Pagina 1 van 1

Typhnone

Geplaatst: 07 mar 2017 16:21
door Bandaogo
op 08-02-2017 heb ik mijn Vodafone abonnement verlengd via Typhone. Ik zou binnen 5 werkdagen mijn nieuw toestel Huawei mate 9 binnen krijgen. Na een week heb ik teruggebeld omdat ik niks heb ontvangen. Het antwoord was eind van de week wordt bezorgd. De volgende dag las ik dat Typhone failliet is. Mijn vraag is hoe kan ik van die contract af? ik heb niks ontvangen en ook niks betaald. Alleen bij Vodafone staat dat ik contract voor twee jaar heb. Dat betekent twee jaar lang kosten voor een telefoon betalen dat ik heb niet ontvangen. graag jullie advies

Re: Typhnone

Geplaatst: 08 mar 2017 13:29
door berndv
Bandaogo schreef:op 08-02-2017 heb ik mijn Vodafone abonnement verlengd via Typhone. Ik zou binnen 5 werkdagen mijn nieuw toestel Huawei mate 9 binnen krijgen. Na een week heb ik teruggebeld omdat ik niks heb ontvangen. Het antwoord was eind van de week wordt bezorgd. De volgende dag las ik dat Typhone failliet is. Mijn vraag is hoe kan ik van die contract af? ik heb niks ontvangen en ook niks betaald. Alleen bij Vodafone staat dat ik contract voor twee jaar heb. Dat betekent twee jaar lang kosten voor een telefoon betalen dat ik heb niet ontvangen. graag jullie advies
U kunt zich melden bij de curator met uw vordering voor het leveren van een toestel door typhone, welke u zeer waarschijnlijk niet zult krijgen. Bij Vodafone kunt u eventueel een beroep doen op coulance, maar die heeft er op zich niet echt iets mee te maken dat typhone failliet is en u de telefoon niet krijgt. Ik weet niet hoe de subsidies verlopen tussen providers en dealers, maar ik kan mij voorstellen dat vodafone het toestel al heeft voorgeschoten bij typhone, dus dan heeft typhone al geld gekregen voor de telefoon, helaas zal dat geld nu opgenomen worden in het faillisement.

Re: Typhnone

Geplaatst: 08 mar 2017 14:30
door Guardian72
Kijk hier even voor meer tips en lotgenoten:
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1757157

Re: Typhnone

Geplaatst: 08 mar 2017 14:35
door berndv
op zich zou je wellicht nog een beroep kunnen doen op de bedenktijd, die zou normaliter pas gaan lopen op het moment dat je je telefoon ontvangt, maar, en dan zou je de telefoon terug moeten sturen, maar ik weet niet of vodafone voor deze situaties een oplossing heeft in die trant.