LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ford SYNC3
Ford SYNC3
Ford Nederland verkoopt sinds de zomer van 2016 nieuwe auto's met navigatie en entertainmentsysteem SYNC3. Dit is al enige jaren in gebruik in de VS en nu dus ook in Nederland. Bij aflevering blijkt dat het systeem is voorzien van 3 jaar oude navigatiekaarten van een ander merk dan aangekocht. Bij navraag geeft Ford Nederland aan dat er pas in juli 2017 een oplossing beschikbaar is. Er moeten dus duizenden auto's rondrijden met zo'n verouderd systeem.
Is er iemand op dit forum die hiermee ook ervaring heeft?
Is er iemand op dit forum die hiermee ook ervaring heeft?
Re: Ford SYNC3
Het systeem is niet verouderd, enkel het kaartmateriaal voor het navigatiedeel van dat systeem. Je kan er meer mee dan alleen navigeren. En HERE maps was onderdeel van Nokia, en is gekocht door een consortium van Duitse autofabrikanten. Je kan je voorstellen dat die niet al te veel druk hebben gelegd op het onderhandelen over nieuwe contracten met andere fabrikanten. Overigens komen met de grote aangekondigde update deze zomer, zowel Apple CarPlay als Android Auto naar de SYNC3 infotainment systemen, dus dan kan je de up-to-date navigatie gebruiken via je smartphone als de ingebouwde SYNC3 even een update achterloopt.jwleiden schreef:Ford Nederland verkoopt sinds de zomer van 2016 nieuwe auto's met navigatie en entertainmentsysteem SYNC3. Dit is al enige jaren in gebruik in de VS en nu dus ook in Nederland. Bij aflevering blijkt dat het systeem is voorzien van 3 jaar oude navigatiekaarten van een ander merk dan aangekocht. Bij navraag geeft Ford Nederland aan dat er pas in juli 2017 een oplossing beschikbaar is. Er moeten dus duizenden auto's rondrijden met zo'n verouderd systeem.
Is er iemand op dit forum die hiermee ook ervaring heeft?
Re: Ford SYNC3
Als er een deur zou missen met de mededeling dat het over een half jaar helemaal goed komt is dat evenmin acceptabel. Het gaat overigens niet om HERE, maar om Telenav kaarten. Ford heeft zijn SYNC3 systeem uitgerold met Telenav kaarten die vermoedelijk in Europa nooit meer worden geupdated. Daarom gaan ze nu over op HERE, maar hebben dat kennelijk nog steeds niet voor elkaar. Het is niet zeker dat dit ooit gaat lukken.
Nieuwe en dure auto's met deze verouderde systemen worden echter wel al bijna een jaar verkocht zonder hiervan melding te maken. Dat is willens en wetens bedriegen van duizenden klanten.
Nieuwe en dure auto's met deze verouderde systemen worden echter wel al bijna een jaar verkocht zonder hiervan melding te maken. Dat is willens en wetens bedriegen van duizenden klanten.
Re: Ford SYNC3
Als ik hier kijk, zie ik staan dat ze werken met HERE kaartmateriaal? Het kan natuurlijk continent/land-specifiek zijn. Overigens heeft Telenav in de EU ook wel redelijk actueel kaartmateriaal, maar als Ford om gaat naar producten van HERE voor de voertuigen bestemd voor de EMEA regio, zal er een poos een freeze op de uitrol van infotainment updates zitten, en dus ook op het kaartmateriaal zitten, wat de bron daarvoor ook is.jwleiden schreef:Als er een deur zou missen met de mededeling dat het over een half jaar helemaal goed komt is dat evenmin acceptabel. Het gaat overigens niet om HERE, maar om Telenav kaarten. Ford heeft zijn SYNC3 systeem uitgerold met Telenav kaarten die vermoedelijk in Europa nooit meer worden geupdated. Daarom gaan ze nu over op HERE, maar hebben dat kennelijk nog steeds niet voor elkaar. Het is niet zeker dat dit ooit gaat lukken.
Nieuwe en dure auto's met deze verouderde systemen worden echter wel al bijna een jaar verkocht zonder hiervan melding te maken. Dat is willens en wetens bedriegen van duizenden klanten.
Maar goed, een missende deur is lang niet hetzelfde als een navigatiesysteem met wat ouder kaartmateriaal, overdrijven is ook een vak.
Re: Ford SYNC3
De systemen zijn helemaal niet verouderd. Hooguit zijn de kaarten dat.jwleiden schreef: Nieuwe en dure auto's met deze verouderde systemen worden echter wel al bijna een jaar verkocht zonder hiervan melding te maken. Dat is willens en wetens bedriegen van duizenden klanten.
Re: Ford SYNC3
Ouder kaartmateriaal is i.d.d niet erg in de binnenstad van Amsterdam. Echter wel als je vaak over de A4 bij Rotterdam moet en juist dat mooie nieuwe systeem hebt gekocht om de files op die route te ontwijken.
