SRC wil geen offerte met reisvoorstel voor mij maken
Geplaatst: 15 mar 2017 15:06
Sla SRC maar over hoor! Onvriendelijk, arrogant bedrijf.
Normaal vind ik het helemaal niet nodig om RADAR aan te schrijven, maar deze keer was ik echt zo boos!
Ik wilde bij SRC een offerte met reisvoorstel voor een reis op maat in Indonesië. Toen ik de desbetreffende medewerkster terug belde, had ze totaal geen idee wie ik was. Dit kan gebeuren. Vervolgens pakte ze de reis erbij. Ze begon daarna gelijk over de prijs te praten. Op de website moest een budget worden ingevuld, wat ik juist raar vind, want ik vraag juist een offerte om een beeld te krijgen. Het budget dat ik had ingevuld was 2500 en op een heel onvriendelijke toon werd gezegd dat 2500 echt niet realistisch was, want dat een soortgelijke reis al 3200 euro kostte en dat wij dan nog een aangepast programma wilden. Uiteraard begreep ik ook wel dat het meer ging kosten, dus toen konden we verder. Ze zei namelijk dat ze geen tijd ging stoppen in mensen die het toch niet kunnen betalen. Heel arrogant en onvriendelijk. Deed echt alsof ik de domste mens op aarde was.
Vervolgens wou ze alle namen en geboortedata volgens het paspoort. Ik heb aangegeven dat ik dit niet nodig vind, want dat ik gewoon een richtprijs
wil met een kort programma'tje. Ze had zelf nog helemaal niks uitgezocht en dat wou ik juist. Ik liet toen vallen dat ik bij meerdere bedrijven gewoon
een offerte wil, maar dat ik nog niet een vlucht in optie wil zetten. Zij reageerde daar weer heel geïrriteerd op. Volgens haar was ik niet slim
bezig. Ik vroeg vervolgens om dan alleen een voorstel voor het landarrangement te krijgen, als ze niet even kan uitzoeken wat de vlucht is
zonder al een vlucht in optie te zetten. Ze herhaalde dat dit allemaal echt niet handig was, maar ze zou de lokale agent een programma laten opstellen.
Met een onprettig gevoel van dat er tegen je wordt gedaan alsof je dom bent en dat je er alleen toe doet als je een geldboom hebt, hingen we inmiddels op. Ik dacht meteen: Laat SRC maar zitten.
Kreeg ik 5 minuten later de volgende mail:
Beste mevrouw *mijn achternaam, verkeerd gespeld*,
In aanvulling op ons telefoongesprek heb ik even overleg gepleegd met mijn
collega’s.
Gezien het feit dat u de aanvraag bij 5 van onze ‘conculega’s’ heeft
aangevraagd hebben wij besloten om af te zien van het uitbrengen van een
voorstel.
Uw wensen wijken ook op vrij veel punten af van onze privéreis zoals wij
deze op onze website gepubliceerd hebben.
Dit betekent dat het voor ons veel werk is om de reis voor u op maat samen
te stellen. Werk wat wij met alle liefde doen, maar wat we wel graag doen
als we een grote kans van slagen van de offerte hebben. Met 5 verschillende
organisatie buro’s die aan dit voorstel werken zien wij deze kans van
slagen vrij klein in.
We wensen u veel succes en plezier bij de organisatie van de reis en wensen
u alvast een hele fijne reis toe.
Met een hartelijke groet,
*naam van medewerkster*
Kortom: Wees vooral niet eerlijk tegen SRC. Iedereen vraagt meerdere offertes op, maar dan kan je er beter om liegen. En nog belangrijker: Boek
niet bij SRC. Veel te arrogant en onaardig bedrijf. (Ik spreek als reiziger die een eigen reisbureau heeft gehad en al zeker 80 reizen heeft gemaakt)
P.s.: Alle andere reisorganisaties hebben wel netjes een offerte gestuurd en vriendelijk gereageerd.
Normaal vind ik het helemaal niet nodig om RADAR aan te schrijven, maar deze keer was ik echt zo boos!
Ik wilde bij SRC een offerte met reisvoorstel voor een reis op maat in Indonesië. Toen ik de desbetreffende medewerkster terug belde, had ze totaal geen idee wie ik was. Dit kan gebeuren. Vervolgens pakte ze de reis erbij. Ze begon daarna gelijk over de prijs te praten. Op de website moest een budget worden ingevuld, wat ik juist raar vind, want ik vraag juist een offerte om een beeld te krijgen. Het budget dat ik had ingevuld was 2500 en op een heel onvriendelijke toon werd gezegd dat 2500 echt niet realistisch was, want dat een soortgelijke reis al 3200 euro kostte en dat wij dan nog een aangepast programma wilden. Uiteraard begreep ik ook wel dat het meer ging kosten, dus toen konden we verder. Ze zei namelijk dat ze geen tijd ging stoppen in mensen die het toch niet kunnen betalen. Heel arrogant en onvriendelijk. Deed echt alsof ik de domste mens op aarde was.
Vervolgens wou ze alle namen en geboortedata volgens het paspoort. Ik heb aangegeven dat ik dit niet nodig vind, want dat ik gewoon een richtprijs
wil met een kort programma'tje. Ze had zelf nog helemaal niks uitgezocht en dat wou ik juist. Ik liet toen vallen dat ik bij meerdere bedrijven gewoon
een offerte wil, maar dat ik nog niet een vlucht in optie wil zetten. Zij reageerde daar weer heel geïrriteerd op. Volgens haar was ik niet slim
bezig. Ik vroeg vervolgens om dan alleen een voorstel voor het landarrangement te krijgen, als ze niet even kan uitzoeken wat de vlucht is
zonder al een vlucht in optie te zetten. Ze herhaalde dat dit allemaal echt niet handig was, maar ze zou de lokale agent een programma laten opstellen.
Met een onprettig gevoel van dat er tegen je wordt gedaan alsof je dom bent en dat je er alleen toe doet als je een geldboom hebt, hingen we inmiddels op. Ik dacht meteen: Laat SRC maar zitten.
Kreeg ik 5 minuten later de volgende mail:
Beste mevrouw *mijn achternaam, verkeerd gespeld*,
In aanvulling op ons telefoongesprek heb ik even overleg gepleegd met mijn
collega’s.
Gezien het feit dat u de aanvraag bij 5 van onze ‘conculega’s’ heeft
aangevraagd hebben wij besloten om af te zien van het uitbrengen van een
voorstel.
Uw wensen wijken ook op vrij veel punten af van onze privéreis zoals wij
deze op onze website gepubliceerd hebben.
Dit betekent dat het voor ons veel werk is om de reis voor u op maat samen
te stellen. Werk wat wij met alle liefde doen, maar wat we wel graag doen
als we een grote kans van slagen van de offerte hebben. Met 5 verschillende
organisatie buro’s die aan dit voorstel werken zien wij deze kans van
slagen vrij klein in.
We wensen u veel succes en plezier bij de organisatie van de reis en wensen
u alvast een hele fijne reis toe.
Met een hartelijke groet,
*naam van medewerkster*
Kortom: Wees vooral niet eerlijk tegen SRC. Iedereen vraagt meerdere offertes op, maar dan kan je er beter om liegen. En nog belangrijker: Boek
niet bij SRC. Veel te arrogant en onaardig bedrijf. (Ik spreek als reiziger die een eigen reisbureau heeft gehad en al zeker 80 reizen heeft gemaakt)
P.s.: Alle andere reisorganisaties hebben wel netjes een offerte gestuurd en vriendelijk gereageerd.