Vertraging met TUI
Op Lanzarote hadden wij 48 uur vertraging, volgens TUI door de verkeerde
wind. Andere maatschappijen, die niet ingehuurde low-costs carriers uit Oost_Europa
gebruiken, vlogen wel. Toen na 9 uur wachten eindelijk een Tui mevrouw opdook was het eerste
wat ze schreeuwde: "denken jullie soms dat ik dit leuk vind?"
Wij hebben een claim ingediend via vlucht-vertraagd.nl [commerciële link door Moderator aangepast] Van hen hoorden wij dat TUI geen tijd heeft om te reageren.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen bij TUI.
[mailadres door Moderator verwijderd]
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vluchtvertraging met TUI
-
Re: vluchtvertraging met TUI
Wij hadden ook flink vertraging op gran canaria en kregen bonnen voor koffie te halen op vliegveld, later ook nog bonnen om wat te eten en weer drinken. In het vliegtuig kregen we full service en advies voor vergoeding i.v.m. de vertraging. Die hebben we binnen een maand netje uitgekeerd gekregen
-
Arke en Arkefly zijn overgenomen door TUI en TUIfly. Wij hebben 10 tallen jaren met Arke en Arkefly zonder enig probleem gereisd. Sinds dat TUI en TUIfly het bedrijf hebben overgenomen is het een grote chaos geworden. Niet alleen voor de meeste passagiers maar ook voor het personeel. Vorig jaar is er ook een demonstratie van het personeel geweest bij het kantoor in Hannover, dat zegt meer dan voldoende.
Dergelijke claims kunnen soms maanden duren, vervelend genoeg. Ik heb wat zaken nagekeken, en vreemd genoeg is er op internationaal niveau geen termijn afgesproken waarbinnen ze moeten reageren op een dergelijke claim, ik kon alleen zaken vinden die "een redelijke termijn" noemden, maar nergens wat concreet onder redelijk wordt verstaan.ad van dongen schreef: Wij hebben een claim ingediend via vlucht-vertraagd.nl [commerciële link door Moderator aangepast] Van hen hoorden wij dat TUI geen tijd heeft om te reageren.
Ik ben benieuwd of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen bij TUI.
Wel vreemd dat het schijnbaar dus ook volledig willekeurig werkt, als ik zo lees dat ze bij gangsterbabe bijna met een koffertje met geld zo'n beetje aan de deur zijn geweest.
Helaas zijn wij ook in January 2017 getroffen door een vlucht vertraging met TUI en dit na onze vakantie laten weten aan TUI e.e.a. volgens de info verstrekt tijdens de vlucht door TUI
Echter kregen wij van TUI een briefje dat volgens hun berekening de vertraging maar 2 uur en 58 minuten (was volgens het log van de piloot) en er dus geen compensatie zou worden gegeven - het is voor ons als klant niet mogelijk om hun staving te controleren c.q. hier tegen in te gaan
Helaas blijt ook hier dat compensatie zoals vastgelegd in de regels geen enkele waarde hebben daar er voor consumenten geen enkel controle mogelijk is op de vaststelling van juistheid van de gegevens van TUI
Het is voor ons wel duidelijk dat wij in de toekomst geen gebruik meer zullen maken van TUI
Echter kregen wij van TUI een briefje dat volgens hun berekening de vertraging maar 2 uur en 58 minuten (was volgens het log van de piloot) en er dus geen compensatie zou worden gegeven - het is voor ons als klant niet mogelijk om hun staving te controleren c.q. hier tegen in te gaan
Helaas blijt ook hier dat compensatie zoals vastgelegd in de regels geen enkele waarde hebben daar er voor consumenten geen enkel controle mogelijk is op de vaststelling van juistheid van de gegevens van TUI
Het is voor ons wel duidelijk dat wij in de toekomst geen gebruik meer zullen maken van TUI
Dus omdat de compensatieregeling niet op jouw geval van toepassing is, heeftie gelijk geen enkele waarde? Bijzondere redenering. Als je uit jouw verhaal de emotie weghaalt, blijft er niets over. Veel plezier bij de andere maatschappijen - ook die zullen je niet uitkeren als je er geen recht op hebt.Lingen123 schreef:Helaas zijn wij ook in January 2017 getroffen door een vlucht vertraging met TUI en dit na onze vakantie laten weten aan TUI e.e.a. volgens de info verstrekt tijdens de vlucht door TUI
Tsja, misschien gewoon geluk gehad maar net eergisteren terug uit La Palma. Hele reis geboekt bij TUI (via plaatselijk reisburo) en zowel vlucht als casita en auto waren dik in orde. Heen was een eigen TUI toestel en behalve het beperkte assortiment aan boord (wat gewoon bij het prijsniveau te verwachten is) had ik eigenlijk géén klachten. Terug was het een Transavia toestel met TUI crew. Tussenlanding om mensen in- en uit te laten stappen op Tenerife en behalve de wat chaotische manier van instappen (meer te wijten aan de grondafhandeling dan aan TUI) op Tenerife waren we een uur vroeger dan schedule op Schiphol.
Puur geluk uiteraard, dat realiseer ik me en het is met deze low-cost maatschappijen toch vaak WYSIWYG maar daar kies je ook qua prijs uiteraard voor. Ik ga er bij zo'n pakket vakantie gwoon op voorhand vanuit dat het wel eens wat anders zou kunnen lopen dan gepland.
Puur geluk uiteraard, dat realiseer ik me en het is met deze low-cost maatschappijen toch vaak WYSIWYG maar daar kies je ook qua prijs uiteraard voor. Ik ga er bij zo'n pakket vakantie gwoon op voorhand vanuit dat het wel eens wat anders zou kunnen lopen dan gepland.