LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing: "Subsidie" en zonnepanelen gemeente Nijmegen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Julie4444

Waarschuwing: "Subsidie" en zonnepanelen gemeente Nijmegen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Helaas is de naam van het bedrijf me even ontschoten, maar bij dezen een waarschuwing voor colporteurs die mensen benaderen voor het laten plaatsen van zonnepanelen "met geld van de gemeente".

Onlangs kwam er een colporteur bij ons aan de deur in gemeente Nijmegen die impliceerde dat zijn bedrijf (ik dacht iets met "sun" in de naam) samen met de gemeente samenwerkte om zoveel mogelijk mensen hun huis duurzamer te laten maken met behulp van subsidie. Mijn standaardreactie op colporteurs is dat wij niets aan de deur kopen. Daaraan heb ik toegevoegd dat wij niet de financiële middelen hebben voor dergelijke opties, dus meneer zei dat het ging om zonnepanelen die betaald worden door de gemeente. Hij noemde hierbij de "Subsidie energiebesparende maatregelen".

Dus ik zeg hem: "Probeer je mij nu wijs te maken dat de gemeente ons gratis zonnepanelen gaat geven?" waarop meneer toegaf dat het om een lening ging. Daarna droop hij af. Blijkbaar was de derde "nee" genoeg. :roll:

Dat die subsidiemaatregel een lening is heb ik overigens nagezocht en is correct. Echter werkt de gemeente helemaal niet samen met bedrijven die dat zogenaamd zouden uitvoeren en is dat voor iedereen die zijn huis energiezuiniger wenst te maken, zolang ze maar zelf een bedrijf uitzoeken voor de uitvoering.

Maar goed, deze colporteurs van dit bedrijf proberen dus mensen wijs te maken dat zij samenwerken met de gemeente en met de valse belofte op gratis geld klanten te scoren. Uiteraard kosten zonnepanelen een behoorlijke som geld en kost geld lenen ook geld. Wees dus gewaarschuwd.

Overigens mag het vrij schandalig genoemd worden dat dit soort bedrijven dus mensen die aangeven niet de financiële middelen te hebben een lening willen aansmeren onder de header "subsidie" c.q. gratis geld.

harkja
Contacteer:

Re: Waarschuwing: "Subsidie" en zonnepanelen gemeente Nijmegen

Ongelezen bericht door harkja »

Was het dit bedrijf ?

http://www.sun-solar.nl/

Julie4444

Re: Waarschuwing: "Subsidie" en zonnepanelen gemeente Nijmegen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar zou heel goed kunnen.

Gesloten