Zoals in de bijlage is te zien is de website met verkoopinformatie niet juist. Er zit in SYNC3 Telenav kaartmateriaal van april 2014.
Zoals in de bijlage is te zien is de website met verkoopinformatie niet juist. Er zit in SYNC3 Telenav kaartmateriaal van april 2014.
Re: Ford SYNC3
Dan had je beter moeten informeren vóór de aanschaf. Een 10inch 4Gtablet, met houder..(zelfs DIN voor integratie in je Furt) is gewoon online te koop met de AndroidNougat en de gratis uptodate gehouden Maps....
Dat je je genaaid voelt begrijp ik, maar de schuld ligt ook bij jezelf....
Dat je je genaaid voelt begrijp ik, maar de schuld ligt ook bij jezelf....
Re: Ford SYNC3
Dat is nog geen 3 jaar oud dus, en de wijzigingen aan de A4 zijn goed en wel een jaar klaar. Zo was er in november 2014, de ingebruikname van het traject Dinteloord – Halsteren, en in december van dat jaar de opening van de verbreding ten zuiden van Leiden. Later, in december 2015, was de opening van het wegvak Schiedam – Delft (oa met de Ketheltunnel). die mutaties zijn in het voorjaar van 2016 aangeleverd bij de fabrikanten van het kaartmateriaal. Die wachten vaak op de Cyclorama's van Cyclomedia (streetview voor professionals) om de bebording over te kunnen nemen, en die hebben in mei 2016 daar gereden. Dan moet alles nog verwerkt worden, dus grote kans dat alleen de losse PND's van TomTom en Garmin, de online diensten van Google etc, en een paar Infotainmentsystemen van grote merken nét de wijzigingen van de A4 in de dataset hebben.jwleiden schreef:Ouder kaartmateriaal is i.d.d niet erg in de binnenstad van Amsterdam. Echter wel als je vaak over de A4 bij Rotterdam moet en juist dat mooie nieuwe systeem hebt gekocht om de files op die route te ontwijken.
Zoals in de bijlage is te zien is de website met verkoopinformatie niet juist. Er zit in SYNC3 Telenav kaartmateriaal van april 2014.
Re: Ford SYNC3
Ik denk dat jwleiden vooraf ook niet heeft gecontroleerd of dat het geval was, of er überhaupt zelfs maar naar gevraagd heeft.
Re: Ford SYNC3
In november 2017 de nieuw Ford Kuga SYNC3 met Telenav navigatie gekregen. Kaartmateriaal is niet bij de les.
Ford Klantenservice op 27 november jl. gebeld waarna is meegedeeld dat de nieuwe software voor de navigatie van HERE nog steeds beschikbaar is.
Ford verwijst op haar website naar deze software. Men weet ook niet wanneer de software beschikbaar komt en op welke wijze dit via de dealers geïmplementeerd gaat worden. Gesuggereerd werd een mogelijke optie via een USB stick.
Ford Klantenservice op 27 november jl. gebeld waarna is meegedeeld dat de nieuwe software voor de navigatie van HERE nog steeds beschikbaar is.
Ford verwijst op haar website naar deze software. Men weet ook niet wanneer de software beschikbaar komt en op welke wijze dit via de dealers geïmplementeerd gaat worden. Gesuggereerd werd een mogelijke optie via een USB stick.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jun 2018 16:30
Re: Ford SYNC3
Ford C-Max in januari dit jaar geleverd gekregen. Bij bestellen werd hoog opgegeven dat je altijd kon updaten. Er werd niets vermeld over verouderd kaartmateriaal, maar dat heb ik zelf snel ontdekt. Een paar maal gereclameerd, laatste bericht: 'Ford doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen, naar verwachting wordt dat rond de zomer'.
Omdat ik hier zie dat het ook al in 2017 beloofd werd, ben ik toch argwanend.
Zeer, zeer slecht gedrag van een leverancier.
Cees Wouda
Omdat ik hier zie dat het ook al in 2017 beloofd werd, ben ik toch argwanend.
Zeer, zeer slecht gedrag van een leverancier.
Cees Wouda
Re: Ford SYNC3
klopt, is al vele malen uitgesteld.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 sep 2018 20:57
Re: Ford SYNC3
Kaart update voor Sync 3 is eindelijk gereed. Wat blijkt na installatie? Dit is wederom een verouderde kaart, nu uit 2017. Belangrijke veranderingen op de A9 & A1 zijn niet verwerkt. Je wordt dus de verkeerde kant opgestuurd aks je bv naar Almere wilt. Via de A9 kom je nooit op Schiphol..... Ook de bijbehorende filemeldingen kloppen dus niet. Wat een gemiste kans van Ford na zo lang wachten. Gaat het nu weer 2 jaar duren voordat bovenstaande wijzigingen worden ge-update?