Problemen met Medion laptop
Geplaatst: 02 mar 2017 15:16
Op 27 december heeft mijn toen 12 jarige dochter van de kerstfooi van Oma bij de Aldi een Medion laptop gekocht. Het ging om de Medion Akoya P 7628 met serie nr 13 APE5057536
Intel I5-3230 met dvd drive en losse video kaart Nvidea Geforce GT740MMD
De kostprijs was toen 599,00euro.
Het was een 17 inch laptop waar ze goed haar spelletjes op kon spelen.
Bewust hebben we toen voor een Medion gekozen vanwege de goede service.
Binnen 1 jaar hadden we echter al problemen met het toetsenbord, na contact opgenomen te hebben met Medion werd de laptop opgestuurd en werd het probleem opgelost(nieuw toetsenbord)
Na een periode van een week of 4 was hij weer gerepareerd terug, keurig geregeld.
Om het verhaal niet te lang te maken: Hij is inmiddels nog 2x daarna voor het zelfde probleem terug geweest en telkens keurig gerepareerd.
Vorig jaar oktober/november begon het weer, uiteraard weer contact opgenomen met Medion, men wilde hem wel weer repareren, maar onderhand vroeg men zich af of dit zinvol was, gezien het verleden.
Men stelde voor om hem af te voeren en conform regeling van Medion een “gelijkwaardige laptop” te leveren en mocht die er niet zijn dan zou de oude laptop gecrediteerd worden en kregen we het bedrag ter hoogte van de dagwaarde retour.
Telefonisch werd door een medewerker verteld dat er vrijwel altijd wel een gelijkwaardige laptop geleverd kon worden al kon men dat pas zeggen als de oude terug gestuurd werd. Ook kon men niet bij voorbaat zeggen wat het bedrag van de creditatie zou worden.
Omdat Medion een groot bedrijf is heb ik besloten de gok te wagen en is de laptop opgestuurd.
Als vervanger kreeg ik de MD60123 aangeboden, een 17 inch laptop met i3 processor en Ssd schijf, maar geen NVidea kaart in plaats daarvan een onboard kaart van Intel.
We hebben hem nu ongeveer een maan in bezit, maar hij is ongeschikt voor spelletjes en daar had mijn dochter hem voor gekocht.
Onlangs nog een keer contact opgenomen met Medion, helaas zonder resultaat ze verzekeren mij dat ze echt geen betere hebben en als ik niet tevreden ben kan ik alsnog 250 euro krijgen………….alsof mijn dochter daar een gelijkwaardige laptop voor kan kopen.
Ik heb een officiële klacht ingediend, maar dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd.
Wat kan ik nog ondernemen ?
Intel I5-3230 met dvd drive en losse video kaart Nvidea Geforce GT740MMD
De kostprijs was toen 599,00euro.
Het was een 17 inch laptop waar ze goed haar spelletjes op kon spelen.
Bewust hebben we toen voor een Medion gekozen vanwege de goede service.
Binnen 1 jaar hadden we echter al problemen met het toetsenbord, na contact opgenomen te hebben met Medion werd de laptop opgestuurd en werd het probleem opgelost(nieuw toetsenbord)
Na een periode van een week of 4 was hij weer gerepareerd terug, keurig geregeld.
Om het verhaal niet te lang te maken: Hij is inmiddels nog 2x daarna voor het zelfde probleem terug geweest en telkens keurig gerepareerd.
Vorig jaar oktober/november begon het weer, uiteraard weer contact opgenomen met Medion, men wilde hem wel weer repareren, maar onderhand vroeg men zich af of dit zinvol was, gezien het verleden.
Men stelde voor om hem af te voeren en conform regeling van Medion een “gelijkwaardige laptop” te leveren en mocht die er niet zijn dan zou de oude laptop gecrediteerd worden en kregen we het bedrag ter hoogte van de dagwaarde retour.
Telefonisch werd door een medewerker verteld dat er vrijwel altijd wel een gelijkwaardige laptop geleverd kon worden al kon men dat pas zeggen als de oude terug gestuurd werd. Ook kon men niet bij voorbaat zeggen wat het bedrag van de creditatie zou worden.
Omdat Medion een groot bedrijf is heb ik besloten de gok te wagen en is de laptop opgestuurd.
Als vervanger kreeg ik de MD60123 aangeboden, een 17 inch laptop met i3 processor en Ssd schijf, maar geen NVidea kaart in plaats daarvan een onboard kaart van Intel.
We hebben hem nu ongeveer een maan in bezit, maar hij is ongeschikt voor spelletjes en daar had mijn dochter hem voor gekocht.
Onlangs nog een keer contact opgenomen met Medion, helaas zonder resultaat ze verzekeren mij dat ze echt geen betere hebben en als ik niet tevreden ben kan ik alsnog 250 euro krijgen………….alsof mijn dochter daar een gelijkwaardige laptop voor kan kopen.
Ik heb een officiële klacht ingediend, maar dat heeft helaas geen resultaat opgeleverd.
Wat kan ik nog ondernemen ?