Pagina 1 van 1
Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 20 feb 2017 11:42
door SoundBoard
Het is Centraal Beheer weer gelukt om de software te ontregelen. Wanneer je nu bent ingelogd en je wilt de mutaties zien in je spaarrekening, dan ‘zegt’ het systeem dat er geen ‘saldomutaties gevonden’ zijn in de door mij gekozen periode. Of je de periode nu een jaar maakt of een paar maanden, dat maakt niets uit en dat terwijl er iedere maand rente wordt bijgeschreven: steeds dezelfde melding. Wanneer je dat dan telefonisch meldt en een screendump per e-mail stuurt, word je terug gebeld. Prima. Maar na een paar minuten de medewerker te hebben aangehoord komt het er dan op neer dat de fout bij de klant ligt, want er zou wel eens gebruik gemaakt kunnen worden van een browser die niet de nieuwste versie is. Het gekke is dat het systeem vóór het probleem feilloos werkte. Wanneer Centraal Beheer dan aan eigen software peutert dient ze te zorgen dat het hele systeem blijft werken. De fout moet dan ook gezocht worden bij Centraal Beheer zélf en niet de klant allerlei nutteloze informatie afdwingen.
In 2012 hebben we ook al eens zoiets meegemaakt met Centraal Beheer: onmogelijk in te loggen ondanks allerlei vage toezeggingen en beloftes. Het heeft toen weken geduurd. Als dat nu weer zo is zeg ik Centraal Beheer vaarwel. Mede door de uiterst onvriendelijke manier waarop met mijn klacht wordt omgesprongen: het zou allemaal aan mijn systeem liggen!
Frits
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 20 feb 2017 12:15
door berndv
SoundBoard schreef:Het is Centraal Beheer weer gelukt om de software te ontregelen. Wanneer je nu bent ingelogd en je wilt de mutaties zien in je spaarrekening, dan ‘zegt’ het systeem dat er geen ‘saldomutaties gevonden’ zijn in de door mij gekozen periode. Of je de periode nu een jaar maakt of een paar maanden, dat maakt niets uit en dat terwijl er iedere maand rente wordt bijgeschreven: steeds dezelfde melding. Wanneer je dat dan telefonisch meldt en een screendump per e-mail stuurt, word je terug gebeld. Prima. Maar na een paar minuten de medewerker te hebben aangehoord komt het er dan op neer dat de fout bij de klant ligt, want er zou wel eens gebruik gemaakt kunnen worden van een browser die niet de nieuwste versie is. Het gekke is dat het systeem vóór het probleem feilloos werkte. Wanneer Centraal Beheer dan aan eigen software peutert dient ze te zorgen dat het hele systeem blijft werken. De fout moet dan ook gezocht worden bij Centraal Beheer zélf en niet de klant allerlei nutteloze informatie afdwingen.
In 2012 hebben we ook al eens zoiets meegemaakt met Centraal Beheer: onmogelijk in te loggen ondanks allerlei vage toezeggingen en beloftes. Het heeft toen weken geduurd. Als dat nu weer zo is zeg ik Centraal Beheer vaarwel. Mede door de uiterst onvriendelijke manier waarop met mijn klacht wordt omgesprongen: het zou allemaal aan mijn systeem liggen!
Frits
Maar welke browser gebruikt u dan? En is dit de allernieuwste versie en wordt die ondersteund door CB? Als u een niet-ondersteunde of verouderde browser gebruikt, kan het inderdaad zijn dat niet alles juist functioneert. En dat kan ook gebeuren nadat eventueel CB zijn systemen updatet. Zij zijn verantwoordelijk voor uw en voor andermans privegegevens, dit doen ze door de beveiliging op hun site up to date te houden, en dat kan betekenen dat verouderde systemen of browsers niet meer ondersteund worden, of dat de site niet meer optimaal functioneert.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 20 feb 2017 13:12
door SoundBoard
MichielFRL schreef:Gebruik je wel de nieuwste versie van de door jou gebruikte browser?
berndv schreef:Maar welke browser gebruikt u dan? En is dit de allernieuwste versie en wordt die ondersteund door CB? Als u een niet-ondersteunde of verouderde browser gebruikt, kan het inderdaad zijn dat niet alles juist functioneert. En dat kan ook gebeuren nadat eventueel CB zijn systemen updatet. Zij zijn verantwoordelijk voor uw en voor andermans privegegevens, dit doen ze door de beveiliging op hun site up to date te houden, en dat kan betekenen dat verouderde systemen of browsers niet meer ondersteund worden, of dat de site niet meer optimaal functioneert.
