Wertgarantie: garantie kwijt na reparatie via verzekering
Geplaatst: 16 mar 2017 10:12
Op maandag 6 maart stopte mijn Samsung Galaxy S7 met werken, hij startte niet meer op. Ik ging ervan uit dat ik nog fabrieksgarantie had en dus stuurde ik mijn toestel op naar Samsung. Zij hebben het toestel op donderdag 9 maart het toestel gerepareerd, maar zij stuurden mij echter ook een prijsopgave. Een rekening van maar liefst 500,- euro, omdat de reparatie buiten de garantievoorwaarden valt.
Dit komt doordat het toestel is geopend door derden. Ik heb namelijk in november mijn toestel laten vallen, met een barst in het scherm tot gevolg. Omdat ik bij Smarthphonepolis een aantal maanden daarvoor een verzekering had afgesloten, kon ik mijn toestel kosteloos repareren. Ik ben naar de site van Smarthphonepolis gegaan en heb 'Reparatie afspraak maken' geklikt. Hierbij werd ik gelijk doorverwezen naar ewp.phoneworld.nl, waar ik een afspraak kon maken bij Phoneworld in Utrecht, het bedrijf dat aan Smarthphonepolis verbonden is voor dergelijke reparatiewerkzaamheden.
Phoneworld heeft mijn toestel geopend en het scherm vervangen. Nu komen mijn bezwaren. Ten eerste, nergens op de pagina van Smarthphonepolis, noch de reparatiepagina (ewp.phoneworld.nl) wordt er gesproken over het mogelijk vervallen van de fabrieksgarantie. Nergens op deze specifieke webpagina's worden er voorwaarden laten zien die hierover spreken. Ik kon dus niet weten bij het maken van de afspraak dat inherent hieraan mijn fabrieksgarantie zou vervallen. Ook in de verzekeringspolis van Smartphonepolis wordt hier nergens over gesproken. Bovendien, toen ik mijn toestel naar Phoneworld heb gebracht, heeft de monteur mij hier totaal niet op gewezen.
Ook, als ik nu op de site van Phoneworld kijk, staat er: "Wij werken met originele onderdelen en zorgen voor behoud van uw fabrieksgarantie."
Dit is dus niet waar. Ik ben slecht voorgelicht, waardoor ik de fabrieksgarantie ben kwijtgeraakt en dus 500,- euro moet betalen. In dertig minuten zou het toestel gemaakt worden, maar dat hierbij de fabrieksgarantie zou vervallen staat nergens vermeld waardoor ik nu dit probleem heb. Als ik dit had geweten, had ik natuurlijk nooit mijn toestel laten repareren door Phoneworld, maar had ik het naar Samsung gestuurd (reparatiewerkzaamheden door Samsung zijn namelijk de enige werkzaamheden aan Samsung toestellen die zijn toegestaan om de fabrieksgarantie te behouden).
Daarnaast heb ik nog een bezwaar. Namelijk het feit dat er door Phoneworld.nl, volgens de reparateurs van Samsung, niet-originele onderdelen zijn gebruikt bij de reparatie van mijn toestel. Dit terwijl Phoneworld.nl beweert alleen maar originele onderdelen te gebruiken, zoals blijkt uit bovenstaand citaat. Dit is zelfs één van de voordelen van Phoneworld, volgens de site:
100% originele onderdelen afkomstig van Samsung
Bovendien, staat er ook: "Bij al onze reparatie werkzaamheden die wij uitvoeren gebruiken wij originele Samsung onderdelen rechtstreeks afkomstig van Samsung. Daarnaast hebben wij alleen gekwalificeerde en getrainde monteurs in dienst."
Kortom, er zijn veel fouten gemaakt bij de reparatie van mijn toestel. Graag zou ik hier over in gesprek gaan, ik betreur de hoge reparatiekosten, die zijn ontstaan door fouten van Phoneworld, niet door mijn eigen toedoen.
In mijn mail naar [email protected] heb ik bijgevoegd diverse screenshots van de afhandeling op de sites van Smarthphonepolis en Phoneworld, foto's van de Samsung reparateurs, de prijsopgave van Dynafix (het officiële reparatiebedrijf van Samsung) én de mail van de reparateurs waarin vermeld wordt dat de cover backglass, gebruikt door Phoneworld om mijn toestel te repareren, niet origineel is.
Deze klacht heb ik vrijdag 10 maart opgestuurd naar het hoofdkantoor [e-mailadres verwijderd door de moderator], na telefonisch contact met Smarthphonepolis werd mij dit namelijk aanbevolen. We zijn bijna een week verder, maar nog altijd geen reactie, bevestiging of update over de status van mijn klacht.
Bovendien is mij opgevallen dat in de tussen tijd ewp.phoneworld.nl heel toevallig uit de lucht is gehaald én dat Smartphonepolis.nl de "Reparatie afspraak maken" knop en bijbehorende alinea, totaal van haar pagina heeft verwijderd.
