| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veiligheidsgarantie Ziggo voorkomt oplichting niet
Veiligheidsgarantie Ziggo voorkomt oplichting niet
Hallo,
Mijn moeder heeft 3 jr geleden een probleem met Ziggo en had toen een telefoon rekening van 1000,00 xtra in de maand
Het schijnt dat ze met nummer 09001594 gebeld zou hebben, dit nummer leidt naar beltegoed.nl
Daar heeft zij nooit wat gekocht of naartoe gebeld, die diensten van hun heeft ze ook niet nodig want ze belt thuis en mobiel met een abonnement met onbeperkt bellen (uitgezonderd 0900 nummers)
Het bedrag heeft ze toen wel moeten betalen ondanks dat er via google en telefoon nummer 09001894 veel meer probleem gevallen zijn.
Ze is toen 4 euro per maand meer gaan betalen bij ziggo voor extra internet veiligheid want dan zou het niet meer gebeuren.
Nu 3 jr later en 700,- armer aan extra telefoon kosten weer naar nummer 09001894.
Bij ziggo hebben ze alles uitgezocht maar ze heeft toch zelf gebeld van haar huis adres en dat ze dat konden zien via haar ip adres.
Zij heeft dat niet gedaan en zei dat ze voor extra veiligheid betaalde en dat ziggo voor de internet en telefoon veiligheid verantwoordelijk is.
Nu zegt ziggo dat ze alleen voor internet veiligheid betaalde en niet voor de telefoon en die kon niet gehackt worden.
Maar als ze kunnen zien dat er van haar ip adres wordt gebeld is dat toch via een internet verbinding?
Mijn moeder loopt nu tegen een muur aan bij ziggo, heeft ook politie aangifte gedaan.
Maar nu is de vraag wat kan zij meer doen, is er een advocaat bezig die meer met deze zaken bezig is en kan ze er wat aan doen?
Ze leeft van een uitkering en dit zijn geen bedragen die zij kan missen.
Mvg. S. Halbach
Mijn moeder heeft 3 jr geleden een probleem met Ziggo en had toen een telefoon rekening van 1000,00 xtra in de maand
Het schijnt dat ze met nummer 09001594 gebeld zou hebben, dit nummer leidt naar beltegoed.nl
Daar heeft zij nooit wat gekocht of naartoe gebeld, die diensten van hun heeft ze ook niet nodig want ze belt thuis en mobiel met een abonnement met onbeperkt bellen (uitgezonderd 0900 nummers)
Het bedrag heeft ze toen wel moeten betalen ondanks dat er via google en telefoon nummer 09001894 veel meer probleem gevallen zijn.
Ze is toen 4 euro per maand meer gaan betalen bij ziggo voor extra internet veiligheid want dan zou het niet meer gebeuren.
Nu 3 jr later en 700,- armer aan extra telefoon kosten weer naar nummer 09001894.
Bij ziggo hebben ze alles uitgezocht maar ze heeft toch zelf gebeld van haar huis adres en dat ze dat konden zien via haar ip adres.
Zij heeft dat niet gedaan en zei dat ze voor extra veiligheid betaalde en dat ziggo voor de internet en telefoon veiligheid verantwoordelijk is.
Nu zegt ziggo dat ze alleen voor internet veiligheid betaalde en niet voor de telefoon en die kon niet gehackt worden.
Maar als ze kunnen zien dat er van haar ip adres wordt gebeld is dat toch via een internet verbinding?
Mijn moeder loopt nu tegen een muur aan bij ziggo, heeft ook politie aangifte gedaan.
Maar nu is de vraag wat kan zij meer doen, is er een advocaat bezig die meer met deze zaken bezig is en kan ze er wat aan doen?
Mvg. S. Halbach
Laatst gewijzigd door Stanley_H op 16 feb 2017 15:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Veiligheidsgarantie Ziggo voorkomt oplichting niet
deze dienst is inderdaad voor internetveiligheid. Op wiens aanraden heeft uw moeder deze dienst afgenomen? Als ziggo dit heeft geadviseerd op basis van de telefoonrekening van 1000 euro zou ik een poging doen om dit op misleiding te gooien, maar ik vrees dat het enige dat hieruit zou kunnen voortvloeien, een vergoeding van de kosten van die dienst is.Stanley_H schreef:Ze is toen 4 euro per maand meer gaan betalen bij ziggo voor extra internet veiligheid want dan zou het niet meer gebeuren.
