Pagina 1 van 1

Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Geplaatst: 23 feb 2017 13:08
door Ramiro_Trax
De tussenpersoon heeft mijn lopende verzekeringen provisievrij gemaakt en daarvoor in de plaats een serviceabonnement van € 20,- per maand aangeboden. Dat heb ik destijds geaccepteerd. Nu vind ik € 20,- per maand best een hoop geld voor datgene wat ze er voor moeten doen. Nu wil ik dit abonnement opzeggen en zelf alles regelen als ik contact nodig denk te hebben. De verzekeringen kunnen blijven doorlopen. Als ik naderhand een andere verzekering wil, dat ik dat dan zelf regel. Het gaat om lopende verzekeringen: kapitaalverzekering voor de hypotheek, auoverzekering, wa en inboedel. Is het mogelijk om dit abonnement op te zeggen en tegen de tussenpersoon vaarwel te zeggen? Zo ja, heeft iemand er ervaring mee om zelf zijn eigen verzekeringen te regelen? Als ik een verzekering nodig heb, waarbij ik advies nodig heb, ben ik bereid ervoor te betalen.

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Geplaatst: 23 feb 2017 18:47
door BL2
Zijn daar tussenpersonen voor in te schakelen ? Dat doe ik mijn hele leven al zelf.
Afsluiten en één keer per jaar netjes jaarpremie betalen, das alles :D
Daar ga je toch geen Euro 240,00 per jaar voor weggeven.

Natuurlijk kan je de opmerking ook omdraaien, wat deed de tussenpersoon nu werkelijk voor dit bedrag elke maand....?

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Geplaatst: 24 feb 2017 10:54
door kweenie
Je kunt die vraag ook weer van de andere kant bekijken. Wat doet of deed de tussenpersoon wat bij direct writers door de maatschappij wordt gedaan? Zo'n tussenpersoon neemt namelijk een deel van het werk van de verzekeraar uit handen en daarvoor werd hij ook door de maatschappij betaald. Werk en dus kosten die anders door de verzekeraar moeten worden betaald. En ook een reden dat sommige verzekeraars alleen via tussenpersonen werken.

Met het provisieverbod kan dat niet meer. Daarom zou het nu zo moeten worden dat de premie lager wordt en dat je zelf de tussenpersoon moet betalen. De praktijk is dat veel mensen nu denken: laat die tussenpersoon maar, ik kan het zelf net zo goed. Gevolg is dat deze verzekeraars alsnog veel meer geld krijgt zijn aan direct klantcontact. En dat ze in feite even veel moeten doen als een direct writer. En dat de winst van de lagere provisie dus bij veel maatschappijen niet resulteert in lagere premies, maar dat die direct weer moet worden uitgegeven aan klantcontacten etc.

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Geplaatst: 27 feb 2017 16:19
door Hans7269
Goedemiddag

Daar ik vele jaren als buitendienstmedewerker bij een verzekeraar heb gewerkt denk ik te weten hoe e.e.a. is.
Men kan elk moment van tussenpersoon veranderen, dit is m.i. zonder kosten.
Alleen hoe het met uw service abonnement gaat , dat hangt af of er een opzeg termijn is, dus daar hangt de datum misschien vanaf wanneer dat kan.
Als het zover is, meldt de overgave naar jezelf even bij de verzekeraar.

Succes
Hans

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Geplaatst: 28 feb 2017 08:20
door Hawk-Eye
schrijf hem een briefje met daarin uw opzegging per 1 april...

Re: Serviceabonnement bij tussenpersoon beëindigen

Geplaatst: 28 feb 2017 10:15
door stofzuigertje
Andere tussen persoon kan goedkoper zijn.

Verder is direct online regelen en zoveel werk zit daar niet aan.
Vaak moet je hand geschreven briefjes invoeren of telefoontjes noteren en online insturen.
Dat kunnen de meeste zelf en daarom verliezen vele verzekering adviseurs nu massaal hun werk & Inkomsten!

De provisie is voor digibeten en mensen die niets begrijpen en die moeten nog wel.
Maar de meeste die hier perfecte berichten zonder taalfouten plaatsen kunnen het beter zelf regelen en zo geld besparen.

Bij Banken en Verzekeraars is veel personeel niet vervangen of ontslagen en wegens bovenstaande kosten zal dat nog wel enige tijd doorgaan.