Het lijkt erop dat men gelijk actie heeft ondernomen om hun fouten te verdoezelen, maar een reactie naar mij sturen of zelfs een bevestiging, is blijkbaar niet mogelijk.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat Wertgarantie/EWP mij een reactie geeft? Want ik zag een andere klacht over Wertgarantie/EWP, waarbij diegene nu al 4 weken wacht.
Dit komt doordat het toestel is geopend door derden. Ik heb namelijk in november mijn toestel laten vallen, met een barst in het scherm tot gevolg. Omdat ik bij Smarthphonepolis een aantal maanden daarvoor een verzekering had afgesloten, kon ik mijn toestel kosteloos repareren. Ik ben naar de site van Smarthphonepolis gegaan en heb 'Reparatie afspraak maken' geklikt. Hierbij werd ik gelijk doorverwezen naar ewp.phoneworld.nl, waar ik een afspraak kon maken bij Phoneworld in Utrecht, het bedrijf dat aan Smarthphonepolis verbonden is voor dergelijke reparatiewerkzaamheden.
Phoneworld heeft mijn toestel geopend en het scherm vervangen. Nu komen mijn bezwaren. Ten eerste, nergens op de pagina van Smarthphonepolis, noch de reparatiepagina (ewp.phoneworld.nl) wordt er gesproken over het mogelijk vervallen van de fabrieksgarantie. Nergens op deze specifieke webpagina's worden er voorwaarden laten zien die hierover spreken. Ik kon dus niet weten bij het maken van de afspraak dat inherent hieraan mijn fabrieksgarantie zou vervallen. Ook in de verzekeringspolis van Smartphonepolis wordt hier nergens over gesproken. Bovendien, toen ik mijn toestel naar Phoneworld heb gebracht, heeft de monteur mij hier totaal niet op gewezen.
Ook, als ik nu op de site van Phoneworld kijk, staat er: "Wij werken met originele onderdelen en zorgen voor behoud van uw fabrieksgarantie."
Dit is dus niet waar. Ik ben slecht voorgelicht, waardoor ik de fabrieksgarantie ben kwijtgeraakt en dus 500,- euro moet betalen. In dertig minuten zou het toestel gemaakt worden, maar dat hierbij de fabrieksgarantie zou vervallen staat nergens vermeld waardoor ik nu dit probleem heb. Als ik dit had geweten, had ik natuurlijk nooit mijn toestel laten repareren door Phoneworld, maar had ik het naar Samsung gestuurd (reparatiewerkzaamheden door Samsung zijn namelijk de enige werkzaamheden aan Samsung toestellen die zijn toegestaan om de fabrieksgarantie te behouden).
Daarnaast heb ik nog een bezwaar. Namelijk het feit dat er door Phoneworld.nl, volgens de reparateurs van Samsung, niet-originele onderdelen zijn gebruikt bij de reparatie van mijn toestel. Dit terwijl Phoneworld.nl beweert alleen maar originele onderdelen te gebruiken, zoals blijkt uit bovenstaand citaat. Dit is zelfs één van de voordelen van Phoneworld, volgens de site:
100% originele onderdelen afkomstig van Samsung
Bovendien, staat er ook: "Bij al onze reparatie werkzaamheden die wij uitvoeren gebruiken wij originele Samsung onderdelen rechtstreeks afkomstig van Samsung. Daarnaast hebben wij alleen gekwalificeerde en getrainde monteurs in dienst."
Kortom, er zijn veel fouten gemaakt bij de reparatie van mijn toestel. Graag zou ik hier over in gesprek gaan, ik betreur de hoge reparatiekosten, die zijn ontstaan door fouten van Phoneworld, niet door mijn eigen toedoen.
In mijn mail naar [email protected] heb ik bijgevoegd diverse screenshots van de afhandeling op de sites van Smarthphonepolis en Phoneworld, foto's van de Samsung reparateurs, de prijsopgave van Dynafix (het officiële reparatiebedrijf van Samsung) én de mail van de reparateurs waarin vermeld wordt dat de cover backglass, gebruikt door Phoneworld om mijn toestel te repareren, niet origineel is.
Deze klacht heb ik vrijdag 10 maart opgestuurd naar het hoofdkantoor [e-mailadres verwijderd door de moderator], na telefonisch contact met Smarthphonepolis werd mij dit namelijk aanbevolen. We zijn bijna een week verder, maar nog altijd geen reactie, bevestiging of update over de status van mijn klacht.
Bovendien is mij opgevallen dat in de tussen tijd ewp.phoneworld.nl heel toevallig uit de lucht is gehaald én dat Smartphonepolis.nl de "Reparatie afspraak maken" knop en bijbehorende alinea, totaal van haar pagina heeft verwijderd.
Het lijkt erop dat men gelijk actie heeft ondernomen om hun fouten te verdoezelen, maar een reactie naar mij sturen of zelfs een bevestiging, is blijkbaar niet mogelijk.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat Wertgarantie/EWP mij een reactie geeft? Want ik zag een andere klacht over Wertgarantie/EWP, waarbij diegene nu al 4 weken wacht.