Dan lijkt het dus in ieder geval na de router mis te gaan, hoewel dat ook niet met de volle 100% zekerheid te zeggen is.Stanley_H schreef:Bij ziggo hebben ze alles uitgezocht maar ze heeft toch zelf gebeld van haar huis adres en dat ze dat konden zien via haar ip adres.
Nu begin ik wel een vermoeden te krijgen waar het advies vandaan kwam om die dienst te nemen, als dit de aanname is, dat omdat het via dezelfde verbinding loopt, de internetveiligheid hiermee ook gedekt zou worden. Ik zou zeggen neem even de voorwaarden van de dienst door. Ja, telefonie gaat inderdaad vanaf uw moeders ip adres. VoIP wordt dit ook wel genoemd. Het gaat inderdaad over uw internetverbinding, maar de diensten voor internetveiligheid gaan vaak niet veel verder dan het surfen via internet en eventueel spam en virus checks op e-mail. De VoIP dienst gaat vaak niet over exact dezelfde verbinding als waar ook uw internet over heen gaat, net als dat via datzelfde kabeltje ook de tv het huis binnenkomt, is dit ook een losse dienst.Stanley_H schreef:Maar als ze kunnen zien dat er van haar ip adres wordt gebeld is dat toch via een internet verbinding?
Ik zou de telefoons in huis eens na gaan kijken en de kabels vanaf het modem naar de telefoon maar eens gaan controleren, alsmede de wifi verbinding goed beveiligen. Hoewel het VoIP deel op het modem als het goed is volledig is afgeschermd zodat niemand hier officieel bij kan behalve ziggo zelf, zullen er ook zeker mensen zijn die hier wel bij kunnen komen, met kwade bedoelingen. Maar dan zal diegene in eerste instantie toch toegang moeten hebben tot het netwerk.
Ze heeft toch niet toevallig een draadloos (DECT) toestel waarbij de pincode nog op de fabrieksinstellingen staat ?
Op welke tijden zijn die gesprekken ? Is dat ergens mee te correleren ?
Op welke tijden zijn die gesprekken ? Is dat ergens mee te correleren ?
Tsja, het is lastig achterhalen wat er 4 jaar geleden is gezegd tegen je moeder aan de telefoon, de naam van het product dekt de lading, net als de uitleg van het product op de website van Ziggo, Nergens staat dat het je telefoongesprekken zou beveiligen, dus dan wordt het hij zei, zij zei, vier jaar geleden. Ik ben benieuwd wat die advocaat hierover zal zeggen. En dan nog ben je er niet, de enige bindende uitspraak is die uit de mond van een rechter of geschillencommissie, niet een advocaat.Stanley_H schreef:Hallo,
Het schijnt dat ze met nummer 09001894 gebeld zou hebben, dit nummer leidt naar beltegoed.nl
Mvg. S. Halbach
Wat betreft dat nummer, als ik op de site van beltegoed.nl kijk, zie ik nergens dat nummer staan, hoe weet je zo zeker dat dat nummer van hén is? Dat lijkt verder een legitiem bedrijf, oplichters die met dit soort bel-scams hun geld "verdienen" richtten er doorgaans geen BV met KvK inschrijving voor op dacht ik?
Dat telefoonnummer heeft volgens mij helemaal niets te maken met beltegoed.nl. En een internetbeveiligingsdienst staat ook helemaal los van je telefoon. Los daarvan geeft geen enkele internetbeveiliging de garantie dat er nooit misbruik zal worden gemaakt van je internetverbinding of je computer.
Heeft zij de computer ook aan de telefoonlijn vastzitten? Bijvoorbeeld voor faxen etc.? Het kan heel goed zijn dat als haar computer ook aan de telefoonlijn vast zit, ze (onbewust) ooit een frauduleuze dialer heeft geïnstalleerd en dat die computer nu regelmatig inbelt op dure betaalnummers.
Maar ik neem aan dat ze ook wel een overzicht heeft gekregen van de tijden dat het nummer wordt gebeld? Heeft ze dat al bekeken?
In elk geval de computer maar los maken van de telefoonlijn, als die daar aan vast zit.
En wat ook wel handig is, is dat je volgens mij bij de instellingen van mijn ziggo kunt aangeven of je betaalnummers wilt blokkeren. Dat lijkt mij in dit geval een verstandige mogelijkheid.
