Garantie? Bij Mediamarkt niet + reparatiekosten verschil
Geplaatst: 05 feb 2017 11:57
In november 2015 heb ik een Alcatel telefoon gekocht van +- 200 euro bij Mediamarkt. In november 2016 kreeg ik klachten (scherm bleef ineens hangen in de opstartmodus). Ik ben naar Mediamarkt gegaan, want ik zat nog ruim binnen de garantietijd. Daar werd ik netjes geholpen en mijn toestel werd naar de reparatuur gebracht.
Een paar dagen later krijg ik een prijsopgave binnen: 72 euro. De on/off schakelaar was stuk en de volumeknop moest vervangen worden. Ik vond dit raar, want ik zat ruim in mijn garantietijd en de reparatie vond ik te duur gezien de telefoon ongeveer 200 euro heeft gekost.
Uiteindelijk zijn er een hoop mailtjes heen en weer gegaan, want ik wilde precies weten hoe de 72 euro was opgebouwd. Uiteraard heb ik daar geen antwoord op gekregen. Ik ben naar Mediamarkt gegaan en heb het daar gevraagd. Daar krijg ik een antwoord zoiets als: "Mediamarkt doet niet aan onderdelen repareren. Wij repareren gelijk alles. Dus als bijvoorbeeld je scherm stuk is en je wil alleen een knop laten maken, dan kan dat niet. Overigens doen wij ook altijd aan software updates etc". Deze service vind ik persoonlijk al heel raar, want je bent dus de Sjaak als je meer kuren hebt die je in eerste instantie niet wilde laten maken.
Na veel mailtjes heen en weer over hoe ik vond dat ik recht had op mijn garantie (artikel van Radar erbij gepakt met voorbeeld over fabrieksgarantie) ben ik niet akkoord gegaan met de 72 euro. Mediamarkt wilde mij niet helpen en gaven vooral de schuld aan de reparateur.
Ik ben met mijn telefoon langs verschillende reparateurs in de stad geweest en die zeiden allemaal niet de onderdelen te hebben om de telefoon te maken. Het blijkt dat het voor Alcatel moeilijk is voor hen om onderdelen van te kopen. Dus uiteindelijk toch maar weer naar de Mediamarkt gegaan.
Inmiddels heb ik hier ook een prijsopgave voor ontvangen: 60,50 euro. De on/off schakelaar moet vervangen worden en het rugdeksel(??) moet vervangen worden.
Wat een stel oplichters bij de Mediamarkt. Ten eerste negeren ze de garantie compleet en geven jou de schuld van dingen stuk maken die je niet hebt stuk gemaakt. Ten tweede sturen ze een prijsopgave zonder uitleg (opbouw van kosten). Ten derde is er hoe dan ook niet mogelijk om onderdelen te laten repareren; je moet maar ALLES laten maken en uit je eigen portomonnee betalen. Ten vierde zijn prijsopgaves sowieso niet eerlijk opgebouwd, want als je de telefoon op moment A stuurt moet je 72 euro betalen en als je het op moment B stuurt 60,50 euro zonder reden.
Nooit meer Mediamarkt voor mij.
Een paar dagen later krijg ik een prijsopgave binnen: 72 euro. De on/off schakelaar was stuk en de volumeknop moest vervangen worden. Ik vond dit raar, want ik zat ruim in mijn garantietijd en de reparatie vond ik te duur gezien de telefoon ongeveer 200 euro heeft gekost.
Uiteindelijk zijn er een hoop mailtjes heen en weer gegaan, want ik wilde precies weten hoe de 72 euro was opgebouwd. Uiteraard heb ik daar geen antwoord op gekregen. Ik ben naar Mediamarkt gegaan en heb het daar gevraagd. Daar krijg ik een antwoord zoiets als: "Mediamarkt doet niet aan onderdelen repareren. Wij repareren gelijk alles. Dus als bijvoorbeeld je scherm stuk is en je wil alleen een knop laten maken, dan kan dat niet. Overigens doen wij ook altijd aan software updates etc". Deze service vind ik persoonlijk al heel raar, want je bent dus de Sjaak als je meer kuren hebt die je in eerste instantie niet wilde laten maken.
Na veel mailtjes heen en weer over hoe ik vond dat ik recht had op mijn garantie (artikel van Radar erbij gepakt met voorbeeld over fabrieksgarantie) ben ik niet akkoord gegaan met de 72 euro. Mediamarkt wilde mij niet helpen en gaven vooral de schuld aan de reparateur.
Ik ben met mijn telefoon langs verschillende reparateurs in de stad geweest en die zeiden allemaal niet de onderdelen te hebben om de telefoon te maken. Het blijkt dat het voor Alcatel moeilijk is voor hen om onderdelen van te kopen. Dus uiteindelijk toch maar weer naar de Mediamarkt gegaan.
Inmiddels heb ik hier ook een prijsopgave voor ontvangen: 60,50 euro. De on/off schakelaar moet vervangen worden en het rugdeksel(??) moet vervangen worden.
Wat een stel oplichters bij de Mediamarkt. Ten eerste negeren ze de garantie compleet en geven jou de schuld van dingen stuk maken die je niet hebt stuk gemaakt. Ten tweede sturen ze een prijsopgave zonder uitleg (opbouw van kosten). Ten derde is er hoe dan ook niet mogelijk om onderdelen te laten repareren; je moet maar ALLES laten maken en uit je eigen portomonnee betalen. Ten vierde zijn prijsopgaves sowieso niet eerlijk opgebouwd, want als je de telefoon op moment A stuurt moet je 72 euro betalen en als je het op moment B stuurt 60,50 euro zonder reden.
Nooit meer Mediamarkt voor mij.