet omgedraaid in hun eigen voordeel.
Ook wanneer men een jaarpremie betaalt is dit zo. Als een jaarpremie in januari voldaan is, is het storneringsrecht in maart verstreken. Zeg je dan de verzekering op in september, wacht je alsnog 2 maanden op de rest van je geld.
Nadat ik allsecur met deze onwaarheden heb geconfronteerd, wordt erop gereageerd dat ik mijn naw gegevens maar moet achterlaten zodat ze dit in hun trainingen kunnen gebruiken.
Inhoudelijk geen nuttige reactie gekregen.
Ook staat er niks over in de voorwaarden overigens, die heb ik er ook helemaal op nagespit.
Het gaat me niet om het geld, maar is het een principe kwestie. Aangezien ik ook elke maand braaf op tijd heb betaald.
Ik heb inmiddels de boel maar gestorneerd en zie wel een herinnering tegemoet komen.