Heeft zij de computer ook aan de telefoonlijn vastzitten? Bijvoorbeeld voor faxen etc.? Het kan heel goed zijn dat als haar computer ook aan de telefoonlijn vast zit, ze (onbewust) ooit een frauduleuze dialer heeft geïnstalleerd en dat die computer nu regelmatig inbelt op dure betaalnummers.
Maar ik neem aan dat ze ook wel een overzicht heeft gekregen van de tijden dat het nummer wordt gebeld? Heeft ze dat al bekeken?
In elk geval de computer maar los maken van de telefoonlijn, als die daar aan vast zit.
En wat ook wel handig is, is dat je volgens mij bij de instellingen van mijn ziggo kunt aangeven of je betaalnummers wilt blokkeren. Dat lijkt mij in dit geval een verstandige mogelijkheid.
Het telefoonnummer behoort tot Docdata Payments, een payment provider dat ook betalen met telefoon aanbied voor o.a Beltegoed.nl (TopUp B.V.) beide degelijke en betrouwbare bedrijven (uit eigen ervaring).kweenie schreef:Dat telefoonnummer heeft volgens mij helemaal niets te maken met beltegoed.nl. En een internetbeveiligingsdienst staat ook helemaal los van je telefoon. Los daarvan geeft geen enkele internetbeveiliging de garantie dat er nooit misbruik zal worden gemaakt van je internetverbinding of je computer.
''Ze is toen 4 euro per maand meer gaan betalen bij ziggo voor extra internet veiligheid want dan zou het niet meer gebeuren.''
@TS, zijn dit aannames of is dit destijds door een medewerker van Ziggo verteld?
Waar haalt u trouwens het woordje ''garantie'' vandaan? Ziggo geeft namelijk helemaal nergens garantie op en gaat dat zeer zeker ook niet doen.
Tevens, als u of uw moeder naar het product had gekeken alvorens het aan te schaffen, had u geweten dat dit product totaal irrelevant is.
''Alle verschillende onderdelen van Internetbeveiliging Uitgebreid op een rij.
Anti-virusscanner
Een anti-virusscanner controleert je computer op virussen, maakt deze onschadelijk en zorgt dat je ongestoord verder surft.
Anti-phishing
Om te voorkomen dat internetcriminelen je persoonlijke gegevens onderscheppen, zoals je bank- of creditcardgegevens, installeert Internetbeveiliging Uitgebreid anti-phishing-software op je computer. Daarmeeblijven al je persoonlijke gegevens beschermd.
Anti-spyware
Anti-spyware voorkomt het doorgeven van je persoonlijke informatie aan derden.
Anti-spamfilter
Het anti-spamfilter onderschept ongewenste e-mail, zodat alleen je normale e-mail zichtbaar blijft.
Ouderlijk toezicht
Met het ouderlijk toezicht zorg je er zelf voor dat je kinderen niet op ongeschikte websites surfen. Je bepaalt dus zelf wat je kind wel en niet op internet te zien krijgt.
Firewall
Internetbeveiliging Uitgebreid maakt het je makkelijker door de standaard Windows Firewall te gebruiken.''
Via deze link https://beltegoed.nl/betaalmethoden/0900-1594 zie je het nummer en tevens een bericht van onrechtmatig gebruik van dat nummer.sjohie schreef:Tsja, het is lastig achterhalen wat er 4 jaar geleden is gezegd tegen je moeder aan de telefoon, de naam van het product dekt de lading, net als de uitleg van het product op de website van Ziggo, Nergens staat dat het je telefoongesprekken zou beveiligen, dus dan wordt het hij zei, zij zei, vier jaar geleden. Ik ben benieuwd wat die advocaat hierover zal zeggen. En dan nog ben je er niet, de enige bindende uitspraak is die uit de mond van een rechter of geschillencommissie, niet een advocaat.Stanley_H schreef:Hallo,
Het schijnt dat ze met nummer 09001894 gebeld zou hebben, dit nummer leidt naar beltegoed.nl
Mvg. S. Halbach
Wat betreft dat nummer, als ik op de site van beltegoed.nl kijk, zie ik nergens dat nummer staan, hoe weet je zo zeker dat dat nummer van hén is? Dat lijkt verder een legitiem bedrijf, oplichters die met dit soort bel-scams hun geld "verdienen" richtten er doorgaans geen BV met KvK inschrijving voor op dacht ik?
