LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziektewet
ziektewet
Ja helaas ik weet wat het is nu de ziektewet puure armoe, ja helaas raar maar waar. Ik kwam augustus 2016 ten val met me fiets liep daarbij een dubbele enkel breuk op en belande dus in de ziektewet. Ik had net nieuw werk halfjaar contract, werd dus ook nog gelijk ontslagen dus al met al moet je maar rond zien te komen en dat lukte dus niet. Ik kreeg het advies om een toeslag aan te vragen dat heb ik gedaan en toen kon ik net rond komen. Nu in 2017 wordt ik dus gekort op de toeslag en kan dus niet rond komen het UWV is gebeld en een bezwaarschrift ingediend, dat zal dus niet gaan helpen want de overheid gaat alleen staanders korten de komende jaren. Ik had door omstandigheden een betalingsachterstand bij mijn ziektekostenverzekering, maar goed door een regeling te treffen wordt dat opgelost. Maar nu ik dus gekort ben en straks me huur omhoog gaat en ook nog de eigen bijdrage van de ziektekosten open staat moet ik om financiële rede dus medische activiteiten die ik zelf moet bijdragen afwijzen. Ik heb al een recept in de prullenbak laten verdwijnen helaas zat niets anders op als de huur omhoog gaat kan ik die straks niet meer betalen ik dacht dat we een sociaal beleid hadden als iemand in de ziektewet beland maar helaas we hebben dus een asociaal beleid. Ik wordt als het tegen blijf zitten eind dit jaar op straat gezet en een vluchteling krijgt een huis alles wordt betaald voor hem of haar, nu wil ik niet ruilen met hun maar hoe scheef is het hier nu zeg. Ik hoop dat de overheid wakker word anders heb ik gewoon pech.
Re: ziektewet
Vraag gemeentelijke sociale dienst eens of er aanvullende bijstand of zo is?
U heeft dus vorig jaar een ongeval gehad welke resulteerde in een dubbele enkelbreuk en zit sindsdien in de ziektewet. U geeft daarbij aan dat u al recepten in de prullenbak heeft laten verdwijnen omdat de kosten te hoog werden. Ik mag toch aannemen dat u vorig jaar in ieder geval het eigen risico toch wel heeft overschreden met een dubbele enkelbreuk? Dat is over het algemeen wel iets duurder dan de 385 euro die men aan eigen risico kwijt is. Tenzij u gekozen heeft voor een vrijwillig hoger eigen risico.belnaver schreef:Ja helaas ik weet wat het is nu de ziektewet puure armoe, ja helaas raar maar waar. Ik kwam augustus 2016 ten val met me fiets liep daarbij een dubbele enkel breuk op en belande dus in de ziektewet. Ik had net nieuw werk halfjaar contract, werd dus ook nog gelijk ontslagen dus al met al moet je maar rond zien te komen en dat lukte dus niet. Ik kreeg het advies om een toeslag aan te vragen dat heb ik gedaan en toen kon ik net rond komen. Nu in 2017 wordt ik dus gekort op de toeslag en kan dus niet rond komen het UWV is gebeld en een bezwaarschrift ingediend, dat zal dus niet gaan helpen want de overheid gaat alleen staanders korten de komende jaren. Ik had door omstandigheden een betalingsachterstand bij mijn ziektekostenverzekering, maar goed door een regeling te treffen wordt dat opgelost. Maar nu ik dus gekort ben en straks me huur omhoog gaat en ook nog de eigen bijdrage van de ziektekosten open staat moet ik om financiële rede dus medische activiteiten die ik zelf moet bijdragen afwijzen. Ik heb al een recept in de prullenbak laten verdwijnen helaas zat niets anders op als de huur omhoog gaat kan ik die straks niet meer betalen ik dacht dat we een sociaal beleid hadden als iemand in de ziektewet beland maar helaas we hebben dus een asociaal beleid. Ik wordt als het tegen blijf zitten eind dit jaar op straat gezet en een vluchteling krijgt een huis alles wordt betaald voor hem of haar, nu wil ik niet ruilen met hun maar hoe scheef is het hier nu zeg. Ik hoop dat de overheid wakker word anders heb ik gewoon pech.
Ook geeft u aan dat u gekort bent, maar waarop en waarom bent u gekort, er zal toch in ieder geval een aanvulling zijn tot het minimum bijstandsniveau. Wel grappig dat u de vluchtelingen er bij haalt. Die krijgen namelijk hetzelfde. En die moeten daar ook hun huur van betalen. En op het moment dat ze in een huis wonen, hebben ze ook een status, en moeten ze ook hun ziektekostenverzekering betalen. Heeft u de betalingsachterstand met Tele2 inmiddels al wel opgelost? Na die gestorneerde factuur van een paar maand geleden?
De aanvulling tot het minimum bijstandsniveau is gekort. Ik probeer zo zuinig mogelijk te leven, wan ik heb geen inboedelverzekering geen tv geen computer meer en iets leuks doen met me kinderen zit er al helemaal niet in. Kijk als je gewoon al je vaste laste optel heb je gewoon 1100 per maand nodig en dan kan je nog niks opzijzetten voor kleding en onverwacht onderhoud.
Ja tele 2 is in orde gekomen
Ja tele 2 is in orde gekomen
Laatst gewijzigd door belnaver op 20 feb 2017 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe had je je financiën tot een halfjaar geleden geregeld? Als je dat enigszins op orde had, dan zou je niet in een halfjaar in een situatie terecht komen waarin je op straat dreigt te komen.