Ik gebruik de nieuwste versie 51.01 van Mozilla Firefox.
Maar het is toch van de gekke dat wanneer CB haar software update, dat de boel bij een ander dan niet meer naar behoren werkt?
Het lijkt verdraaid veel op hetgeen in 2012 gebeurde. Als je je systeem voorziet van de meest recente software dien je er voor te zorgen dat het ook werkt!
Dan verwacht ik geen flauwekulverhaal dat het probleem bij de klant zou liggen. Daar heeft verantwoordelijk zijn voor mijn privégegevens niets mee te maken. Ook een nieuwste versie van Mozilla Firefox moet door CB ondersteund worden.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 20 feb 2017 13:31
door Moneyman
Ik lees vooral een emotioneel gekleurde klaagzang, maar lees niets concreets waaruit ik kan concluderen dat CB iets fout doet - in tegendeel.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 20 feb 2017 14:20
door berndv
SoundBoard schreef:Ook een nieuwste versie van Mozilla Firefox moet door CB ondersteund worden.
en dat moet van wie? In welke wet is dit vastgelegd? Als zij er voor kiezen om alleen de site te optimaliseren voor Edge is dat hun goedrecht. Als u dan van de online diensten gebruik maakt met software die daar niet voor geschikt is, dan is dat weliswaar hun keuze, maar niet hun probleem.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 20 feb 2017 15:13
door wilhelmima1
Zou zomaar zijn dat FF iets te veel blokkeert.
Probeer eens IE.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 22 feb 2017 15:56
door SoundBoard
Moneyman schreef:Ik lees vooral een emotioneel gekleurde klaagzang, maar lees niets concreets waaruit ik kan concluderen dat CB iets fout doet - in tegendeel.
Een klacht kan al heel gemakkelijk zijn opgevuld met emotie, maar inhoudelijk wordt de klacht daar niet anders van: die blijft!
Als CB zou weten wát ze fout doet of gedaan heeft was de zaak zo opgelost.
Mocht het u nog niet duidelijk zijn: de software werkt niet goed. Ik kan mijn saldomutaties niet zichtbaar krijgen. Ik probeerde CB zo ver te krijgen dat ze er mee aan de slag gaat, maar daar lijkt het niet op. Het lijkt ze niets te interesseren.
berndv schreef:SoundBoard schreef:Ook een nieuwste versie van Mozilla Firefox moet door CB ondersteund worden.
en dat moet van wie? In welke wet is dit vastgelegd? Als zij er voor kiezen om alleen de site te optimaliseren voor Edge is dat hun goedrecht. Als u dan van de online diensten gebruik maakt met software die daar niet voor geschikt is, dan is dat weliswaar hun keuze, maar niet hun probleem.
Uiteraard kunnen ze een browser nemen die bij CB gaat werken, maar bij de meeste klanten niet. Lijkt me niet bepaald handig noch klantvriendelijk. U zult het toch ook met mij eens zijn, dat een
universeel werkende software voor klanten de beste optie is?
wilhelmima1 schreef:Zou zomaar zijn dat FF iets te veel blokkeert.
Probeer eens IE.
IE is dan Internet Explorer neem ik aan?
F.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 22 feb 2017 16:29
door berndv
SoundBoard schreef:Uiteraard kunnen ze een browser nemen die bij CB gaat werken, maar bij de meeste klanten niet. Lijkt me niet bepaald handig noch klantvriendelijk. U zult het toch ook met mij eens zijn, dat een universeel werkende software voor klanten de beste optie is?
Universeel zou het mooiste zijn inderdaad. Zo lang de klant dus ook universeel is, gaat dat prima werken. Dan zou CB iedereen moeten verplichten om bijvoorbeeld firefox te installeren. Probleem opgelost. Firefox is verkrijgbaar voor nagenoeg alle systemen. Maar dan heb je weer het kamp dat niet met firefox wil werken. Universeel werkt alleen als de ontvanger ook universeel is, maar dat is een utopie.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 22 feb 2017 17:26
door SoundBoard
Ik heb nu de meest gangbare browsers op de software van Centraal Beheer toegepast maar geen van alle werken ze.
De enig juiste conclusie is dan dat er een fout in de programmatuur is geslopen. Als CB dat nu ook wil inzien en accepteren kunnen ze daar aan de slag.
Wel vreemd vind ik dat blijkbaar anderen nog geen melding hebben gemaakt van een niet functionerende software. Zou dat te maken hebben met het gering aantal klanten dat gebruik maakt van hun RentePlúsrekening?
