Pagina 1 van 1

Onze ervaringen met tafels van Pronto Wonen

Geplaatst: 21 feb 2017 14:41
door Wijchenaarr
We hebben als eerst de eettafel 'Tuda' aangeschaft. Dit is een bouwpakket en hierbij moet je nog impregneer olie aanschaffen om de tafel af te werken.
Bij het uitpakken van de tafel bleek dat er witte "verfspetters" op twee van de vier zijkanten zaten. Deze gingen er met schuren niet af en volgens de medewerker van de winkel kon ik alleen een service aanvraag doen via de website. Wel mocht ik de tafel afmaken, zodat ik deze kon gebruiken.

Omdat we de tafel erg mooi vonden en vertrouwen hadden dat er een oplossing zou komen voor de eettafel, besloten wij ook de salontafel te kopen. Deze was aanwezig in het magazijn, maar bleek echter bij ophalen in het magazijn al beschadigd. Deze was erg heen en weer geschoven en dus was de kartonnenzijde al volledig weggesleten en was de tafel afgesleten in een hoek van 45 graden.
De tafel moest bij een ander filiaal besteld worden en zou een weekje duren. Ondertussen hadden we nog niets vernomen over de serviceaanvraag van de eettafel. Volgens de winkelmedewerker moesten we dit even afwachten, want het was druk.

Toen de salontafel er was, hebben we die opgehaald en behandeld zoals op de instructie werd aangegeven. Echter zagen we na twee weken in één van de eettafelpoten een flinke scheur zitten en besloten weer de winkel te bellen om te vragen waar de serviceaanvraag bleef. Volgens de winkelmedewerker lag dat aan het feit dat het servicesysteem vernieuwd was, maar dat er op korte termijn een reactie zou komen. Omdat de eettafel dus een scheur had besloot ik ook de salontafel te controleren. Hierin bleek het hout van het onderblad kromgetrokken te zijn, De latten waarop het blad dus rust, staken ineens hierbuiten. Ook hiervoor via internet een service aanvraag ingediend. Na een week kregen we een bericht dat een week later een monteur zou komen.
De monteur had het snel gezien en deed een aanvraag voor vervanging van de salontafel. Naar de eettafel wilde hij niet kijken, want dit was zijn opdracht niet.

We konden wederom twee weken later een nieuw bouwpakket ophalen bij het magazijn. Het moest zelf in elkaar gezet worden en afgewerkt worden met olie. Thuisgekomen met de nieuwe salontafel bleek deze bij uitpakken al niet in orde, er bleken op beide bladen nagels/ spijkers zichtbaar. Op een houten ondergrond is dit niet mooi, maar tevens potentieel gevaarlijk. Wederom een service aanvraag gedaan. Bij deze serviceaanvraag heb ik diverse foto's gedaan van het probleem. Na 1,5 week kwam het aanbod om een monteur langs te sturen om de nagels op te vullen met filler. Aangegeven dat wij het hier niet mee eens waren, want dit zou geen mooie oplossing worden. De filler zou zichtbaar blijven op het oppervlak. Aangezien we nu wel klaar waren met tafels halen en brengen, gevraagd om ons geld terug te krijgen en de tafel te retourneren.

Een dag later bleek dat de enige oplossing die ze wilden aanbieden om wederom een monteur te sturen, echter nu 3 weken later, want de foto's waren niet duidelijk genoeg. Voor ons is het onacceptabel om de doos met een zware tafel nog 3 weken in de woonkamer te laten staan met twee kleine kinderen. De tafel is dermate zwaar dat je deze niet naar boven kunt tillen en buiten zetten is geen optie.
Na heen en weer gemail en gebel, werd dan het aanbod gedaan om 50% te vergoeden bij terugkomst van de salontafel, maar dan wel in de vorm van een cadeaubon. Wij willen echter geen cadeaubon en al helemaal niet de "gulle" 50%.
Nu zijn wij in afwachting van het standpunt van Pronto, echter hebben wij hier weinig vertrouwen in.

Het laatste wat gezegd werd was: Wij willen bewijzen dat dit wel een goede serie is. Hier hebben wij, na 4 foutieve tafels, geen vertrouwen meer in...

Re: Onze ervaringen met tafels van Pronto Wonen

Geplaatst: 06 mar 2017 17:25
door Appie83
Pronto wonen is aangesloten bij het CBW. Dus mocht je er met de winkel niet uitkomen dan kan je naar de geschillencommissie.