David tegen Goliaht
Geplaatst: 17 feb 2017 11:07
Ik heb een geschil met mijn hypotheekvestrekker, ik heb in 2014 een rentevoorstel gehad van en middels het verlengingsformulier een keuze gemaakt om voor 1 jaar variabel te gaan verlengen (dit gelet op de aanhoudende dalende rente)en vervolgens heb ik dit formulier verzonden in de bijgesloten retourenveloppe en zo naar de hypotheekverstrekker verzonden. De Hypotheekverstrekker het huidige Florius zegt dit formulier nooit te hebben ontvangen ,en dat zij daarom de rente voor de zelfde periode als voorheen vastzetten.Wat netto om honderden euro's per maand gaat. Ik heb hier tegen geageerd en navraag gedaan dit alles tevergeefs de maatschappij en stelt wie eist bewijst.Nu vraag ik hoe men in vredesnaam een verzender van een retourenveloppe die plichtgetrouw handelt kan laten bewijzen dat hij of zij ook echt dat ritje naar de brievenbus heeft gedaan dat kan feitelijk niet.Alleen via een aangetekend schrijven of een opgeslagen verzonden e-mail heb je daar een tastbaar bewijs voor in handen.Het gaat om een formulier dat door zijn inhoud iets vertegenwoordigd en consequenties aan verbonden zijn ,als de hypotheekverstrekker verlangt dat dergelijk formulier per reguliere post moet worden verzonden en dit zelf op deze wijze faciliteert is dit wel merkwaardig.In mijn geval heeft de bank een enorm voordeel over de hele nieuw vastgestelde periode van 7 jaar ruim23.000 euro. Ik vraag mij af hoeveel van dit soort vergelijkbare gevallen er jaarlijks zijn ik kan mij voorstelen dat deze loophole nog niet wordt aangepast omdat er een bepaald voordeel voor de hypotheekverstrekkers is.Ik had helaas geen rechtsbijstand en was eerder niet instaat om een procedure te starten om dit onrecht aanhangig te maken. Ik betaal sindsdien onder protest mijn hypotheek , na diverse gesprekken met de bank blijven zij hardnekkig volhouden dat zij het formulier niet hebben ontvangen en daarom vast houden aan de oude rentestand. Waarbij de bank zoals gezegd een aanzienlijk voordeel heeft .Ik heb nota bene kort naar het verzenden nog navraag gedaan of het formulier al was verwerkt de medewerker heeft mij het ontvangst bevestigd en verzekerd dat het z.s.m. zou worden verwerkt. Toen bleek dat in de maanden daaropvolgend mijn hypotheeklasten ongewijzigd bleven heb ik nogmaals met de bank contact opgenomen en mij hier over uitgesproken. Toen ik refereerde naar dit gesprek was medewerker in middels niet meer in dienst (mijn aanvraag in 2005 was bij Stad Rotterdam dat overging naar ASR wat overging naar Fortis onder gebracht bij Poliservice toen naar de Direktbank opgekocht en die weer zijn gestopt met hypotheken en de zaak hebben doorverkocht aan Florius en dit alles in een paar jaar tijd.Het gesprek wat ik heb gevoerd zou feitelijk moeten zijn vastgelegd voor ‘’trainingsdoeleinden ‘’bij navraag blijken deze te zijn vernietigd zo meld de hypotheekverstrekker. Door privé omstandigheden heb ik mij niet in een juridisch strijd kunnen wikkelen, in een mensenleven zijn soms periodes die je moet ondergaan met prioriteitstellingen die lastig zijn maar onontkoombaar. Ik heb gevraagd of ik alle stukken mocht inzien uit mijn dossier dat ging niet melde de bank zo houden zij alle informatie achter, de reden hiervoor blijft onduidelijk. Mede door de aanhoudende financiële druk is geheel onverwachts in december 2015 mijn partner bewust uit het even gestapt, hopende dat het mij beter zou gaan door uitkeren van gelden uit de nalatenschap. Dit keiharde besluit wat mij enorm heeft geraakt is iets wat ik nooit voor mogelijk had gehouden je leest hierover in de media en nu overkomt dit mij.
Door steun uit mijn directe omgeving ,het interen op spaartegoed en uit laten keren van mijn premies heb ik het tot nu toe redelijk kunnen redden echter blijft de bank met de 4.5%(excl.) rente over 7 jaar heen als een zwaard boven mij hangen.Ik ben gestaakt met het betalen van de ongewilde en door de bank opgelegde rente ,waarbij ik dacht dat dit aanleiding voor de hypotheekverstrekker zou geven om een juridische procedure te starten echter starten zij direct een incasso. Enige tijd gelede heeft de bank een makelaar mijn woning laten taxeren om zo de woning te gaan veilen. Om zeker te weten dat er geen verrassingen komen heb ik de bank gebeld om de gedane betaling te verifiëren en of zij zich ook aan de afspraak houden en de taxateur zouden afbellen.Op mijn verzoek is niet gereageerd, de medewerkers van Hypocasso die namens Florius handelen willen geen berichten noteren en kunnen ook niet bevestigen of gemaakte afspraken met collega’s ook echt gelden en worden nageleefd. Via RED ben ik in contact gekomen met een partij gemotiveerde specialisten die bijstand willen verlenen ik doe hiermee een oproep aan iedereen met een gelijksoortig probleem zich te melden de kosten worden neem ik voor mijn rekening. Heeft u een raadzaam advies dan is dat uiteraard ook welkom.
Ik hoor graag van u.
groeten, Bram
Door steun uit mijn directe omgeving ,het interen op spaartegoed en uit laten keren van mijn premies heb ik het tot nu toe redelijk kunnen redden echter blijft de bank met de 4.5%(excl.) rente over 7 jaar heen als een zwaard boven mij hangen.Ik ben gestaakt met het betalen van de ongewilde en door de bank opgelegde rente ,waarbij ik dacht dat dit aanleiding voor de hypotheekverstrekker zou geven om een juridische procedure te starten echter starten zij direct een incasso. Enige tijd gelede heeft de bank een makelaar mijn woning laten taxeren om zo de woning te gaan veilen. Om zeker te weten dat er geen verrassingen komen heb ik de bank gebeld om de gedane betaling te verifiëren en of zij zich ook aan de afspraak houden en de taxateur zouden afbellen.Op mijn verzoek is niet gereageerd, de medewerkers van Hypocasso die namens Florius handelen willen geen berichten noteren en kunnen ook niet bevestigen of gemaakte afspraken met collega’s ook echt gelden en worden nageleefd. Via RED ben ik in contact gekomen met een partij gemotiveerde specialisten die bijstand willen verlenen ik doe hiermee een oproep aan iedereen met een gelijksoortig probleem zich te melden de kosten worden neem ik voor mijn rekening. Heeft u een raadzaam advies dan is dat uiteraard ook welkom.
Ik hoor graag van u.
groeten, Bram