NUON en zijn PV installaties
Geplaatst: 07 mei 2004 09:53
Ik heb een PV installatie op mijn dak bestaande uit 30 panelen
De installatie werkt vanaf de oplevering (2000) niet goed en er zijn al diverse onderdelen vervangen in 3 reparatie sessies. Nu vindt NUON het schijnbaar genoeg want ik krijgt te horen dat ik nu zelf verantwoordelijk ben voor de reparaties. Dit is ook geen probleem voor mij als ik een PV instalatie heb die gewoon goed werkt en die zo af en toe kuren vertoont. Maar dit is een structureel probleem van technische aard waarvan het eind niet in zicht is. Het probleem zijn de inverters(gefabriceert door NKF) deze gaan aan de lopende band kapot NKF zegt dat er niets aan de hand is (dat wordt gezegd zonder dat ze zelf komen kijken en meten) NUON vindt het schijnbaar te kostbaar worden voor hun en laten mij dus maar gemakshalve in de kou staan. Ik weet zeker dat met het SOLARIS project van Greenpeace en wat uitgevoerd is door NUON in mijn regio veel aan de hand is. Ik kan zelf meten en zien dat de installatie kapot is Maar een hoop mensen hebben de zelfde panelen en daarmee ook de zelfde inverters en die hebben geen meetinstallatie, deze weten dus absoluut niet dat de installatie voor een gedeelte of helemaal niet werkt. Ik zou graag zien dat RADAR hier eens aandacht aan besteed. Ik kan precies vertellen wat er gebeurt is met mijn installatie en wat de problemen zijn en hoe NUON zich opsteld tegen de klant met problemen. Het lijkt mij sterk dat NUON de klanten benaderd en vraagt of er problemen zijn met hun PV installatie die zo rond 2000 geplaatst is. NUON ziet de bij al hangen want zij weten dan dat dit wel eens een hoop geld kan gaan kosten (dus slecht voor de winst die net zo lekker aan het stijgen is)
Met vriendelijke groeten
J.H. Kaauw
De installatie werkt vanaf de oplevering (2000) niet goed en er zijn al diverse onderdelen vervangen in 3 reparatie sessies. Nu vindt NUON het schijnbaar genoeg want ik krijgt te horen dat ik nu zelf verantwoordelijk ben voor de reparaties. Dit is ook geen probleem voor mij als ik een PV instalatie heb die gewoon goed werkt en die zo af en toe kuren vertoont. Maar dit is een structureel probleem van technische aard waarvan het eind niet in zicht is. Het probleem zijn de inverters(gefabriceert door NKF) deze gaan aan de lopende band kapot NKF zegt dat er niets aan de hand is (dat wordt gezegd zonder dat ze zelf komen kijken en meten) NUON vindt het schijnbaar te kostbaar worden voor hun en laten mij dus maar gemakshalve in de kou staan. Ik weet zeker dat met het SOLARIS project van Greenpeace en wat uitgevoerd is door NUON in mijn regio veel aan de hand is. Ik kan zelf meten en zien dat de installatie kapot is Maar een hoop mensen hebben de zelfde panelen en daarmee ook de zelfde inverters en die hebben geen meetinstallatie, deze weten dus absoluut niet dat de installatie voor een gedeelte of helemaal niet werkt. Ik zou graag zien dat RADAR hier eens aandacht aan besteed. Ik kan precies vertellen wat er gebeurt is met mijn installatie en wat de problemen zijn en hoe NUON zich opsteld tegen de klant met problemen. Het lijkt mij sterk dat NUON de klanten benaderd en vraagt of er problemen zijn met hun PV installatie die zo rond 2000 geplaatst is. NUON ziet de bij al hangen want zij weten dan dat dit wel eens een hoop geld kan gaan kosten (dus slecht voor de winst die net zo lekker aan het stijgen is)
Met vriendelijke groeten
J.H. Kaauw