Ondeugdelijke reparatie; wat zijn mijn rechten?
Geplaatst: 13 mar 2017 17:52
Beste mensen,
Doorgaans kom ik hier om te leren van de adviezen die velen van jullie onzelfzuchtig geven aan anderen. Het is onvermijdelijk dat je soms ook wat advies nodig hebt en dan blijkt een dergelijk forum de uitkomst.
Ik heb onlangs een huis gekocht waar een aantal aluminium kozijnen en deuren geplaatst zijn door een installateur die inmiddels failliet is. Een aantal deuren stonden uit het lood of het kozijn was niet in al te beste staat.
Ik heb de hulp van een ander bedrijf ingeroepen uit Heerlen die mij zou kunnen helpen. ik heb hierin wat teveel vertrouwen gehad en heb dom gehandeld door ze gelijk in de arm te nemen. Er liep water binnen dus er was haast bij.
Nu zijn ze geweest en aanvankelijk leek het allemaal in orde, uiteindelijk de "probleem" kozijnen niet echt aangepakt maar de andere kozijnen wel goed afgesteld, in hoeverre dat nodig was.
Nu blijkt twee weken later dat een van de deuren (voordeur, dubbel) die zij hebben afgesteld nu niet meer open gaat. Hij klemt heel erg, zo erg dat ik hem niet meer open krijg.
De factuur had ik aanvankelijk over het hoofd gezien en gelukkig nog niet betaald. Ik neem contact op met het bedrijf en geef aan ontevreden te zijn met de afstelling van die deur en dat ik graag heb dat ze dit komen herstellen want eerst stond de deur weliswaar uit het lood maar ging wel open en dicht.
Het bedrijf geeft als reactie dat ik eerst de factuur moet betalen en dat ze dan kosteloos nog een keer de kozijnen komen nastellen. Als reactie heb ik gezegd dat ik de factuur niet betaal totdat de klacht verholpen is. Als ik betaal heb ik voor mijn gevoel geen stok meer achter de deur.
Wat zijn mijn rechten eigenlijk in deze? ik ben niet uit op geld inhouden maar betalen voor iets dat niet goed gerepareerd is? sterker nog,.. erger gemaakt dan dat het al was!.
ik heb ook aangeboden na wat discussies en verwijten dat ik 2/3 van de factuur zal voldoen maar 1/3 pas betaal op het moment dat de monteur de deur weer heeft recht gezet. Het nadeel daarvan is denk ik dat ik daarmee mezelf onder de veren heb geschoten want ze hebben een deftig uurloon en de kosten zullen dan niet opwegen tegen de opbrengsten.
Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie mij advies kunnen geven.
Doorgaans kom ik hier om te leren van de adviezen die velen van jullie onzelfzuchtig geven aan anderen. Het is onvermijdelijk dat je soms ook wat advies nodig hebt en dan blijkt een dergelijk forum de uitkomst.
Ik heb onlangs een huis gekocht waar een aantal aluminium kozijnen en deuren geplaatst zijn door een installateur die inmiddels failliet is. Een aantal deuren stonden uit het lood of het kozijn was niet in al te beste staat.
Ik heb de hulp van een ander bedrijf ingeroepen uit Heerlen die mij zou kunnen helpen. ik heb hierin wat teveel vertrouwen gehad en heb dom gehandeld door ze gelijk in de arm te nemen. Er liep water binnen dus er was haast bij.
Nu zijn ze geweest en aanvankelijk leek het allemaal in orde, uiteindelijk de "probleem" kozijnen niet echt aangepakt maar de andere kozijnen wel goed afgesteld, in hoeverre dat nodig was.
Nu blijkt twee weken later dat een van de deuren (voordeur, dubbel) die zij hebben afgesteld nu niet meer open gaat. Hij klemt heel erg, zo erg dat ik hem niet meer open krijg.
De factuur had ik aanvankelijk over het hoofd gezien en gelukkig nog niet betaald. Ik neem contact op met het bedrijf en geef aan ontevreden te zijn met de afstelling van die deur en dat ik graag heb dat ze dit komen herstellen want eerst stond de deur weliswaar uit het lood maar ging wel open en dicht.
Het bedrijf geeft als reactie dat ik eerst de factuur moet betalen en dat ze dan kosteloos nog een keer de kozijnen komen nastellen. Als reactie heb ik gezegd dat ik de factuur niet betaal totdat de klacht verholpen is. Als ik betaal heb ik voor mijn gevoel geen stok meer achter de deur.
Wat zijn mijn rechten eigenlijk in deze? ik ben niet uit op geld inhouden maar betalen voor iets dat niet goed gerepareerd is? sterker nog,.. erger gemaakt dan dat het al was!.
ik heb ook aangeboden na wat discussies en verwijten dat ik 2/3 van de factuur zal voldoen maar 1/3 pas betaal op het moment dat de monteur de deur weer heeft recht gezet. Het nadeel daarvan is denk ik dat ik daarmee mezelf onder de veren heb geschoten want ze hebben een deftig uurloon en de kosten zullen dan niet opwegen tegen de opbrengsten.
Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie mij advies kunnen geven.