Daar zie ik géén 0900-1894, maar enkel 0900-1594. En als ik met de zoekfunctie van mijn browser op die webpagina zoek op 0800-1894 of enkel op 1894, vind ik niks. Kan het zijn dat aan dit hele vervelende verhaal, een ordinaire typefout ten grondslag ligt?Stanley_H schreef:Via deze link https://beltegoed.nl/betaalmethoden/0900-1594 zie je het nummer en tevens een bericht van onrechtmatig gebruik van dat nummer.sjohie schreef:Tsja, het is lastig achterhalen wat er 4 jaar geleden is gezegd tegen je moeder aan de telefoon, de naam van het product dekt de lading, net als de uitleg van het product op de website van Ziggo, Nergens staat dat het je telefoongesprekken zou beveiligen, dus dan wordt het hij zei, zij zei, vier jaar geleden. Ik ben benieuwd wat die advocaat hierover zal zeggen. En dan nog ben je er niet, de enige bindende uitspraak is die uit de mond van een rechter of geschillencommissie, niet een advocaat.Stanley_H schreef:Hallo,
Mvg. S. Halbach
Het moet idd 09001594 zijn, mijn fout.
Als je dat nummer op Google intoetst kom je veel meer van deze zaken tegen.
Mijn moeder heeft alle 0900 laten blokkeren dat het niet meer kan gebeuren, maar het is niet de oplossing.
3 jr geleden is haar idd gezegd om die beveiliging te nemen zodat het niet meer kon gebeuren.
Ze heeft geen kinderen of vreemden in huis die zoiets konden doen.
En het gebeurde meestal in de avond.
Radar heeft daar al eens een progamma op tv van uitgezonden, vandaar mijn vraag hier of iemand daar iets vanaf weet en wat daar is uitgekomen.
Als je dat nummer op Google intoetst kom je veel meer van deze zaken tegen.
Mijn moeder heeft alle 0900 laten blokkeren dat het niet meer kan gebeuren, maar het is niet de oplossing.
3 jr geleden is haar idd gezegd om die beveiliging te nemen zodat het niet meer kon gebeuren.
Ze heeft geen kinderen of vreemden in huis die zoiets konden doen.
En het gebeurde meestal in de avond.
Radar heeft daar al eens een progamma op tv van uitgezonden, vandaar mijn vraag hier of iemand daar iets vanaf weet en wat daar is uitgekomen.
Nou, het is in ieder geval een betere oplossing dan het nemen van een internetbeveiliging. Het is zaak uit te zoeken wie er onrechtmatig misbruik maakt van uw moeder of diens verbinding. Zoals ik al aangaf, als het gebeurd is vanaf het IP adres van uw moeder, is het dus in zeer waarschijnlijk voorbij het modem gebeurd, dan vermoed ik al gauw een slecht beveiligde DECT telefoon of erger, het oude onbeveiligde type, maar die zijn praktisch niet meer verkrijgbaar.Stanley_H schreef:Mijn moeder heeft alle 0900 laten blokkeren dat het niet meer kan gebeuren, maar het is niet de oplossing.
Vreemd advies. Zoals al gezegd geeft deze beveiliging geen enkele garantie vanuit ziggo dat er niets kan gebeuren, en daarbij, beveiligd dit het internetten en niet de telefoonverbinding, aangezien deze niets met het internet te maken heeft.Stanley_H schreef:3 jr geleden is haar idd gezegd om die beveiliging te nemen zodat het niet meer kon gebeuren.
Internet beveiliging bij ZIGGO is voor de 1e pc geheel gratis.
Weten u, en uw moeder 100% zeker dat er niet iemand in huis is geweest die toegang had tot de telefoon en stiekem daarmee dat betaalnummer heeft gebeld.? Vroeger met die sekslijnen bleek toch echt dat meestal iemand uit de omgeving stiekem gebruik had gemaakt van de telefoon.
Is al een paar keer gevraagd hier, wanneer (tijdstip) zijn die telefoontjes precies gepleegd ?Weten u, en uw moeder 100% zeker dat er niet iemand in huis is geweest die toegang had tot de telefoon en stiekem daarmee dat betaalnummer heeft gebeld.?
met dat nummer kun je betalingen doen, dat bedrijf zegt ook als jij het niet was of als het onrechtmatig was neem kontakt op met ons, heeft u dit al gedaan???