Internetcontract 180 euro per jaar duurder dan afgesproken
Geplaatst: 02 mar 2017 10:29
Via Sloop de Crisis heb ik op 9 januari internet aangevraagd voor mijn nieuwe woning per 6 februari. Ik wilde niet zonder internet zitten vandaar dat ik het al zo vroeg heb aangevraagd. Op Sloop de Crisis werd vermeld dat ik 289 euro per jaar zou gaan betalen, maar nu blijkt dat ik 469 euro per jaar moet betalen. Dat is 180 euro meer. Als student hakt die 30 euro per maand (40 euro als je het gemiddelde neemt inclusief de crimineel hoge aansluitkosten) er aardig in.
Het probleem is dat ik het ‘contract’ nooit heb kunnen lezen. Dit contract werd namelijk verstuurd naar het nieuwe adres. Ik kon geen ander postadres doorgeven, misschien omdat ik via de site Sloop de Crisis het abonnement afsloot. Het enige wat ik per mail heb gehad is: ‘Uw Fiber NL aansluiting – stap 3 van 4’, dit was pas op 25 januari. Dit vond ik al raar, maar ik ging er van uit dat de rest dan wel per post zou zijn verstuurd en dat ik dat op 6 februari ook nog wel zou kunnen regelen. Misschien naief maar ik ging er sowieso vanuit dat er geen probleem zou zijn met het maandbedrag.
Helaas kon ik dus pas op 6 februari ‘Uw Fiber NL aansluiting – sstap 1 en 2’ lezen, want het huis stond leeg tot die tijd en ik had geen sleutel. Ik kon dus ook niet op internet het contract e.d. bekijken want de inlogcode voor de Fiber NL website was ook per post verstuurd. Had ik het wel bekeken dan had ik ze uiteraard gelijk gebeld en had ik het abonnement waarschijnlijk opgezegd. Helaas was het op 6 februari te laat. De brief met daarop het maandbedrag e.d. dateert namelijk van 10 januari en daar staat op dat ik tot 14 dagen na het versturen van die brief het abonnement kosteloos kan opzeggen. Daar komt dan ook nog bij dat ze me uiteindelijk pas op 13 februari hebben aangesloten, blijkbaar was een maand te kort om dit op tijd te regelen. Bovendien heb ik nu maar 50mb/s i.p.v. 100 mb/s waar ik op hoopte.
Ik heb contact opgenomen met Fiber NL, maar die zeggen dat de fout bij Sloop de Crisis ligt. Zij zouden geen rekening hebben gehouden met de extra (aansluit) kosten die er bij zouden komen. Die aansluitkosten werden echter gewoon vermeld op de Sloop de Crisis site. Als je trouwens de aansluitkosten optelt bij die 289 euro kom je op zon 380 euro uit i.p.v. 469 euro..
Sloop de Crisis heeft tot op hede nog niet gereageerd. Ik heb ze gemaild via de website en ook gevraagd mij terug te bellen.
Zijn er meer mensen die in die periode via Sloop de Crisis een abonnement hebben afgesloten bij Fiber NL met dit probleem?
Het probleem is dat ik het ‘contract’ nooit heb kunnen lezen. Dit contract werd namelijk verstuurd naar het nieuwe adres. Ik kon geen ander postadres doorgeven, misschien omdat ik via de site Sloop de Crisis het abonnement afsloot. Het enige wat ik per mail heb gehad is: ‘Uw Fiber NL aansluiting – stap 3 van 4’, dit was pas op 25 januari. Dit vond ik al raar, maar ik ging er van uit dat de rest dan wel per post zou zijn verstuurd en dat ik dat op 6 februari ook nog wel zou kunnen regelen. Misschien naief maar ik ging er sowieso vanuit dat er geen probleem zou zijn met het maandbedrag.
Helaas kon ik dus pas op 6 februari ‘Uw Fiber NL aansluiting – sstap 1 en 2’ lezen, want het huis stond leeg tot die tijd en ik had geen sleutel. Ik kon dus ook niet op internet het contract e.d. bekijken want de inlogcode voor de Fiber NL website was ook per post verstuurd. Had ik het wel bekeken dan had ik ze uiteraard gelijk gebeld en had ik het abonnement waarschijnlijk opgezegd. Helaas was het op 6 februari te laat. De brief met daarop het maandbedrag e.d. dateert namelijk van 10 januari en daar staat op dat ik tot 14 dagen na het versturen van die brief het abonnement kosteloos kan opzeggen. Daar komt dan ook nog bij dat ze me uiteindelijk pas op 13 februari hebben aangesloten, blijkbaar was een maand te kort om dit op tijd te regelen. Bovendien heb ik nu maar 50mb/s i.p.v. 100 mb/s waar ik op hoopte.
Ik heb contact opgenomen met Fiber NL, maar die zeggen dat de fout bij Sloop de Crisis ligt. Zij zouden geen rekening hebben gehouden met de extra (aansluit) kosten die er bij zouden komen. Die aansluitkosten werden echter gewoon vermeld op de Sloop de Crisis site. Als je trouwens de aansluitkosten optelt bij die 289 euro kom je op zon 380 euro uit i.p.v. 469 euro..
Sloop de Crisis heeft tot op hede nog niet gereageerd. Ik heb ze gemaild via de website en ook gevraagd mij terug te bellen.
Zijn er meer mensen die in die periode via Sloop de Crisis een abonnement hebben afgesloten bij Fiber NL met dit probleem?