probleem met rekeningen van UPC
Geplaatst: 08 mei 2004 02:07
Mijn moeder die in Alkmaar woont krijgt sinds de kabelmaatschappij overgegaan is begin 2004 naar UPC, rekeningen van hun op de naam van mijn vader haar EX-MAN.
De eerste 2 rekeningen heb ik ongeopend naar mijn vader gebracht in de veronderstelling dat het reclame zou zijn. En omdat de brief aan hem gericht was heeft mijn moeder deze niet geopend.
Echter mijn vader heeft doorgegeven dat het de rekening van het kabel tv abonnement betrof voor haar. dus de 3e rekening kwam deze heeft ze terug gestuurd en op de envelop geschreven dat de ten naam stelling onjuist is en of ze dit kunnen corrigeren. geen probleem dacht ze.
Volgende brief komt van UPC weer ten name van mijn vader. Dus dit keer belt mijn moeder de helpdesk, ze werd "redelijk" snel te woord gestaan. Mijn moeder heeft het probleem uitgelegd en de vraag gesteld of de ten naamstelling veranderd kon worden, zodat ze dan een correcte rekening zou kunnen krijgen.
Volgens de helpdesk medewerker was dit niet telefonisch mogelijk en moest zij een brief schrijven om dit te veranderen. Zo gezegd zo gedaan mijn moeder heeft een brief naar UCP gestuurd met daarin de juiste gegevens.
De helpdesk medewerker vertelde ook dat UPC alle adres gegevens van de vorige maatschappij heeft gehad die vroeger de kabel rekening incasseerde, echter twijfelt mijn moeder hier sterk aan omdat zij de energie rekening waar dit voorheen een onderdeel van was wel op de juiste naam (haar naam) ontvangt.
Echter de volgende brieven en rekeningen komen weer allemaal op naam van mijn vader deze heeft mijn moeder allemaal retour afzender gedaan met steeds de juiste gegevens.
Echter nu kwam laatst dus een brief van Penninck & Landtheer Bv een incasso bureau, Deze heeft mijn moeder een brief aan gestuurd met daarin het hele verhaal nog een keer uitgelegd, en ook daarin de vraag of hun de juiste gegevens aan UPC kunnen doorgeven. Hierop isj nooit enig antwoord op gekomen.
De aanmaningen op een verkeerde naam bleven komen en mijn moeder heeft deze allemaal teruggestuurd. In de hoop dat de tekst die zij er toch vaak heeft opgeschreven door een medewerker gelezen zou worden en het probleem gecorrigeerd zou worden.
Nu kwam er laatst een brief van een ander incasso bureau IJ. Deze heeft mijn moeder weer direct terug gestuurd zonder te openen. Met daarop weer geadresseerde niet bekend op dit adres.
Mijn moeder is erg tevreden over het kabel product van UPC en vooral de zenders die ze nu ontvangt, maar door deze "traumatische ervaring" en mede door uw uitzending overweegt ze nu satelliet te nemen in plaats van kabel.
Na het lezen van dit stukje tekst zult u zich misschien afvragen hoe lang geleden mijn ouders gescheiden zijn. Nou dat is alweer bijna 20 jaar geleden. En mijn moeder vind het heel erg om steeds weer met de naam van mijn vader geconfronteerd te worden.
Mijn moeder heeft geen idee meer wat nu nog gedaan kan worden om dit probleem op te lossen.
Ze wil graag de rekening betalen maar wel op haar naam!
Ze heeft wel de beslissing genomen dat mocht de kabel worden afgesloten dan neemt ze direct satelliet mede dankzij uw uitzending.
Onze vraag is wat kunnen wij hier verder aandoen?
Wat gebeurd er als er een deurwaarder langskomt opzoek naar een persoon die er al 18 jaar niet meer woont? En kan mijn moeder UPC de hierdoor ontstane kosten verhalen op UPC?
De eerste 2 rekeningen heb ik ongeopend naar mijn vader gebracht in de veronderstelling dat het reclame zou zijn. En omdat de brief aan hem gericht was heeft mijn moeder deze niet geopend.
Echter mijn vader heeft doorgegeven dat het de rekening van het kabel tv abonnement betrof voor haar. dus de 3e rekening kwam deze heeft ze terug gestuurd en op de envelop geschreven dat de ten naam stelling onjuist is en of ze dit kunnen corrigeren. geen probleem dacht ze.
Volgende brief komt van UPC weer ten name van mijn vader. Dus dit keer belt mijn moeder de helpdesk, ze werd "redelijk" snel te woord gestaan. Mijn moeder heeft het probleem uitgelegd en de vraag gesteld of de ten naamstelling veranderd kon worden, zodat ze dan een correcte rekening zou kunnen krijgen.
Volgens de helpdesk medewerker was dit niet telefonisch mogelijk en moest zij een brief schrijven om dit te veranderen. Zo gezegd zo gedaan mijn moeder heeft een brief naar UCP gestuurd met daarin de juiste gegevens.
De helpdesk medewerker vertelde ook dat UPC alle adres gegevens van de vorige maatschappij heeft gehad die vroeger de kabel rekening incasseerde, echter twijfelt mijn moeder hier sterk aan omdat zij de energie rekening waar dit voorheen een onderdeel van was wel op de juiste naam (haar naam) ontvangt.
Echter de volgende brieven en rekeningen komen weer allemaal op naam van mijn vader deze heeft mijn moeder allemaal retour afzender gedaan met steeds de juiste gegevens.
Echter nu kwam laatst dus een brief van Penninck & Landtheer Bv een incasso bureau, Deze heeft mijn moeder een brief aan gestuurd met daarin het hele verhaal nog een keer uitgelegd, en ook daarin de vraag of hun de juiste gegevens aan UPC kunnen doorgeven. Hierop isj nooit enig antwoord op gekomen.
De aanmaningen op een verkeerde naam bleven komen en mijn moeder heeft deze allemaal teruggestuurd. In de hoop dat de tekst die zij er toch vaak heeft opgeschreven door een medewerker gelezen zou worden en het probleem gecorrigeerd zou worden.
Nu kwam er laatst een brief van een ander incasso bureau IJ. Deze heeft mijn moeder weer direct terug gestuurd zonder te openen. Met daarop weer geadresseerde niet bekend op dit adres.
Mijn moeder is erg tevreden over het kabel product van UPC en vooral de zenders die ze nu ontvangt, maar door deze "traumatische ervaring" en mede door uw uitzending overweegt ze nu satelliet te nemen in plaats van kabel.
Na het lezen van dit stukje tekst zult u zich misschien afvragen hoe lang geleden mijn ouders gescheiden zijn. Nou dat is alweer bijna 20 jaar geleden. En mijn moeder vind het heel erg om steeds weer met de naam van mijn vader geconfronteerd te worden.
Mijn moeder heeft geen idee meer wat nu nog gedaan kan worden om dit probleem op te lossen.
Ze wil graag de rekening betalen maar wel op haar naam!
Ze heeft wel de beslissing genomen dat mocht de kabel worden afgesloten dan neemt ze direct satelliet mede dankzij uw uitzending.
Onze vraag is wat kunnen wij hier verder aandoen?
Wat gebeurd er als er een deurwaarder langskomt opzoek naar een persoon die er al 18 jaar niet meer woont? En kan mijn moeder UPC de hierdoor ontstane kosten verhalen op UPC?