LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volledige pensioenopbouw bij loonsanctie?

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
ikeafreak

Volledige pensioenopbouw bij loonsanctie?

Ongelezen bericht door ikeafreak »

beste , nu 2 jaar ziek, en de wg heeft loonsanctie. krijg ik volledige pensioenopbouw bij een loonsanctie

Jantje7

Re: Volledige pensioenopbouw bij loonsanctie?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Loonsanctie houdt volgens mij in dat de werkgever je nog langer dan de standaard tweejaar in dienst moet houden. Je zult dan dus ook gewoon via je werkgever pensioen op blijven bouwen.

Ik zou wel voor alle zekerheid alvast contact opnemen met je pensioenfonds. Als je arbeidsongeschikt wordt, dan kun je wel premievrijstelling krijgen, maar vaak niet je daar wel zelf om vragen.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Bij de meeste pensioenfondsen kun je pas na zoveel weken ik geloof totaal 2 jaar{ wanneer je de wia keuring hebt gehad} om vrijstelling vragen. Zoals kweenie dat aangeeft moet je daar wel zelf om vragen. Kijk meteen ook of je een aanvulling van de pensioenfonds kunt krijgen op je uitkering. Die zal waarschijnlijk worden afgewezen tot je dus een uitkering krijgt van de uwv en niet meer van je werkgever. Even voor de duidelijkheid er bestaat dus kans dat als je eenmaal een uitkering krijgt dat je dan pas een premie vrijstelling kan aanvragen en een aanvulling op je uitkering. Nu ben je officieel nog in dienst van je werkgever. Pas na de wachttijd van jouw pensioenfonds {kun je opzoeken} kun je pas alles aanvragen. Het is natuurlijk wel verstandig om contact op te nemen met je pensioenfonds om te kijken wat de regels enz zijn en wanneer en hoe je het moet doen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wie zegt dat er sprake is van een pensioenfonds?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

De regelingen voor premievrijstelling zijn bij de meeste verzekerde regelingen analoog aan die van pensioenfondsen.

Gesloten