F.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 22 feb 2017 17:50
door bprosman
Wel vreemd vind ik dat blijkbaar anderen nog geen melding hebben gemaakt van een niet functionerende software. Zou dat te maken hebben met het gering aantal klanten dat gebruik maakt van hun RentePlúsrekening?
Of het probleem ligt niet bij CB , de browsers maar toch bij uw computer.
Probeer het eens op een computer van buurman/vriend/kennis.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 22 feb 2017 18:02
door SoundBoard
Met mijn PC is niets aan de hand: alles werkt zoals het moet.
Ook met mijn tablet loop ik tegen niet functionerende software van CB aan.
Maar ik heb inmiddels mijn spaartegoed volledig overgeboekt. Ze bekijken het maar. Opheffen die rekening.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 22 feb 2017 20:13
door bprosman
Met mijn PC is niets aan de hand
Weet je wat de meest gehoorde zin is op een helpdesk ?
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 22 feb 2017 20:39
door SoundBoard
bprosman schreef:Weet je wat de meest gehoorde zin is op een helpdesk ?
bprosman schreef:Met mijn PC is niets aan de hand
Statistisch gezien zal de kans dat dat zo is dan ook het grootst zijn.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 23 feb 2017 09:00
door Klaas Jan
SoundBoard schreef:Zou dat te maken hebben met het gering aantal klanten dat gebruik maakt van hun RentePlúsrekening?F.
230000 mensen hebben een spaarrekening bij Centraal Beheer.
SoundBoard schreef:Wel vreemd vind ik dat blijkbaar anderen nog geen melding hebben gemaakt van een niet functionerende software.F.
Ja, dat zou mij ook aan het denken zetten.
SoundBoard schreef:Statistisch gezien zal de kans dat dat zo is dan ook het grootst zijn.
Nee, statistisch gezien zegt dit
alleen iets over hoe vaak een vraag wordt gesteld.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 23 feb 2017 15:36
door SoundBoard
SoundBoard schreef:Statistisch gezien zal de kans dat dat zo is dan ook het grootst zijn.
Klaas Jan schreef:Nee, statistisch gezien zegt dit alleen iets over hoe vaak een vraag wordt gesteld.
Precies en het geeft daarom geen enkele indicatie over het aantal door de helpdesk opgeloste zaken.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 28 feb 2017 12:34
door SoundBoard
Vorige week alles van mijn spaartegoed overgeheveld naar een bank die 22% meer rente geeft (tegen dezelfde condities) en waarvan de software vlekkeloos werkt.
Zojuist eens geprobeerd of Centraal Beheer haar zaakjes inmiddels op orde heeft en de transactie -totaal tegoed overgeheveld- kan laten zien. En warempel het werkt weer zoals het moet. Ik heb niets veranderd, maar daar bij CB blijkbaar wel. Ze zijn alleen te laat. Ik hoef het niet meer. Mede toe te schrijven aan de uiterst onvriendelijke manier waarop mijn klacht werd behandeld en afgedaan.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 28 feb 2017 12:42
door berndv
SoundBoard schreef:bprosman schreef:Weet je wat de meest gehoorde zin is op een helpdesk ?
bprosman schreef:Met mijn PC is niets aan de hand
Statistisch gezien zal de kans dat dat zo is dan ook het grootst zijn.
Statistisch gezien is men tegenwoordig standaard geneigd om het probleem bij een ander neer te leggen. Het ligt nooit aan de gebruiker. Hoewel ik geen cijfers heb, zou ik bijna wel durven stellen dat bij een gemiddelde ict/internet/computer helpdesk, het grootste gros van de klachten/problemen aan de gebruiker ligt.
Re: Centraal Beheer rommelt weer aan de software
Geplaatst: 28 feb 2017 12:50
door SoundBoard
berndv schreef:Statistisch gezien is men tegenwoordig standaard geneigd om het probleem bij een ander neer te leggen.
Ja, klopt, dat doet de helpdesk dan ook.
berndv schreef:Het ligt nooit aan de gebruiker.
Precies, in dit geval is dat weer bewaarheid.
berndv schreef:Hoewel ik geen cijfers heb, zou ik bijna wel durven stellen dat bij een gemiddelde ict/internet/computer helpdesk, het grootste gros van de klachten/problemen aan de gebruiker ligt.
Mijn ervaring met helpdesks is dramatisch : alleen maar de standaard routine oplossingen. Gebrek aan échte kennis en juiste analyse ven het probleem laat veel te wensen over.