Koude en gevaarlijke woning Novasol
Geplaatst: 18 mar 2017 11:11
Beste Radar,
Ik stuur hierbij een klacht inzake Novasol, welke een gevaarlijke en koude woning verhuurden aan mijn moeder (82) en haar vriendin (83).
Novasol weigert over te gaan tot een fatsoenlijke afwikkeling van deze klacht, en wijst droogjes (en vetgedrukt) op de artikelen uit de huurovereenkomst zonder in te gaan op de klachten die gemeld zijn.
Deze klachten zijn uitvoerig gedocumenteerd op schrift en met foto's.
Hier zijn ze:
1) Te weinig dekens in het appartement
2) Een van de 2-persoonsbedden mist een 1persoons-dekbed (slaapkamer 1)
3) Slaapkamer 2 met twee eenpersoonsbedden mist ook 1 dekbed
4) Slaapkamer 1 kledingkast stinkt en is vochtig/nat en hierin lagen twee kussens en die waren doordrenkt van het vocht en kunnen derhalve niet gebruikt worden, en hier kan je dus ook geen kleding opbergen
5) Slaapkamer 1 beschikt over een radiator met 7 ribben welke te klein is om het vertrek te verwarmen
6) Woonkamer: de heater in de muur functioneert niet, het advies was hier om de radiatoren in de slaapkamers in de woonkamer te zetten dan kan je de woonkamer verwarmen, maar dan zijn de slaapkamers weer te koud!
7) Boiler was stuk, werd pas na vijf dagen gerepareerd (!), we konden dus al die tijd niet douchen en we hadden niet de beschikking over warm water
Bij aankomst was de afvoer van de gootsteen verstopt, er lag een enorme plas water in het gootsteenkastje en in dit kastje stond ook het strijkijzer welke drijfnat was. Pal onder het gootsteenkaste bevindt zich een stekkerblok dat kortsluiting veroorzaakt vanwege het water dat hierin loopt
9) Welkomstpakket was niet aanwezig, maar kon verkregen worden na betaling van een additionele 35 euro
10) De woonkamer is ijzig koud, rond de twaalf graden
11) Badkamer beschikt ook niet over radiator, dan moet je de slaapkamer radiator hiernaartoe verplaatsen
12) Terras ligt niet op het zuiden, maar op het oosten, zoals de brochure vermeld
13) Het bed in Slaapkamer 1 is geen 2-persoonsbed maar een twijfelaar
14) Er is slechts 1 grote handdoek beschikbaar, en 1 kleine handdoek en verder geen linnengoed aanwezig, en hier moesten wij nog twintig euro extra voor betalen
15) Bij aankomst bleek dat het adres verkeerd was genoteerd waardoor wij twee uur met de taxi hebben rondgereden alvorens het appartement gevonden kon worden. Normaal zouden de kosten 30 euro zijn geweest om het appartement te bereiken, maar nu was dit 55 euro. Deze kosten zouden ook vermijdbaar zijn geweest
16) Het repareren van de boiler heeft twee dagen in beslag genomen, maarrr...begon na twee dagen weer water te druipen, is tot op heden nog niet opgelost.
Door de vertegenwoordiger van Novasol werd een ander appartement aangeboden, nog verder van de stad en bovendien met bijbetaling van 1000 euro (sic).
Kern van het probleem: de radiatoren functioneerden niet, waardoor het ijzig koud was in de woning, en bovendien bestaat er in de keuken een levensgevaarlijke situatie omdat er water uit de boiler druipt, RICHTING een stekkerblok dat op voethoogte is bevestigd PAL ONDER deze boiler (!!!).
Ik (als zoon van een van de dames) heb de dames toen geïnstrueerd om de woning te evacueren aangezien er het gevaar bestond van elektrocutie en hypothermie (extra link als je bedenkt dat beide dames kort daarvoor aan het hart zijn geopereerd, en DACHTEN te herstellen in een gezellig vakantiewoninkje in Spanje tijdens de winter...
Talloze mails en telefoon- en chatgesprekken later weigert Novasol over te gaan tot restitutie van de huursom, terwijl de dames nooit hebben kunnen genieten van de woning en bovendien het risico op elektrocutie hebben gelopen...
