LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gedoe met onderhoudscontract CV ketel bij verhuizen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Lis84

Gedoe met onderhoudscontract CV ketel bij verhuizen

Ongelezen bericht door Lis84 »

Per 1 maart verhuizen wij. We hebben vanaf dit najaar een onderhoudsabonnement bij Feenstra voor de CV ketel van onze huidige huurwoning.
Onze nieuwe huurwoning huren we via een organisatie. Deze organisatie heeft een collectief onderhoudscontract bij een andere organisatie.
Ik belde op naar Feensta om onze verhuizing door te geven.
Daar hoorde ik dat we het onderhoudscontract uberhaupt niet mogen meenemen naar de nieuwe woning.
Ook mogen we hem niet overdragen aan de volgende bewoners.
Maar ook mogen we hem nog niet opzeggen omdat we nog vastzitten aan het jaarcontract.
De enige optie is afkopen en dan extra 35 euro administratiekosten betalen. Of hem door laten lopen en dus blijven betalen voor jan *** tot dit najaar.

Ik vind dit echt belachelijk!! Zo jagen ze mensen op kosten. Wij betalen straks dus voor een onderhoudscontract waarvan we niet eens gebruik maken.
Hebben andere mensen hier ervaring mee? En hoe hebben zij dit opgelost?
Het gaat me niet eens om het geld, maar om het principe. We hebben een jaarcontract afgesloten ja, voor de ketel in onze huidige huurwoning. Nu verhuizen we dus hebben we deze ketel niet meer.

Moneyman

Re: Gedoe met onderhoudscontract CV ketel bij verhuizen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Blijken deze voorwaarden ook uit je contract?

Lis84

Ongelezen bericht door Lis84 »

Onze huidige verhuurder had in het contract opgenomen dat huurder zelf een onderhoudscontract moet afsluiten. Zijn we toen al extra achteraan gegaan, omdat ik het ook gek vond. Verhuurders mogen dit bij huurders neerleggen

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je verhuis plannen hebt tijdig vragen hoe het zit en eventueel 1 jaar eerder stoppen.
Wel heb je het risico dan zelf maar ik vermoed dat vele deze nu zelf schoonmaken en niets betalen.

Dan zit de nieuwe huurder met een probleem van matige ketel en daarom ben ik tegen deze voorwaarden.
Verder is door verhuurder makkelijker omdat wie is er verantwoordelijk als het onderhoud niet goed was.

Jammer, maar dit komt nu eenmaal voor met langer lopende contracten.
Niets zeggen en volgende kreeg onderhoud en als je stopte hoeven zij pas iets te regelen.
De monteurs kijken niet naar naam bewoner, alleen of er een contract is en die nu opzeggen en jammer....

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Lis84 schreef:Onze huidige verhuurder had in het contract opgenomen dat huurder zelf een onderhoudscontract moet afsluiten. Zijn we toen al extra achteraan gegaan, omdat ik het ook gek vond. Verhuurders mogen dit bij huurders neerleggen
verhuurders mogen dit NIET bij huurders neerleggen, gelukkig kennen we wetgeving in dit land en daar moeten verhuurders zich ook aan houden, hoewel die soms denken dat dat niet hoeft.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... huurwoning
Aangezien u naar een andere verhuurder over gaat, zou ik dit geval bij de verhuurder neerleggen. Ik zie hier wel een gevalletje dwaling in. Hoewel ik geen jurist ben, weet ik niet of het haalbaar is, aangezien het hier gaat over 3 partijen, waarbij in dezen Feenstra niet degene is die de dwaling heeft veroorzaakt, maar bij het ontbinden wel degene is die de schade zal ondervinden, en de verhuurder die de feitelijke dwaling veroorzaakte, daar dan vervolgens buiten staat zonder verdere gevolgen.

Ik zou de kosten voor ontbinden van de overeenkomst bij de verhuurder neerleggen, met bovenstaand artikel er bij, en aangeven dat door de informatie van hem, jij onterecht deze overeenkomst hebt afgesloten.

Gesloten