LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iberia: Persoonlijke identificatie van creditcardeigenaar

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
KarimaSreser

Iberia: Persoonlijke identificatie van creditcardeigenaar

Ongelezen bericht door KarimaSreser »

[ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]

Ik heb gisteren met mijn creditcard een ticket geboekt voor een familielid in Madrid. Deze zou vanochtend terug vliegen naar Amsterdam. Echter heeft airline IBERIA een beleid dat willekeurig eist om persoonlijke identificatie van de kaarthouder. Dit geven zijn niet VOOR betaling aan maar NA betaling. Op de website is hier minimale en vage informatie over. Na maar liefst 6 medewerkers gesproken te hebben is het antwoord simpel: wij kunnen niks doen. Zelfs een machtiging van mijn ID met creditcard zou niet toegestaan zijn. Er was een oplossing: voor dat de persoon incheckt in Madrid in Schiphol identificeren. Met een baby en veel moeite nog voor zonsopgang vertrokken naar Schiphol om erachter te komen dat IBERIA hier niet is. Er is geen medewerker te bekenen en niemand kan ons verder helpen. Nogmaals gebelt en de klantenservice had geen oplossing. Ik bleef bellen en vervolgens kregen wij de optie: in Madrid op het airport een ticket boeken voor de eerstvolgende vlucht en het andere ticket vergoed krijgen. Leuk detail: dit nieuwe ticket bedraagt 500€.
Nogmaals wanhopig gebeld voor een oplossing voor deze meer dan vervelende situatie en de medewerker kan opeens geen Engels meer. Na een paar keer bellen en geen gehoor anderhalf uur terug gereden naar huis en het familie lid gestrand in Madrid.
[ongefundeerde bewering verwijderd door moderator] Wel geld innen maar geen toegang tot het vliegtuig.
Als ze zo bang voor fraude zijn dan zou je toch verwachten dat ze geld terug storten??
Laatst gewijzigd door Radar op 05 mar 2017 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passages verwijderd, onderwerp aangepast

sylvesterb

Re: Iberia: Persoonlijke identificatie van creditcardeigenaar

Ongelezen bericht door sylvesterb »

"Echter heeft airline IBERIA een beleid dat willekeurig eist om persoonlijke identificatie van de kaarthouder".

Meerdere airlines hebben een dergelijk beleid en is niet willekeurig. Deze check is om terroristen/drugskoeriers tegen te houden, immers kan een betaling door een derden wijze op foute bedoelingen.Op het internet is hier ook genoeg over te vinden. Ik snap dat het vervelend is maar ik denk dat de veiligheid voor gaat op overlast.

BL2

Re: Iberia: Persoonlijke identificatie van creditcardeigenaar

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, op te lossen door de reiziger zelf ook te laten betalen.

Gesloten