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
Ik stuur hierbij een klacht inzake Novasol, welke een gevaarlijke en koude woning verhuurden aan mijn moeder (82) en haar vriendin (83).
Novasol weigert over te gaan tot een fatsoenlijke afwikkeling van deze klacht, en wijst droogjes (en vetgedrukt) op de artikelen uit de huurovereenkomst zonder in te gaan op de klachten die gemeld zijn.
Deze klachten zijn uitvoerig gedocumenteerd op schrift en met foto's.
Hier zijn ze:
1) Te weinig dekens in het appartement
2) Een van de 2-persoonsbedden mist een 1persoons-dekbed (slaapkamer 1)
3) Slaapkamer 2 met twee eenpersoonsbedden mist ook 1 dekbed
4) Slaapkamer 1 kledingkast stinkt en is vochtig/nat en hierin lagen twee kussens en die waren doordrenkt van het vocht en kunnen derhalve niet gebruikt worden, en hier kan je dus ook geen kleding opbergen
5) Slaapkamer 1 beschikt over een radiator met 7 ribben welke te klein is om het vertrek te verwarmen
6) Woonkamer: de heater in de muur functioneert niet, het advies was hier om de radiatoren in de slaapkamers in de woonkamer te zetten dan kan je de woonkamer verwarmen, maar dan zijn de slaapkamers weer te koud!
7) Boiler was stuk, werd pas na vijf dagen gerepareerd (!), we konden dus al die tijd niet douchen en we hadden niet de beschikking over warm water
Bij aankomst was de afvoer van de gootsteen verstopt, er lag een enorme plas water in het gootsteenkastje en in dit kastje stond ook het strijkijzer welke drijfnat was. Pal onder het gootsteenkaste bevindt zich een stekkerblok dat kortsluiting veroorzaakt vanwege het water dat hierin loopt
9) Welkomstpakket was niet aanwezig, maar kon verkregen worden na betaling van een additionele 35 euro
10) De woonkamer is ijzig koud, rond de twaalf graden
11) Badkamer beschikt ook niet over radiator, dan moet je de slaapkamer radiator hiernaartoe verplaatsen
12) Terras ligt niet op het zuiden, maar op het oosten, zoals de brochure vermeld
13) Het bed in Slaapkamer 1 is geen 2-persoonsbed maar een twijfelaar
14) Er is slechts 1 grote handdoek beschikbaar, en 1 kleine handdoek en verder geen linnengoed aanwezig, en hier moesten wij nog twintig euro extra voor betalen
15) Bij aankomst bleek dat het adres verkeerd was genoteerd waardoor wij twee uur met de taxi hebben rondgereden alvorens het appartement gevonden kon worden. Normaal zouden de kosten 30 euro zijn geweest om het appartement te bereiken, maar nu was dit 55 euro. Deze kosten zouden ook vermijdbaar zijn geweest
16) Het repareren van de boiler heeft twee dagen in beslag genomen, maarrr...begon na twee dagen weer water te druipen, is tot op heden nog niet opgelost.
Door de vertegenwoordiger van Novasol werd een ander appartement aangeboden, nog verder van de stad en bovendien met bijbetaling van 1000 euro (sic).
Kern van het probleem: de radiatoren functioneerden niet, waardoor het ijzig koud was in de woning, en bovendien bestaat er in de keuken een levensgevaarlijke situatie omdat er water uit de boiler druipt, RICHTING een stekkerblok dat op voethoogte is bevestigd PAL ONDER deze boiler (!!!).
Ik (als zoon van een van de dames) heb de dames toen geïnstrueerd om de woning te evacueren aangezien er het gevaar bestond van elektrocutie en hypothermie (extra link als je bedenkt dat beide dames kort daarvoor aan het hart zijn geopereerd, en DACHTEN te herstellen in een gezellig vakantiewoninkje in Spanje tijdens de winter...
Talloze mails en telefoon- en chatgesprekken later weigert Novasol over te gaan tot restitutie van de huursom, terwijl de dames nooit hebben kunnen genieten van de woning en bovendien het risico op elektrocutie hebben gelopen...
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.